به دنبال آغاز عملیات «الحشد الشعبی» در محور غربی موصل، رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که کشورش حضور نظامی خود در مرز عراق را تقویت خواهد کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از «روسیا الیوم»، در پی انتشار خبرها درمورد حضور نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در عملیات موصل و پیشروی آن‌ها به سوی شهر عمدتا ترکمان‌نشین «تلعفر»، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد کشورش حضور نظامی خود در مرز عراق را تقویت می‌کند.

اردوغان، روز شنبه طی گفت‌وگویی مطبوعاتی در آنکارا با بیان اینکه شهر ترکمان‌نشین تلعفر نزد ما موضوع حساسی است مدعی شد در صورتی‌که نیروهای الحشد اقدامات تروریستی در آن صورت دهند واکنش ترکیه متفاوت خواهد بود و به همین دلیل نیز نیروهای بیشتری در سیلوپی مستقر خواهند کرد.

وی شمار سربازان یا جزئیاتی درباره «این واکنش متفاوت» ارائه نکرد.

اردوغان در عین حال عنوان داشت تاکنون اطلاعاتی دریافت نکرده است که از چنین اقداماتی حکایت کند.

دولت آنکارا از زمان آغاز عملیات موصل گفته است از «سنُی‌ها» و «ترکمان‌های» عراق حمایت می‌کند و در صورتی‌که الحشد الشعبی وارد تلعفر شود، ترکیه وارد عمل خواهد شد.

دولت اردوغان در عین حال دست به اعزام نیروی نظامی به شمال عراق زده ‌است؛ اقدامی که با واکنش و انتقاد شدید بغداد روبه‌رو شده است، اما ترکیه گفته آن‌ها در این منطقه باقی می‌مانند.

رئیس‌جمهوری ترکیه گفته کشورش با عراق مرز مشترک دارد و برای حفظ امنیت خود هر اقدامی لازم باشد، انجام می‌دهد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس