جرزنی سیاسی هاشمی‌ها تا جایی است که تقریبا در هر انتخاباتی که به نفع این خانواده تمام نشده است آنان ادعای تقلب را مطرح کرده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - اتهام تقلب در انتخابات سال 88 که ضدانقلاب را به خیابان‌ها کشاند و موجب بحران آفرینی سیاسی 8 ماهه شد توسط برخی از افراد مطرح شد که یکی از آن‌ها عفت مرعشی، همسر هاشمی رفسنجانی بود.

وی پس از اینکه رای خود را به صندوق انتخابات ریخت، خطاب به خبرنگاران و حضار گفت که اگر کاندیدای مورد نظر او انتخاب نشود به معنای تقلب در انتخابات است و مردم را تشویق به حضور در خیابان‌ها کرد.

اما به نظر می‌رسد که این رویه همیشگی خاندان هاشمی است که هر جا نتیجه انتخابات را به سود خود نمی‌بینند شائبه تقلب را مطرح می‌کنند.

چندی پیش نیز فاطمه هاشمی، دختر هاشمی رفسنجانی در یادداشتی که برای روزنامه ایران به مناسبت سالگرد پیروزی حسن روحانی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری نوشت دوباره ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرد اما اینبار بیان داشت که تقلب انتخابات سال 92 را تهدید می‌کرده است. وی دراین‌باره نوشت:‌ «روز رأی‌گیری تندروها مطمئن شدند که قافیه را باخته‌اند و تلاش شد در شمارش آرا و اعلام نتیجه انتخابات را به دور دوم بیندازند که با مراقبت افرادی مؤمن و دلسوز به نتیجه نرسید. دکتر روحانی رئیس جمهور شد و تندروها خواب چنین روزی را هم نمی‌دیدند. ولی مسئولان و جامعه فهمیدند که آرای مردم چیست؟ و چه می‌خواهند؟ مردم با رأی خود نشان دهند به دنبال تغییر اساسی و اصولی هستند.»[1]

جالب اینجاست که درمورد انتخابات سال 92 فاطمه هاشمی اظهار می‌دارد که اگر دلسوزان مراقب نبودند، تقلب صورت می‌گرفت. اما وی نگفته است که این دلسوزان در انتخابات سال 88 و سال 84 که خانواده هاشمی در آن شکست خوردند و مدعی تقلب هستند کجا بودند که از آرای آنان محافظت نکردند؟

اما این تمام ماجرای اتهام‌زنی برای تقلب در انتخابات نبود. اخیرا فائزه هاشمی دیگر دختر هاشمی رفسنجانی طی یک مصاحبه‌ای شائبه‌های جابه‌جایی رای در انتخابات را دوباره مطرح کرده است.

وی درباره شائبه تقلب در انتخابات مجلس پنجم اینگونه می‌گوید: « بابای من معتقد است تو نماینده اول در مجلس پنجم بودی، ولی دوم خواندنت. ولی من واقعا استدلالی ندارم که بگويم من اول بودم! مادرم می‌گويد آمدن بابات را دیدند که اجازه بدهید فائزه نفر دوم اعلام بشود. بابا اصلا رد می‌کند، می‌گويد اصلا چنین چیزی نیست.... ولی مامان زیر بار نمی‌رود و می‌گويد نه، آمدند راضی‌اش کردند که بگو، اجازه بده که فائزه نفر دوم باشد.»[2]

{$sepehr_media_1833085_400_300}
 
نمونه‌ای از استدلال خانواده هاشمی درباره تقلب در جمهوری اسلامی ایران  

فائزه هاشمی می‌افزاید:‌«انتخابات سال ٨٤ را خودِ دوستان اصلاح‌طلب توی وزارت کشور اعلام کردند انتخابات از دست ما خارج است و ما اصلا نقشی در انتخابات نداریم! انگلیس بودم. به بابام زنگ زدم که من بیام کمک کنم برای انتخابات؟ گفت: نه تو همان‌جا باشی بهتره! تو کنار ما نباشی امن‌تر هستیم! آن موقع توی سیاست هم نبودم، دنبال هم نمی‌کردم.»[3]

اشاره فائزه هاشمی به سخنان پدرش است که پس از پيروزي احمدي نژاد در تيرماه ۱۳۸۴ طي مصاحبه‌اي با القاي ترديد درباره نتيجه انتخابات و دستکاري آراي مردم به ايجاد تشکيک در جامعه دامن زد و با صدور بيانيه‌اي تفرقه‌انگيز، انتخاباتي که همفکران وي برگزار کرده بودند را زير سوال برد. هاشمي در ديدار با حزب اراده ملت ادعاي تقلب در انتخابات ۸۴ را تکرار کرد و در اين ديدار گفت حتي مرحله دوم، استاندارها- که همه اصلاح‌طلب بودند- کار را به کلي رها کردند، اصلا کاري نداشتند که چه چيزي در صندوق‌هاي راي اتفاق بيفتد؛ او مدعي شد: «هرچه خواستند در صندوق ريختند و هر چه خواستند خواندند.»[4]

برادر وي محمد هاشمي نيز چند سال بعد طي مصاحبه‌اي انتخابات را مخدوش دانست: «من معتقدم از ابزار غير رايي استفاده شد، حال اسمش را هر چه مي‌خواهيد بگذاريد من دست کاري در آرا، تعويض راي و استفاده از امکانات دولتي در انتخابات را ابزار غير رايي مي‌دانم اگر شما کشوري را به من نشان دهيد که در دو دوره انتخابات راي هفت ميليوني به هفده ميليون و راي بيست ميليوني به ده ميليون تبديل شده باشد من حرف شما را مي‌پذيرم.»[5]

با این اوصاف به نظر می‌رسد ادعای نسنجیده هاشمی‌ها در مورد تقلب در انتخابات به عنوان رویه همیشگی این خانواده در مقابل شکست‌های انتخاباتی کاربرد دارد. اما با توجه به اینکه این ادعا همواره مطرح می‌شود تقریبا به یک حربه نخ‌نماشده‌ای تبدیل شده است که نمی‌تواند کسی را قانع کند.



[1] http://www.mashreghnews.ir/fa/mobile/428795

[2] کانال خشت خام، حسین دهباشی

[3] همان

[4] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/518598

[5] همان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 30
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    فتنه88 فتنه اکبر بود .
  • دکتر خرزوخان از کومور ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    خخخخ یادمه تا پارسال خبرای مربوط به خاندان بنی هاشمی (علی نبینا و آله و علیه السلام) پر میشد از کامنتای فحش و توهین کاربرات الان دیگه کاربراتم به این خبرات محل نمیدن :)) این خاندان دارای مقام شفاعت هستند و من تمام دفاعیاتم برای اینه که گوشه عبای آیت الله العظمی رو در اون دنیا بگیرم و د برو که رفتیم بهشت. عده ای از اوتاد ( نه معتاد ) خواب دیده اند که این شجره طیبه دارای مقام شفاعتند به خصوص سیده ی زنان ایران، بانو هاشمی، روحی فداها.
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    اکبر از خود احتیاری ندارد. هر جای دنیا و در هر انتخاباتی که نوکران آمریکا رای نیاورند آن انتخابات زیر سوال است.
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    خانواده پر دردسر
  • سید حسین ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    عبارت معروف آقای هاشمی برای سال 92، که رفیقشون رییس جمهور شدند رو یادتون رفت ذکر کنید: "این انتخابات، آزاد ترین انتخابات دنیا بود" ولی بقیه انتخابات ها چون ضرر کردند، آزاد نبوده!
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    اخيرا باز فرمايش فرمودند اگر شرايط طبيعي باشد آقاي ر.... راي مياورد! يعني اگه راي نياورد شرايط طبيعي نبوده و تقلب شده! باز بريزيد تو خيابون
  • ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    این خانواده خودشونو صاحب مملکت میدونن
  • سایبر ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    آیااین فتنه وآشوب نیست که توسط شماایجادمیشه درحالی که سران کشورمردم رو به وحدت فراخوان میدن وجو کشورآرام هست،آیااین درسته که بااین تیرهای پرمخاطب مردم رو آشفته کنید آیااین درجهت وحدته یافتنه?!
  • amin ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 1
    مخالفم
  • ناشناس ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    خداوند متعال آبرویتان را ببرد
  • احمد ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    مشرق دیگه بس کن خجالت بکش....
  • حسین ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    در همین مصاحبه میگه که اره من انگلیس درس خوندم و اونجا میشد به همه چیز انتقاد کرد و آزادی بود ولی‌ ایران نمی‌شه و اینطور نیست. آخه آدم نا حسابی‌ هر جامعه‌ای هنجارها و قواعد خودش را داره ، اون جامعه انگلیس برای یکی‌ مثل تو که از انقلاب اسلامی انتقاد میکردی کفّ و سوت هم میزنه . ولی‌ همون رژیم و سیستم پادشاهی اگر بخوای ذرّه‌ای در مورد خلع ید ملکه و دربار از قدرت صحبت کنی‌ یا ذرّه ای از هلوکاست و سیستم‌های اطلاعاتی‌ و امنیتی صهیونیستی صحبت کنی‌ دودمانتو به باد میدن. BBC که دیگه در بست در اختیار دربار انگلیس هست با این وجود مدیرش برکنار شد به این دلیل که اخبار تولد نوه ملکه نحس انگلیس را به خوبی‌ پوشش نداده بود ، دیگه دیکتاتوری و رژیم پادشاهی چه نشانه دیگری باید داشته باشه؟ به همچین آدم ساده لوحی به هیچ وجه نباید اجازه داد هیچ مسئولیت سیاسی را در دست بگیره
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    درود بر خانواده هاشمی
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    این دختر هر روز توانگلیس مشق سیاست یاد می گیرد
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    حداقل اگه ترامپ ادعای تقلب می کنه زن وبچش خودشون قاطی نمی کنن اما این هاشمی ها کلا فاملیلا عاشق اغتشاش و تقلب اند
  • نسل اول انقلاب ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    ان شاءالله که سال 96 حجت الاسلام هاشمی و خانواده رای اکثریت را بپذیرند زیرا به احتمال زیاد روحانی رای نمی آورد.
  • ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    خانواده ی همیشه طلبکار
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    قرار نيست به نام تمسخر يه نفر با اعتقادات نيز بازي كنيم. انتشار متن دكتر خرزوخان از مشرق بعيد بود.
  • ناشناس ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    ما دعا می کنیم که شما با حجت الاسلام هاشمی محشور شوی !
  • مسعود ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    فتنه و آشوب و تفرقه افکنی کاری بود که طرفداران اندک هاشمی در سال 88 صورت دادند.
  • ناشناس ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    آنهایی که تهمت دروغ تقلب به نظام زدند و 8 ماه مملکت را به اغتشاش کشیدند باید خجالت بکشند.
  • ناشناس ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    کسانی که در روز تاسوعای حسینی به جای عزاداری به تفریح در کنار سد لتیان میروند به بهشت میروند؟
  • کامران ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    حالا اگر عرضه مملکت داری داشتن آدم دلش نمی سوخت مشکل اینجاست که وقتی به قدرت می رسند مملکت از نظر اقتصادی دچار بحران می شود و رکود و تورم غالب می شود و مفاسد اقتصادی افزایش می یابد.
  • ناشناس ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    منطق اینها خیلی مضحک است اگر ما رای نیاوردیم یعنی تقلب شده است !! خخخخخ.
  • مجید ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    سایبرجان تورو خدا،جان مادرت بیخیال شو.اگه منظورت فتنه هستش به 18 تیر78 میگن فتنه.به ترور ساختگی چجاریان میگن فتنه.به قشون کشی بعدانتخابات 88 میگن فتنه.به جلسه های خصوصی برعلیه نظام میگن فتنه.به لابی بازی برای رای گیری وزیر دخیل در قراردادکرسنت میگن فتنه.همکاری با نمازیها و جاسوسان میگن فتنه.به معرفی مجددعوامل و اجرا کنندگان فتنه 88 برای تصدی سمت وزارت به مجلس میگن فتنه.به گوش نگردن به فرمایشات ولی فقیه میگن فتنه.اخه چقدر باید فتنه وعوامل ایجاد فتنه به شما یادبدیم.یعنی بعد این همه سال فتنه گران اصلی نشناختی؟اگه نشناختی به آزادمرد بودنت باید شک کرد.
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    اینا چی میخوان از این مملکت ؟؟
  • داش اقدس ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    سلام. خسته نباشید. خدا بزرگه. درست میشه...
  • حسنین ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    سال 88 تقلب نشد یعنی تا حالا هیچ دوره ای تقلب نشده اما عملکرد احمدی نژاد بهانه ی کافی را به دست فتنه گران داد. احمدی نژاد هم دست کمی از آشوب طلبان نداشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس