در حاشیه مراسم رونمایی از فیلم مستند «چشم جنگ» گفتگویی با محمد مختاری بازیگر سینما و تلویزیون ترتیب دادیم و نظر او را در مورد این مستند جویا شدیم.

گروه جهاد و مقاومت مشرق: مستند «چشم جنگ» که به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا و مهدی برجیان و تهیه‌کنندگی ابراهیم حاتمی‌کیا تولید شده است، فیلمی مستند از زندگی سعید صادقی است. این فیلم گوشه‌هایی از تصمیم این عکاس دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد که در صدد است پس از سال‌ها افراد درون عکس‌های خود را بیابد. پس از برگزاری مراسم رونمایی از این فیلم اکران آن در گروه هنر و تجربه در حال انجام است. در همین زمینه در حاشیه مراسم رونمایی از فیلم مستند چشم جنگ گفتگویی با محمد مختاری بازیگر سینما و تلویزیون ترتیب دادیم و نظر او را در مورد چشم جنگ جویا شدیم.

این بازیگر سینما و تلویزیون در ابتدا با اشاره به اینکه همیشه با آثار مرتبط با دفاع مقدس درک مشترک احساس می‌کند، گفت: من شخصا هم جنگ را لمس کرده‌ام و هم به دلیل اینکه متولد خرمشهر هستم در جنگ بوده‌ام و به خاطر نوع شغل من یعنی بازیگری برای کارهایی که با موضوع دفاع مقدس تولید می‌شود سعی می‌کنم به رزمندگان ادای دین کنم و حتی برای چنین کارهایی حاضرم تا به صورت نذری به فعالیت بپردازم.

مختاری با تمجید از توجه جوانان به موضوعات مرتبط با دفاع مقدس تصریح کرد: امیدوارم بسیاری از کسانی که در نسل‌های جدیدی هستند و در زمان جنگ تحمیلی هنوز متولد نشده بودند به نحوی با ایثار و فداکاری‌های اقشار مختلفی که با از خود گذشتگی و ایثار جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند و آن افتخارات در دفاع مقدس آفریدند، آشنا شوند.

وی افزود: البته هنوز جلوه‌های متعددی از دفاع مقدس در جامعه ما دیده می‌شود و هنوز هم می توان در بطن جامعه جلوه‌هایی از آن ایثارها را ببینیم. وقتی پس از سال‌ها استخوان‌های شهدا را باز می‌گردانند و مادرهای شهیدی را می‌بینیم که با عکس‌هایی که از فرزندان خود را در دست دارند منتظر بازگشت پیکرهای مطهر شهدا هستند می‌توان بویی از همان روحیات ایثار را در زندگی امروز هم استشمام کرد. به نظر من چشم جنگ از این حیث بسیار قابل حسین است که فیلمسازانی از نسل جدید موضوعی مرتبط با دفاع مقدس را مد نظر قرار داده‌اند و این یعنی حتی جوانانی که خود جنگ را لمس نکرده‌اند تحت تاثیر آثار معنوی آن قرار دارند.

محمد مختاری در پایان به ارزیابی چشم از حیث تکنیکی پرداخت و گفت: از لحاظ تکنیکی آنقدر کار صادقانه است که مخاطب فراموش می‌کند به جنبه‌های تکنیکی فکر کند و در فیلم غرق می‌شود. با این حال در بعضی از مواقع شاهد برخی ایرادات جزیی مثل حرکات دوربین می‌شویم که آن نکات را باید با توجه به ماهیت این فیلم به عنوان یک فیلم مستند درک کرد. به طور کلی باید بگویم چشم جنگ از این حیث هم بسیار عالی و قابل دفاع بود.
*حلقه وصل

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس