رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از نبود حمایت‌های لازم از سینمای دفاع مقدس، از تلاش کمیسیون فرهنگی مجلس برای گنجاندن مسائل فرهنگی پیرامون دفاع مقدس در برنامه ششم توسعه خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، نصرالله پژمان‌فر درباره وضعیت سینمای دفاع مقدس، گفت: متاسفانه با وجود آنکه سینمای دفاع مقدس می‌تواند تاثیرات عمیقی بر جامعه داخل و خارج از ایران داشته باشد، آن طور که باید پردازش نشده است، درواقع هنوز مردم و حتی افرادی که حضور فعال در دفاع مقدس داشتند با لایه‌های پنهان آن دوران آشنا نشده‌اند لذا نباید انتظار  داشت جهانیان از طریق سینمای دفاع‌مقدس با وقایع قابل تأمل آن روزها آشنا شده باشند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و مجلس وظیفه دارند با برنامه ریزی مدون، ابعاد مختلف جنگ را به مردم نشان دهند، ادامه داد: سینما ابزار بسیار خوبی برای این مهم است چراکه جهانیان از طریق فیلم‌های متعدد جنگ‌های خودشان را همچون جنگ جهانی اول و دوم به تصویر کشیده و دنیا را با خود همراه کرده‌اند.

وی تاکید کرد: کمک اکثر کشورها به صدام و جلو بردن جنگ توسط رزمندگان ایرانی با دست خالی، از جمله موضوعات مهمی است که باید مردم جهان از آن آگاه شوند و این اتفاق تنها با سخنرانی،کتاب‌نویسی و امثالهم رخ نخواهد داد لذا ابزاری مانند سینما می‌تواند اثر عمیق و پایداری در این راه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سینمای دفاع مقدس به دلیل نبود حمایت‌های لازم و اراده جمعی نتواسته آن طورکه باید به رشد و نبوغ برسد، افزود: جوانان علاقه و ظرفیت بالایی برای فعالیت در این عرصه و بیان حرف‌های تازه دارند و تنها باید آنها را هدایت کرد؛ به‌عنوان نمونه کارگردان جوان فیلم سینمایی "ایستاده در غبار" همان مبانی  دفاع‌مقدس را با نگاه جدیدی به تصویر کشید و مخاطبان بسیاری را نیز با خود همراه کرد.

وی با بیان اینکه هیچگاه برای دفاع مقدس فرصتی مشابه با موضوعات دیگر با کارکردهای سیاسی در سینما فراهم نشده است، گفت: ایده، فکر جدید و افراد مشتاق به این سینما وجود دارد اما عدم اراده جمعی و برنامه مدون سبب تضعیف سینمای دفاع‌مقدس شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مسائل فرهنگی پیرامون دفاع مقدس را در ابعاد مختلف در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار داده است،تا پس از این بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: مسئولان نباید فراموش کنند سینمای دفاع مقدس می‌تواند فرصتی برای نشان دادن اهداف جمهوری اسلامی ایران، باروها، اعتقادات انسانی رزمندگان ایران و ظلم رفته به آن‌ها به جهانیان باشد.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس