کد خبر 978470
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
1

عضو ائتلاف «الفتح» عراق اعلام کرد که خروج نیروهای الحشد الشعبی از دشت نینوی، امنیت پایتخت را تهدید کرده و باعث بازگشت عناصر گروه تروریستی داعش به استان نینوی خواهد شد.

به گزارش مشرق، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق اخیرا اعلام کرد که لشکر ۳۰ نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق از مناطق دشت نینوی خارج شوند.

بیشتر بخوانید:

حمله پهپاد ناشناس به پادگان حشد الشعبی

جزئیات عملیات مشترک حشد الشعبی و ارتش عراق در دیاله

«محمد کریم» عضو ائتلاف «الفتح» عراق در واکنش به این تصمیم اعلام کرد که خروج نیروهای الحشد از دشت نینوی، «امنیت پایتخت را تهدید کرده و باعث بازگشت عناصر گروه تروریستی داعش به استان نینوی خواهد شد».

کریم به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که «منطقه دشت نینوی، هنوز از نظر امنیتی سست است و نیازمند باقی ماندن الحشد الشعبی است».

وی با بیان اینکه نیروهای الحشد در این منطقه، مایحتاج خانواده‌های آواره را تأمین می‌کنند، تصمیم عبدالمهدی را «نادرست» خواند و آن را به ضرر منفعت امنیتی کشور دانست.

این نماینده عراقی با تأکید بر اینکه عبدالمهدی «برای حفظ جان غیر نظامیان، از آن (تصمیم) عقب‌نشینی کند»، تصریح کرد: «عبدالمهدی امنیت ظاهری را می‌بیند و شاید نمی‌داند که پس از بازگشت خانواده‌های تروریستی داعش به این مناطق، چه اتفاقی رخ خواهد داد».

کریم همچنین اظهار داشت که تصمیم خروج نیروهای الحشد از دشت نینوی، ماجراجویی امنیتی بزرگی است که عبدالمهدی در مناطق شمالی و غربی که پناهگاه امن داعش است، انجام داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس