روزنامه‌های اصلاح‌طلب روز چهارشنبه را با تمرکز خبری و تحلیلی پیرامون فرجام برجام آغاز کردند و آن را تعبیر به «پیروزی» و «موفقیت» تیم مذاکره‌کننده ایرانی در جدال با دیپلمات‌های 1+5 دانستند.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*******

روزنامه‌های اصلاح‌طلب روز چهارشنبه را با تمرکز خبری و تحلیلی پیرامون فرجام برجام آغاز کردند و آن را تعبیر به «پیروزی» و «موفقیت» تیم مذاکره‌کننده ایرانی در جدال با دیپلمات‌های 1+5 دانستند.

زنجیره‌ای‌ها مدعی هستند که دولت یازدهم پس از کامیابی در سیاست خارجی باید به وعده‌هایش در قبال سیاست داخلی عمل نماید؛ همچنین برخی از اصلاح‌طلبان توافق هسته‌ای را جناحی و انتخاباتی تفسیر کردند؛ علی تاجرنیا از اعضای حزب منحله مشارکت اظهار داشت «توافق هسته‌ای همچنین کلید اصلاح‌طلبان به عنوان جریان اصلی حامی آقای روحانی برای ورود به مجلس آینده خواهد بود»

بالاخره حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی به حکم دادگاه نسبت به فرزندش واکنش نشان داد و پس از توضیحاتی پیرامون دیدار با فرزندش در هنگام بازداشت، گفت «فقط بگویم یوسف از دامان پاک خود به زندان می‌رود.»

روزنامه مردم سالاری

روزنامهارگان رسمی حزب مردم سالاری چهارشنبه را با تیتر «خجسته باد این پیروزی» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· پیروزی بزرگ در سیاست خارجی

روزنامه مردم سالاری توافق هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+5 در وین را «پیروزی» در سیاست خارجی توصیف کرد.

در همین راستا علامه عزیزی در صفحه سیاسی روزنامه مردم سالاری نوشت: «دستگاه دیپلماسی تدبیر و امید با پیروزی در نبرد طاقت‌فرسای هسته‌ای فصلی نو از روابط ایران با نظام بین‌الملل را آغاز کرد. محمدجواد ظریف به همراه افسران شجاع دیپلماسی این پیام را به جهانیان مخابره کرد که پیام مقاومت انقلاب اسلامی جاویدان است و همانطور که روح‌الله کبیر با 15 سال مبارزه علیه حکومت طاغوت منش مقاومت در مقابل ظلم را به جهانیان معرفی کرد امروز نیز مقام معظم رهبری با تدابیر مثال‌زدنی و بی‌نظیر خویش به مستضعفین جهان امیدی تازه بخشید زیرا به حق می‌توان گفت این توافق پیروزی مقاومت بر استکبار بود و گواه بر این مطلب نیز خشم رژیم غاصب صهیونیستی از این توافق است زیرا این توافق مسلمانان جهان را بیش از پیش مصمم‌تر بر بازپس‌گیری قدس شریف خواهد کرد. حال با آغاز فصلی جدید از روابط بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و به احتمال زیاد گسترش روابط استراتژیک ایران و آمریکا توازن قدرت در منطقه تغییر خواهد کرد و از آنجاییکه ایران منادی صلح و آرامش و نماد امنیت در منطقه خاورمیانه است، رژیم صهیونیستی و عربستان بعنوان پرورش دهندگان تروریسم در منطقه ناگزیر به تغییر تاکتیک‌های ظالمانه خود خواهند بود و حتی امکان این موضوع که داعش نیز از عراق به شرق آسیا منتقل شود وجود دارد اما همه این‌ها در گرو نحوه همکاری‌های دو قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی یعنی ایران و آمریکا است که باید منتظر شدت و گسترش این همکاری‌ها باشیم.»

روزنامه ابتکار

روزنامهروزنامه ابتکار چهارشنبه را به تیتر «آغاز عصر ایرانی» اختصاص داد.

· بابک زنجانی هم لغو تحریم شد!

در متن برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و کشورهای 1+5 اسامی برخی افراد و شرکت‌های تحریم شده آورده شده که قرار است از لیست تحریم‌ها خارج شوند.

روزنامه ابتکار در ستون «پچ پچ» صفحه اول خود نوشت: «متن برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و 1+5 که به تازگی منتشر شده است، شامل اسامی تعداد بسیاری از افراد و شرکت‌هایی است که از تحریم درآمده‌اند. در این فایل منتشر شده از صفحه 73 تا صفحه 113 به اسامی افراد و شرکت‌هایی اشاره شده که براساس توافق جدید از تحریم بیرون می‌آیند. در پایان این لیست که به ترتیب حروف الفبای انگلیسی منتشر شده نام بابک مرتضی زنجانی به چشم می‌خورد. در این لیست همچنین نام افراد دیگری نظیر رضا آقازاده، علی اکبر صالحی، هاله بختیار، محمد قنادی، هوشنگ نوری، قاسم سلیمانی، کامران دانشجو، جواد درویش‌وند، علی فدویی، سید مهدی فرحی، پرویز فتاح، علی حسینی‌تاش، بیک محمدلو، محمد نادری، مصطفی محمدی نجار، محمدرضا نقدی، محمدصادق ناصری، محمد پاک‌پور، رستم قاسمی، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی، حسین سلامی، علی شمشیری، احمد وحیدی، فریدون عباسی دوانی، احمد وحید دستجردی، محمد حجازی، مرتضی رضایی، یحیی رحیم صفوی، محمدرضا زاهدی، محمدباقر ذوالقدر، علی عزتی و سید جابر صفدری وجود دارد.»

روزنامه اعتماد

روزنامهروزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیتر «جهان تغییر کرد» اختصاص داده است.

· روایت پدر از دادگاه مهدی هاشمی؛ یوسف از دامان پاک خود به زندان می‌رود

انتظارها پایان یافت؛ حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی بالاخره نسبت به محکومیت پسرش واکنش نشان داد؛ وی چندماه قبل اظهار داشت: «اعتراض می‌کنم، دعوا نمی‌کنم. اگر قاضی به حکم برسد، هیچ حرفی ندارم، چون قانون است و اگر قاضی نرسد و دستور بدهند، طبعاً هرکس هم باشد، اعتراض می‌کند.» و دیروز در افطار اصحاب فرهنگ و هنر و خبرنگاران پیرامون دادگاه پسر اظهار داشت: «فقط بگویم یوسف از دامان پاک خود به زندان می‌رود.» گفتنی است پیش از این عفت مرعشی گفته بود: «حکمش (حکم مهدی هاشمی) تقلب، پدرسوخته‌بازی بود و حکم نیست» همچنین علیزاده طباطبایی، وکیل مهدی هاشمی نیز همانند خانواده وی معتقد است موکلش مرتکب جرمی نشده است؛ علیزاده طباطبایی پیش از این هم گفته بود «حکم از نظر ما نادرست است و به همین دلیل ما درخواست اعاده دادرسی را تقدیم دادگاه خواهیم کرد. از نظر ما این حکم ایرادات عمده‌ای دارد.»

در همین راستا روزنامه اعتماد در انعکاس روایت حجت‌الاسلام هاشمی از دادگاه پسر نوشت: «از بازداشت مهدی چند روز می‌گذشت که با من تماس گرفتند و اعلام کردند که مهدی با من کار دارد. من هم پاسخ دادم که اگر مهدی با من کار دارد او را به اینجا بیاورید. بالاخره من هم رفتم. بازپرس به من اعلام کرد که مهدی از من مشورت می‌خواهد. او گفت که آن‌ها به مهدی اعلام کردند که چند کلمه خطاب به مقام معظم رهبری بنویسد و درخواست عفو کند. البته بازپرس گفت که مهدی می‌گوید جرمی نکرده است و احتیاجی به عفو ندارد. می‌گوید اگر گناهکار است باید محاکمه شود و مردم هم او را بشناسند. اگر هم که نیستم بگذارید محاکمه شوم و این موضوع ثابت شود. کمی بعد من با مهدی در حیاط در حالی که باران می‌بارید صحبت کردم. با هم زیر چتر راه می‌رفتیم که مهدی گفت بله از من چنین چیزی خواسته‌اند و بازپرس هم گفت که مهدی بر سر دوراهی است یا «یک تقاضا و فردا هم آزاد» یا اینکه باید محاکمه شود و بسیار طولانی خواهد بود چراکه ۳۰ هزار صفحه پرونده وجود دارد. خیلی طولانی خواهد بود. مهدی گفت که جواب واقعی من همانی بوده که به بازپرس داده‌ام اما اگر شما و رهبری نظر مشورتی بدهید که این کار را بکنم با وجود همه مخالفتم می‌پذیرم. من گفتم که باید با آقا صحبت کنم. که ماجرا را به بازپرس گفتم. فردا نزد آقا رفتم و گفتم که مهدی این‌گونه می‌گوید و نظر شما چیست. ایشان پرسید که خودت چه می‌گویی؟ من گفتم اگر شما این پرونده‌ای که ۱۰ سال است از آن صحبت می‌کنند و دنیا را پر کرده‌اند عفو بکنید به شما صدمه می‌خورد، می‌گویند شما رفیق‌بازی کردید و به من هم صدمه می‌خورد چون می‌گویند اعمال نفوذ کرده‌اند و من ترجیح می‌دهم کمکی که می‌خواهید بکنید این باشد که دستور بدهید دادگاهی که قرار است تشکیل شود مستقل باشد. قاضی فرمان نبرد. همین برای ما کافی است. اگر که دادگاه را هم علنی کنید که مردم هم ببینند تا مهدی را بهتر بشناسند بهتر است. در نهایت قرار شد که برای محاکمه آماده شود. من نمی‌خواهم به سایر مسائل دادگاه بپردازم چراکه آن‌ها تحمل ندارند. نمی‌خواهم هم که در کشور دعوا شود چراکه دعوا برای ما سم است. البته در موقع خودش مهدی و وکلایش در این مورد خواهند پرداخت.»

روزنامه شرق

روزنامهروزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیتر «پیروزی بدون جنگ» اختصاص داد.

· روایت منبع آگاه از اتاق فکر اصولگرایان پس از توافق

روزنامه شرق درگزارشی بهحال و هوای مجلس در روز توافق هسته‌ای پرداخته است. گروه سیاسی این روزنامه مدعی است که دلواپسان در حاشیه قرار گرفته‌اند و همچنین از تغییر رفتار اصولگرایان پس از توافق به روایت منبع ناشناخته می‌پردازد.

گروه سیاسی روزنامه شرق پیرامون وضعیت بهارستان در روز توافق نوشت: «در بهارستان، نبض مجلس برای برخی تند و برای برخی کندتر از همیشه می‌زند. برخی سر در گوشی تلفن‌همراه، از میان خبرنگاران عبور می‌کنند و اگر سؤالی از آن‌ها شود، پاسخی سربالا می‌دهند. برخی دیگر با لبخندهایی به پهنای صورت و شادباش با خبرنگاران خوش‌وبش می‌کنند. تصویر دوگانه‌ای است از یک رخداد، اشک‌ها و لبخندهای پساتوافق در بهارستان.»

گروه سیاسی روزنامه شرق همچنین از تغییر رفتار اصولگرایان نسبت به توافق هسته‌ای نوشت: «پیگیری‌های «شرق» خبر از آن دارد که دلواپسی‌ها این بار به سبک و سیاقی تازه در جریان خواهد بود و آن‌طور که یکی از نمایندگان مجلس خبر داده بناست الیاس نادران در نطق امروز خود نسبت به بررسی توافق ژنو در شورای‌عالی امنیت انتقاد کند. این منبع آگاه به «شرق» گفته اتاق فکر برخی جریان‌های اصولگرا در پی به‌نتیجه‌رسیدن مذاکرات هسته‌ای، حالا به‌دنبال تغییر فرمان است و نقد همه‌جانبه شورای امنیت بخشی از این سیاست‌گذاری‌ها به شمار می‌رود. نمایندگان مجلس کمتر از یک ماه پیش طرحی را به تصویب رساندند که براساس آن مفاد توافق ژنو پس از گزارش به مجلس باید در شورای‌عالی امنیت به تصویب برسد، اما حالا برخی در بهارستان موافق این ماجرا نبوده و تأکید دارند که بهتر بود توافق در مجلس به رأی گذاشته می‌شد.»

روزنامه آرمان امروز

روزنامهروزنامه آرمان امروز صفحه اول خود را به تیتر «دنیا به احترام ایران ایستاد» اختصاص داد.

· توافق کلید ورود اصلاح‌طلبان به بهارستان / تهدید توافق برای دولت روحانی

«توافق هسته‌ای همچنین کلید اصلاح‌طلبان به عنوان جریان اصلی حامی آقای روحانی برای ورود به مجلس آینده خواهد بود» تحلیل جناحی علی تاجرنیا از اعضای حزب منحله مشارکت از توافقی ملی بود.

روزنامه آرمان‌امروز در گفت‌وگو با عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ششم به شرایط پس از توافق پرداخت؛ علی تاجرنیا در تحلیل از تهدید توافق برای دولت یازدهم اظهار داشت: «توافق نهایی با 1+5 یک تهدید هم برای دولت آقای روحانی به‌شمار می‌رود. تا قبل از توافق نهایی مردم مشکلات را ناشی از سیاست‌های دولت گذشته و همچنین وجود تحریم‌ها می‌دانستند. اما در شرایط کنونی که توافق نهایی صورت گرفته است انتظارات مردم از دولت تدبیر و امید بالاتر رفته و مردم امیدوارند که دولت خدمات بیشتر و باکیفیت‌تری به آن‌ها ارائه بدهد. در نتیجه اگر دولت نتواند پس از توافق نهایی با کشورهای 1+ 5 انتظارات مردم را برآورده کند با یک چالش بزرگ مواجه خواهد بود. بنابراین دولت آقای روحانی که پس از موفقیت در مذاکرات وجهه بالاتری در عرصه بین‌المللی به دست آورده است باید با یک عزم جزم‌تری درجهت پاسخگویی به مطالبات مردم حرکت کند. بخشی از اعضای دولت که با سیاست‌های آقای روحانی در دولت هماهنگ نیستند یا دچار محافظه‌کاری‌هایی هستند در ادامه راه هم نمی‌توانند خود را با سیاست‌های جدید و احتمالاً جدی آقای روحانی هماهنگ و همراه کنند. بنابراین دولت باید چشم‌انداز جدیدی را طراحی کند تا بتواند از فرصت جدید به خوبی استفاده کرده و تهدیدها را نیز کاهش بدهد.»

در ادامه عضو فعال حزب منحله مشارکت پیرامون واکنش جناح های سیاسی کشور به توافق گفت: «جریان سنتی اصولگرایان مانند دو سال گذشته بسیار محافظه‌کارانه با این مساله برخورد می‌کند. این جریان تلاش می‌کند از مواهب این توافق بهره‌مند شوند اما برای آن هیچ گونه هزینه‌ای متحمل نشوند. این جریان از این توافق حمایت علنی و شفاف نخواهد کرد اما علیه آن موضع‌گیری هم نمی‌کند. با این وجود جریان تندرو اصولگرایی و باقیمانده‌های دولت گذشته با نهایت توان خود به انتقاد از این توافق خواهند پرداخت و در این زمینه هیچ گونه کوتاهی نخواهند کرد. دلیل این مساله هم این است که این جریان از افرادی تشکیل شده که کشور را به این نقطه رسانده‌اند. دلیل دیگر که این جریان با توافق دولت آقای روحانی با کشورهای 1+5 مخالفت می‌کنند این است که این عده و به‌خصوص آقا جلیلی حسرت روزهای گذشته را می‌خورند که چرا خودشان نتوانستند به این موفقیت دست پیدا کنند تا این دستاورد بزرگ به نام آن‌ها تمام شود. تیم مذاکره‌کننده دولت آقای احمدی‌نژاد و آقای جلیلی در برخی از مقاطع مانند مذاکرات ترکیه مورد سؤال هم قرار گرفته است. به نظر من این توافق می‌تواند نقطه عطفی برای دستاوردهای آینده دولت آقای روحانی باشد. توافق هسته‌ای همچنین کلید اصلاح‌طلبان به عنوان جریان اصلی حامی آقای روحانی برای ورود به مجلس آینده خواهد بود.»

روزنامه ایران

روزنامهروزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیتر «ایران بر قله توافق» اختصاص داد.

· روایت هاشمی از توافق هسته‌ای

وی در پاسخ به این سؤال که چه اهدافی باعث شد که در طول هشت سال غرب با تمام قوا علیه پرونده هسته‌ای ایران ایستاد و به صدور چندین قطعنامه در سازمان ملل علیه ایران صادر کردند؛ اظهار داشت «دشمنی بعضی از کشورهای غربی با ایران ریشه در تفکرات دینی مردم ایران مخصوصاً پس از انقلاب اسلامی دارد که با تمام اندیشه‌های آنان متفاوت است، از طرفی دیگر ایران در زمان رژیم پهلوی با تمام منابع و امکانات در اختیار غربی‌ها بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی پای آنان از کشور قطع شد، پس دشمنی آن‌ها برقرار بود،

نکته مهم در این میان مخصوصاً در پاسخ به سؤال شما که چرا در هشت سال گذشته چنین اوضاعی پیش آمد، جمله معروف یکی از مسئولان اسرائیلی است که سیاست‌های دولت قبل را یکی از نعمت‌های خدادادی برای رژیم جعلی صهیونیست می‌دانست. اگر یادتان باشد، آن روزها اسرائیل به خاطر جنایات زیادش در حق کودکان و زنان فلسطینی، منزوی بود و اغلب غربی‌ها نگاه منفی به عملکرد غاصبان قدس داشتند. اگر برخی سیاست‌ها در دولت قبل نبود، رژیم صهیونیستی در همان انزوای سیاسی دچار مشکل می‌شد اما دامن زدن به هولوکاست فرصتی برای مظلوم‌نمایی آن‌ها بود. از طرف دیگر حامیان اسرائیل نیز دنبال بهانه می‌گشتند و همه این‌ها دست به دست هم داد تا آن قطعنامه‌ها صادر و تحریم‌های ظالمانه اعمال شود.»

همچنین حجت‌الاسلام هاشمی پیرامون تأثیر توافق هسته‌ای در روابط ایران با کشورها، بخصوص همسایگان گفت: «الان هم در چنین شرایطی همه دنیا باید بدانند که ایران و ایرانیان متمدن و با فرهنگ که پیروان مکتب اهل بیت (ع) هستند، آنی نیستند که در هشت سال گذشته به خاطر تبلیغات سوء و بعضی از سوء عملکردها در ذهن شما ثبت شده است. اولاً براساس تعالیم اسلام در «وإن جنحوا للسلم فانجح لها» با هرکس که برای صلح و آرامش و تثبیت آن پا پیش بگذارد، همکاری می‌کند. ثانیاً از هر سلاحی که باعث کشتار جمعی انسان‌ها بشود و زمین را برای رویش تهدید کند، گریزانند. ثالثاً ایران می‌خواهد با همه دنیا کار کند و به جز رژیم‌های جعلی هیچ محدودیتی برای همکاری نداریم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    بقال نمیگه ماست من ترشه
  • جاوید ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    آقای هاشمی خیلی راحت قوه قضائیه و ... رو زیر سوال میبرن .این حرفها هم که در مورد عفو رهبری گفتن فکر نمیکنم صحت داشته باشه .چیزی که مشخصه هاشمی از امام و رهبری فصله گرفتن و رهبری هیچوقت برای یک مجرم از خودشون هزینه نمیکنن.مقایسه مهدی با یوسف(ع) هم از اون حرفهاست .احتمالا خودشونو هم با داود (ع) مقایسه میکنن.از خدا میخواهیم که به این ماجرها پایان بدن .خیلی از مردم بخاطر عملکرد منفی مسئولین و بزرگان سست ایمان و یا بی ایمان شدن .
  • جلال ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    مهدي هاشمي دامن هم مي پوشيد؟
  • ناشناس ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    در عدالت قوه قضاییه جای شکی باقی نیست چرا که همان دستگاه قضایی که رحیمی رو محاکمه کرده مهدی هاشمی را هم محاکمه کرده است و همگان در برابر قانون یکسان هستند و باید تابع احکام قانونی باشند .
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    حضرت اقا همین چند شب پیش در دیدار با دانشجویان فرمودند که حرف مرا فقط از من بشنوید!!!!اقای هاشمی بعد از خاطره گویی از در گذشتگان به نقل قول از حاضرین روی اورده اند!!!!
  • مرتضی زارع ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    واقعا که این زنجیری ها خیلی بی عقل و نامرد هستند، واقعا مثل کپک سرشان را زیر برف کردند و فکر میکنند که کسی نمی فهمد. فکر کردند مردم هم مثل خودشان فکر میکنند!! رئیس جمهور که گفتند که این فقط بیانیه مشترکی برای رسیدن به توافق با شرط تایید گنگره و مجلس هست. و زمانی معنا پیدا میکند که اجرا شود. مردم بازیچه خنده که نیستند!! توافق نهایی با عزت که انجام شد با شروع اجرای آن، همه ملت "مسلمان" ایران با رعایت احکام الهی در قرآن کریم جشن بزرگ هسته برگزار کنند.
  • فرهاد ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    این به خیابان آمدنها بیشتر یک شو تبلیغاتی-سیاسی هست برای دماغسوخته سازی جناح مقابل.برخی خواسته و برخی ناخواسته و ندانسته وارد شده اند.کاشکی لااقل متن توافق رو خونده بودن بفهمن دارن چی میدن چی میگیرن
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    خدایا پاک دامنان اگر مانند مهدی هاشمی باشند حتما جای ما در عرش اعلی قرار دارد اما خدایا برای همه گناهانمان که شاید یکی از آنها عجب و خود بینی است به تو پناه می آوریم ما را به دیگران کاری نیست اگر فرزند ناخلفی هم داشته باشیم خدایا برای او دعای عاقبت به خیری می کنیم نه این که طلبکار تو هم باشیم خدایا همه ما را به راه راست هدایت بفرما و از شر اجانب محافظت بفرما همه ما را عاقبت به خیر بگردان دشمان انقلاب اگر قابل هدایتند هدایت وگرنه شر آنها را از سر انقلاب و مردم کم بگردان
  • عبداله ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    واقعا آفرین براین اظهار نظرهای قشنگ تو همین هفته آقا همچین مواردی را تذکر دادند حرف را از خودم بشنودید ، حالا موضوع به این اهمیت که قوه ی قضاییه را بنوعی زیر شئوال می برند.
  • محمد ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    جالبه روزنامه مردم سالاری دم از آزادی قدس شریف ومبارزه با صهیونیسم میزنه بعد دم از رابطه با آمریکا میزنه .واینکه با همکاری ایران وآمریکا داعش در منطقه ازبین بره .واقعا با این حرف های من دراوردی خودشان هم میفهمن دارن چی میگن .از زبان سردار سلیمانی کسی که درخط مقدم مبارزه باداعش هست میشنویم که از آمریکا گله وشکایت داره .و از نفاق آمریکا درمبارزه با داعش شاکی هست حالا این روزنامه با یه توافق بین ایران وآمریکا میخواد چهره منفور آمریکا را تطهیر کنه .خیلی جالبه با آمریکا باشی اما ضد اسرائیل به قول نقی مگه داریم مگه میشه
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    برخي ركورد خاطره گويي گينس را بايد دريافت كنند.
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    امکان ندارد این مطالب صحت داشته باشد اگر ثابت شود که این حرفها بوده سنگ روی سنگ نمی ماند در همه دنیا همه در برابر قانون یکسان هستند در اسلام که 1400 سال قبل این برابری بوده در صدراسلام نمونه های زیادی داریم .
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    من هم می خواهم خاطره بگم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس