گروه سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.
 
*********
کیهان
 
این همه تناقض در ماجرای تغییر 3 وزیر؟!

مردم متاسفانه در ماجرای تغییر 3 وزیر شاهد یک بازی سیاسی بودند.

روزنامه جوان درباره تغییر وزرای ورزش، ارشاد و آموزش و پرورش نوشت: در هیچ نظام سیاسی، بازی موش و گربه صورت نمی‌گیرد و اگر رئیس دولتی به این جمع‌بندی رسیده باشد که فلان دستگاه مدیریتی نتوانسته خواسته‌های او را که در دوران تبلیغات انتخاباتی به مردم وعده داده بود، عملی کند و شهروندان نیز از عملکرد آن دستگاه به کرات شکایت و اعتراض کرده‌اند، بدون واهمه و بازی‌های سیاسی، وزیر مربوط را تغییر داده و رئیس‌جمهور یا سخنگوی دولت به صراحت اعلام می‌کنند به این دلیل چنین تغییری صورت گرفته است.

این در حالی است که در تغییر سه وزیر یاد شده دقیقا مردم شاهد یک بازی سیاسی بودند. استعفای وزیر ارشاد، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در بین افکار عمومی منتشر می‌شود ولی صدایی از دولت و تیم اطلاع‌رسانی آن بلند نمی‌شود و برعکس، دو وزیر آموزش و پرورش و ورزش اصرار می‌کنند که هیچ استعفایی در کار نبوده! به تعبیر دیگر، استعفای خود ساخته‌ای از دولت صورت می‌گیرد و این دو نیز برای پوشش برکناری وزیر ارشاد باید همراهی می‌کردند.

با این تفاوت که در این سناریو، وزرای آموزش و پرورش و ورزش از نقش خود چندانی اطلاعی نداشتند. این در حالی است که اگر قرار باشد وزیری به جهت حرکت کند یا برآورده نکردن مطالبات رئیس‌جمهور و مردم در حوزه وظیفه‌ای خود تغییر کند چرا باید به وی اصرار شود که شما باید استعفا بدهید، استعفا برای زمانی است که جرمی را فردی مرتکب شده و به جهت حفظ آبروی او، تصمیم گرفته می‌شود مقام مربوط با استعفا از قدرت کنار برود.

جوان می‌افزاید: اگر موضوع کارآمدی و پاسخگویی به مطالبات مردم است به طریق اولی وزارتخانه‌هایی که با نان و زندگی مردم ارتباط بیشتری دارند، مستحق تغییر هستند. حتما ضعف‌های اساسی در وزارت آموزش و پرورش و ورزش بود که رئیس‌جمهور را متقاعد به این تغییر کرده، ولی آیا مشکل وزارت ورزش بیشتر است یا وزارت صنایعی که هر روز شاهد مرگ صنعت کشور هستیم و کارگران بیکاری را می‌بینیم که به خیل عظیم آنها افزوده می‌شود.

اینکه از مجموع کارخانجات یک استان که روزگاری نه چندان دور چرخ اقتصاد یک کشور را می‌چرخاند و امروز قادر به چرخاندن اقتصاد استان خود نیست، نیازمند تغییر مدیران کلان آن مجموعه است یا مثلا وزارت ورزشی که حداکثر آسیب‌ آن کندی در دستیابی به پله‌های پیشرفت در ورزش قهرمانی است که از قضا در سال‌های اخیر به هر دلیلی این چنین نبوده است. دردآور است مردم زیر چرخ اقتصاد و بیکاری له می‌شوند و وزرایی که سن آنها اجازه هر نوع فعالیت شتاب‌انگیزی را از آنها سلب کرده و نگاه آنها نیز برخلاف حرکت انقلابی و پرتحرک برای رفع مشکلات مردم است. بر کرسی صدارت خود تکیه زده‌اند و بی‌آنکه لحظه‌ای احساس گناه از این کم‌کاری‌ها داشته باشند، شاهد سکون و تعطیلی بیشتر صنعت کشور هستند.

محمد هاشمی: تغییرات کابینه بی‌تدبیری بود

عضو جداشده حزب کارگزاران، تغییرات دولت را بی‌تدبیری خواند.

محمد هاشمی رئیس دفتر هاشمی رفسنجانی به عصر ایران گفت: با توجه به زمان باقی‌مانده تا پایان عمر دولت یازدهم، تغییر در دولت بی‌تدبیری بود.

وی خاطرنشان کرد: تا وزیر معرفی شود و از مجلس رای بگیرد و معاونین خود را معرفی کند تقریبا عمر دولت به پایان رسیده است و او دیگر فرصت ارائه برنامه‌های خود را ندارد و مجبور است برنامه‌های گذشته که توسط وزیر قبلی تبیین شده است را ادامه دهد.

وی گفت: اگر وزیر جدید دست به تغییر در وزارتخانه بزند، آن نهاد دچار تزلزل می‌شود و کارها پیش نمی‌رود.

محمد هاشمی افزود: من برای تغییرات دولت در این زمان توجیهی ندارم. یک زمانی مجلس استیضاح می‌کند و دولت مجبور است وزیر خود را تغییر دهد اما وقتی مجلس کاری ندارد و دولت دست به تغییر می‌زند تمام مسئولیت برعهده دولت است و کسی در این زمینه کوتاهی نکرده است.

محمد هاشمی خاطرنشان کرد: باید هرچه زودتر وزیر معرفی شود. من نمی‌دانم در این زمان کسی مسئولیت را قبول می‌کند یا خیر؟ واقعا در این فرصت کوتاه زمان برای کار و ارائه برنامه‌ها مناسب نیست.

دلواپسی روزنامه اعتماد برای وعده‌های عملی نشده دولت

«امیدهای فعالان اقتصادی و صادرکنندگان به وعده‌های برجامی بی‌پاسخ مانده است».

روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت: سال گذشته و همزمان با برداشته شدن تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام بود که جواد ظریف به همراه معاون اول رئیس‌جمهور به جمع صادرکننده‌ها رفت تا روزگار بهتری را برای تجار ایرانی نوید دهد صادرکننده‌ها آن روز با کف‌های ممتد از ظریف و تیم هسته‌ای کشور به خاطر زحماتش در لغو تحریم‌ها و باز شدن درهای تجارت خارجی به روی ایران تقدیر کردند.

اعتماد تصریح می‌کند: مطالبات صادرکنندگان رنگ کهنگی به خود می‌گیرد. حضور رئیس‌جمهور در جمع صادرکنندگان در حالی است که یک سال از برجام گذشته است و هنوز مطالبات صادرکننده‌ها روی کاغذ مانده است؛ نه خبری از جوایز صادراتی است و نه از مشوق‌های صادراتی.

انگار همین دیروز بود که چشمان صادرکننده‌ها از خوشحالی و امید برق می‌زد. آنها خواسته‌های‌شان را که در سال‌های گذشته بارها تکرار کرده بودند، این‌بار امیدوارانه‌تر تکرار کردند تا تیم هسته‌ای در مذاکره‌های آتی، توسعه صادرات کشور را مدنظر قرار دهند. معاون اول رئیس‌جمهور که خود بوی صنعتی می‌دهد و سال‌های سال در کسوت وزیر صنایع و معادن دولت اصلاحات سکاندار وزارت صنایع و معادن بوده، بهتر از همه می‌داند که صادرکننده‌ها امروز با چه مشکلاتی روبه‌رو هستند. از همین رو، در تمام نشست‌های خود با تولیدکننده‌ها و تجار به آنها امید روزهای بهتر تزریق کرده است. وعده‌ای که حالا بعد از یک سال، خیلی‌ها را از اجرایی نشدن آنها نگران کرده است.

در آن روز صادرکننده‌ها با امید و خنده سالن اجلاس را ترک کردند و امید داشتند که یک سال بعد و در روزی که باز هم میزبان مردان عالیرتبه دولتی خواهند بود، وعده‌های قبلی را تکرار نکنند و خواست‌های جدیدتری از دولت مطالبه کنند؛ اما هم‌اکنون بعد از گذشت یک سال از آن روز باز هم مطالبات صادرکننده‌ها همان مطالبات قدیمی است که قدمت‌شان از عمر برنامه‌های توسعه حتی بیشتر است.

جوایز صادراتی که سال‌هاست فقط نامی از آن شنیده می‌شود، امسال بالاخره رئیس سازمان توسعه تجارت از قرار گرفتن دوباره این موضوع در دستور کار دولت خبر داده است. درهای بسته سیستم بانکی که قرار بود بعد از برجام به روی صادرکننده‌ها و صنعتی‌ها باز شود یا مشوق‌های صادراتی که پشت چراغ قرمز مانده بود و صادرکننده‌ها را دلزده کرده بود، در کنار بروکراسی اداری و تنگناهایی سیاسی که هنوز هم تحریم‌ها را دستاویز مراوده با ایران کرده، موجب شده تا امسال هم صادرکننده‌ها دلسردتر از همیشه خود را برای حضور در جشن روز صادرات آماده کنند.

همزمانی یک سالگی برجام و آخرین سال از نخستین دوره ریاست‌جمهوری روحانی موجب شده تا درخواست‌ها و مطالبات بخش خصوصی و صادرکنندگان ایران از رئیس‌جمهور رنگ و بویی جدی‌تر به خود بگیرد و این تجار ایرانی مطالبات خود را با قدرت بیشتری از دولت مطالبه کنند.

این روزنامه‌ که ظاهرا با تاخیر 3 ساله، دلواپسی‌هایی پیدا کرده، می‌نویسد: همه حرف از رشد اقتصادی می‌زنند اما باید نگران بود.

پزشکیان: برکناری 3 وزیر کمکی به حل مشکلات نمی‌کند

عضو فراکسیون امید گفت تغییر 3 وزیر کابینه اقدام مناسبی نبود.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با ایلنا، ضمن تأکید بر این که استعفای همزمان سه وزیر کابینه تدبیر و امید در مقطع فعلی کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، گفت: مشکلات با تغییر و جابجایی افراد حل نمی‌شوند؛ ممکن است بخشی از مشکلات بخاطر نحوه مدیریت باشد اما مشکل اساسی در ساختار، قوانین و همچنین منابع مالی و بسیاری دیگر از مسائل است.

او گفت: با توجه به زمان اندک باقی مانده تا پایان کار دولت، زمان مناسبی برای ترمیم کابینه نبود؛ دولت باید از همان ابتدا در مورد این که با چه کسی کار می‌کند، تصمیم بگیرد و هنگامی که قرار شد با فلان وزیر همکاری کند، تا پایان کار از آن وزیر و برنامه‌هایش حمایت کند.

نایب‌رئیس مجلس دهم خاطرنشان کرد: هنگامی که با کسی پیمان همکاری می‌بندیم، درست نیست در میانه راه یکدیگر را رها کنیم؛ چرا که این شیوه مغایر با اصول مردانگی و صداقت است، مگر این که یکی از طرفین به تعهد خود عمل نکند.

واگذاری انتخاباتی آموزش و پرورش به یک مدیر فصلی

معرفی یک مدیر همه کاره و هیچ‌کاره نیم‌بند برای تصدی وزارت آموزش و پرورش این سؤال را مطرح می‌کند که آیا هدف از وزارت وی، حل مشکلات این وزارتخانه و فرهنگیان و دانش‌آموزان است یا صرفا یک تدارک انتخاباتی اورژانسی مطرح است؟!

محمدعلی نجفی دیروز در گفت‌وگو با ایلنا ضمن تأیید اینکه فردا (امروز) به عنوان گزینه نهایی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر در حال تدوین برنامه های پیشنهادی خود برای تصدی‌گری در وزارت آموزش و پرورش هستم و پس از تکمیل آن را به دولت ارائه خواهم داد تا در نهایت دولت برنامه‌ها را به مجلس ارائه دهد.

این در حالی است که هفته گذشته رسانه‌های اصلاح‌طلب فاش کردند نجفی به طور غیررسمی رئیس ستاد انتخابات روحانی برای انتخابات 96 شده است. حدود 5 میلیون دانش‌آموز دبیرستانی در سن رأی دادن هستند و بالغ بر 2 میلیون نفر نیز مجموعه کادر آموزش و پرورش محسوب می‌شوند.

نجفی عضو مرکزیت کارگزاران هرچند تکنوکرات (فن‌سالار) معرفی می‌شود اما در حقیقت اعتقادی به تخصص ندارد. وی از وزارت آموزش عالی در دولت هاشمی به ریاست سازمان برنامه و بودجه در دولت اصلاحات نقل مکان کرد. سپس به عضویت شورای شهر سوم تهران درآمد.
 
مشاور کروبی در انتخابات سال 88، از فتنه‌گران حمایت می‌کرد و به همین دلیل، مجلس نهم وی را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در سال 92 نپذیرفت. پس از آن، آقای روحانی، نجفی را بدون رعایت تناسب و تخصص به ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب کرد. بهمن 92، آقای روحانی همین فرد را به ریاست دبیری ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گماشت و پس از استیضاح فرجی‌دانا، وی را به سرپرستی وزارت علوم منصوب کرد.
 
نجفی با بیان اینکه دارای بیماری قلبی است و نمی‌تواند کار سنگین اجرایی کند، از ریاست سازمان میراث فرهنگی کناره‌گیری کرده بود و معلوم نیست آیا پس از 3 سال، وضعیت قبلی قلب وی بهبود پیدا کرده است، یا مسئله اورژانسی انتخابات و ضرورت ساماندهی ماشین رأی در آموزش و پرورش - به ویژه بعد از افشای اختلاس 8 هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان- در میان است.
 
 
خراسان

دستور جدید دولت درباره واردات روغن پالم

طبق ابلاغیه جدید یک مسئول اقتصادی در دولت به تعدادی از نهادهای مربوط در کار واردات کالا، تاکید شده است حسب تصمیم جدید اتخاذ شده، با توجه به این که روغن های پالم وارداتی به کشور به صورت فله ای بوده و پس از گذراندن فرایندهای مختلف تصفیه، تبدیل به محصول نهایی در کشور می شود پس باید تعرفه و کدهای اعمالی برای واردات آن ها با عنوان خام یا نیمه ساخته در نظر گرفته شود و از ترخیص آن ها ذیل تعرفه های محصول نهایی خودداری شود.

پیگیری اعمال معافیت های خاص برای خودروساز مشهور
 
بر اساس درخواست رسمی مسئولان یکی از وزارتخانه های اقتصادی از برخی مدیران مهم دولتی، پیشنهاد شده یکی از خودروسازان مهم کشور بتواند از تسهیلات ماده 119 قانون امور گمرکی که موارد و مصادیقی از معافیت برخی اشخاص حقیقی و حقوقی را از پرداخت حقوق ورودی کالاهای خود تعیین می کند، برای واردات برخی اقلام و قطعات خود بهره ببرد که فعلا با موافقت گیرندگان نامه همراه نشده است.
 
 
ایران
 
پرونده دکل‌های گمشده در کمیسیون اصل 90

 
به گفته سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس، پرونده دو دکل نفتی گمشده در این کمیسیون باز است. بهرام پارسایی با اشاره به دکل موسوم به «فورچونا» که معامله صوری و به ارزش 78 میلیون دلار بوده بدون اینکه خبری از دکل باشد، گفت:علاوه بر این  در سال 2007 دولت وقت یک دکل منهدم شده در طوفان کاترینای مکزیک را خریداری و برای نگهداری و ترمیم به سواحل شارجه منتقل کرد تاکنون بالغ بر 7 میلیون دلار هزینه نگهداری این دکل شده است و اخیراً شرکت نگهدارنده در مکاتبه با مقامات کشور اظهار داشته که دکل در حال نابودی است و اگر انتقال نیابد، قطعاً غرق می‌شود.
 
به گفته وی، کارشناسان برای دکلی که 37 میلیون دلار خریداری شده و 7 میلیون دلار هزینه نگهداری آن شده است، حدود 4 تا 5 میلیون دلار قیمت گذاری کرده‌اند. پارسایی با بیان اینکه پرونده این دکل نیز در کمیسیون اصل 90 باز است، گفت:  اگر دیده شود که رسیدگی به پرونده‌های کلان فساد اقتصادی بویژه دو دکل نفتی دچار گذشت زمان شده است، کمیسیون اصل 90 از وزارت نفت گزارش می‌خواهد و اسامی این افراد را منتشر می‌کند.

روزنامه «قانون» رفع توقیف شد

روزنامه قانون پس از ۱۲۳ روز توقیف، روز گذشته با حکم شعبه ۶ دادگاه کیفری یک تهران رفع توقیف شد. سایت این روزنامه نوشت: در نامه صادره از سوی این دادگاه خطاب به رئیس هیأت نظارت بر مطبوعات آمده است: «قرار رفع توقیف روزنامه قانون صادر گردیده است، در اجرای ماده ۴۴ قانون مطبوعات رفع توقیف به عمل آمده و فعالیت مجدد آن از نظر این دادگاه بلامانع است.»

درخواست یک سناتور امریکایی برای توضیح درباره‌ پرداخت بدهی واشنگتن به تهران

یک سناتور زن جمهوریخواه از سازمان اطلاعات ملی امریکا خواست تا درباره‌ پرداخت بدهی 7/1 میلیارد دلاری واشنگتن به تهران توضیح دهد.
 
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری واشنگتن اگزمینر، «کلی آیوت» در نامه‌ای خطاب به جیمز کلاپر رئیس سازمان اطلاعات ملی امریکا، با ادعای اینکه موشک‌های شلیک شده به سمت ناوهای این کشور در  نزدیکی سواحل یمن متعلق به ایران بوده که توسط حوثی‌ها پرتاب شده است، نوشت: من نگران هستم که ایران این موشک‌ها را فراهم کرده  یا اینکه 7/1 میلیارد دلار پول نقد پرداخت شده به دولت ایران این امکان را داده که به طور مستقیم یا غیرمستقیم حملات علیه کشتی‌های امریکایی را تسهیل یا از آن حمایت ملی کند. خبرگزاری رویترز اماگزارش داده بعید است ایران پشت این ماجرا باشد. به نوشته این رسانه، تهران و واشنگتن از هرگونه درگیری در جنگ یمن پرهیز کرده‌اند. بنابراین، نباید اجازه داده شود که حملات موشکی انجام شده به تشدید تنش‌ها منجر شود، چرا که هیچ یک از این دو کشور خواهان مداخله نیستند.

درخواست غرامت یک امریکایی آزاد شده از ایران

یکی از 4 زندانی‌ آزاد شده در جریان تبادل زندانیان میان تهران- واشنگتن، از ایران شکایت کرده و خواستار دریافت غرامت 40 میلیون دلاری شده است. به گزارش  فارس، فرزاد خسروی که به نام نصرت‌الله خسروی شناخته می‌شود، دوشنبه گذشته در دادگاهی در واشنگتن از دولت ایران شکایت کرده است.
 
 
آرمان
 
خطاي پزشكي عامل فوت خبرنگار فرهنگي بود؟


شنیده شد که در پي فوت رضا رستمي، خبرنگار حوزه فرهنگ رسانه‌‎ها، اخبار و شايعاتي درباره قصور پزشكي و تاثير آن بر علت مرگ اين خبرنگار در فضاي مجازي پيچيد كه منجر به صدور بيانيه‌اي از سوي دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه شهيد بهشتي شد.
 
در اين بيانيه ضمن تشريح نوع بيماري رستمي و اقدامات پزشكي صورت گرفته براي درمان او آمده است: تيم پزشكي و جراحي بيمارستان شهداي تجريش تمام تلاش خود را كردند تا بيمار با وجود داشتن تومور پيشرفته، خونريزي مغزي پيش از عمل و اختلال در رگ‌هاي مغز بتواند به حيات خود ادامه دهد، اما براي درمان اين عارضه وقت زيادي از دست رفته بود و تلاش‌هاي پزشكان نتيجه نداد.
 
بديهي است فقدان چنين شخصيت فرهنگي براي همگان و به‌ويژه خانواده ايشان بسيار سخت است، اما در چنين شرايطي بايد از اظهارنظرهاي غيركارشناسانه پرهيز كرد. پرونده پزشكي وي و دليل مرگ بسيار روشن است. بازگشت به زندگي براي بيماري كه با حالت اورژانسي و به دليل تومور مغزي و خونريزي مغزي و اختلالات عروقي كه قبل از ورود به بيمارستان به وجود آمده، كار آساني نيست.

درخواست غرامت ۴۰ ميليون دلاري از ايران

شنیده شد که يكي از ۴ زنداني‌ آزاد شده در جريان تبادل زندانيان ميان تهران- واشنگتن، از ايران شكايت كرده و خواستار دريافت غرامت ۴۰ ميليون دلاري شده است. تابناك نوشت؛ رسانه‌هاي آمريكايي گزارش دادند كه نصرت ا. . . خسروي يكي از ۴ زنداني كه در جريان تبادل زندانيان ميان تهران- واشنگتن آزاد شد در يك دادگاه در آمريكا از ايران شكايت كرده و خواستار دريافت ۴۰ ميليون دلار غرامت شده است. خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد، فرزاد خسروي كه به نام نصرت ا. . . خسروي شناخته مي‌شود، دوشنبه گذشته در دادگاهي در واشنگتن از دولت ايران شكايت كرده است.
 
دادخواست خسروي مي‌گويد كه وي ايران را ترك كرده و در سال ۱۹۸۲ در آمريكا پناهندگي سياسي دريافت كرده است اما درسال ۲۰۱۲ مجددا به ايران بازگشته است. در اين طرح دعوي مدعي شده است كه مقامات دولت ايران در ابتدا، گذرنامه وي را ضبط كرده‌اند و سپس آن را برگردانده‌اند اما زماني‌كه قصد داشته در سال ۲۰۱۵ ايران را ترك كند، بازداشت و شكنجه شده است.

۴ساعت تاخير در پرواز بندرعباس-كرمانشاه

شنیده شد که مشاور رسانه‌اي و مدير پايانه فرودگاه بين المللي بندرعباس گفت: پرواز بندرعباس - كرمانشاه روز شنبه به دليل ناهماهنگي در تامين سوخت با چهار ساعت تاخير انجام شد. حسين پاسلار اظهار داشت: پرواز شماره ۳۹۷۷ بندرعباس - كرمانشاه شركت آسمان قرار بود ساعت ۹ و ۳۰ دقيقه صبح شنبه انجام شود، كه به دليل ناهماهنگي در تامين اعتبار براي سوختگيري ميان شركت آسمان و شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي، در ساعت مشخص صورت نگرفت. وي گفت: پرواز بندرعباس - كرمانشاه پس از رفع مشكل تامين سوخت، ساعت ۱۳ و ۱۵ دقيقه انجام شد. وي افزود: با توجه به اهميت حفظ آرامش مسافران و احترام به حقوق و وقت آنها، مديركل فرودگاه‌هاي هرمزگان به صورت مستقل وارد عمل شد و از هر ۲ شركت خواست مشكلات خود را پس از انجام اين پرواز رفع كنند كه با وساطت وي و پس از چهار ساعت تاخير، پرواز مذكور با يك‌صد مسافر انجام شد.

بهنوش بختياري بستري شد

شنیده شد که بهنوش بختياري ضمن انتشار عكسي از خود روي تخت بيمارستان در صفحه اينستاگرامش نوشت: «بلايي كه در عرض چند ساعت... تحت فشارهاي عصبي شديد آدما مي‌تونن سر هم بيارن... شايد يه عذرخواهي همه چيز رو درست كنه... كساني كه به عنوان همكار بهشون نگاه مي‌كني و بعد به خاطر غرور و تحكيم موقعيت، كارهايي ازشون مي‌بيني كه روح و جسمت كم مياره و نمي‌تونه حجم اين همه نامردي و بي‌اخلاقي رو يك جا تحمل كنه...» او كه مرداد سال جاري براي نخستين بار با نمايش «سه خواهر و ديگران» به نويسندگي و كارگرداني حميد امجد روي صحنه تئاتر رفت در اين متن كه جملات آن جابه‌جا با سه نقطه‌هايي از يكديگر جدا شده‌اند افزوده است: «شايد مرگ به اون سختي هم كه ما فكر مي‌كنيم نباشه...كافيه تصميم بگيريم با رفتارمون كاري كنيم كه هر آدمي رو تا مرز سكته و شايد هم مرگ ببريم...»

اولین مصاحبه گودرزی پس از استعفا

شنیده شد که وزیر مستعفی ورزش و جوانان ضمن رد کلیه اظهارنظرهایی که در طی روزهای گذشته به نقل از او در رسانه‌های مختلف منتشر شده تاکید کرد که از هیچ‌کس گلایه‌ای ندارد و از تغییرات ایجادشده نیز استقبال کرده است.محمود گودرزی اظهار کرد: از روز پس از استعفا، بعضا نقل قول‌هایی عجیب از زبان من در رسانه‌های مختلف مطرح و بازنشر شده که بر این اساس ضمن رد کلیه این اظهارنظرها، تاکید می‌کنم که هیچ گفت‌وگویی با هیچ رسانه‌ای نداشته‌ام و کلیه نقل قول‌های مطرح‌شده مردود است.وی همچنین درباره استعفایش از وزارت ورزش و جوانان گفت: شخصا از تغییرات در دولت استقبال کرده‌ام و در این موضوع هیچ گلایه‌ای از هیچ‌کس وجود ندارد.

درخواست ۱۵۷۰ فعال دانشجویی از ۲وزیر

شنیده شد که جمعي از فعالان نشريات دانشجويي سراسر كشور با تنظيم و ارسال نامه‌اي از وزاري بهداشت و علوم و همچنين رئيس دانشگاه آزاد خواستند تا اقدامات لازم براي انجمن صنفي نشريات دانشجويي را انجام دهند. در بخشي از اين نامه كه به امضای بيش از ۱۵۷۰ نفر از فعالان نشريات دانشجويي رسيده آمده است:«ساليان زيادي است كه اين نشريات به صورت خودجوش و بر اساس توانايي‌هاي خود بدون وجود هيچ نهاد واسطي كه بتواند با حفظ استقلال و سرمايه اجتماعي كافي به نقش ميانجي‌گري خود بپردازد و از كيان نشريات دانشجويي دفاع كند به كار خود ادامه مي‌دهند.»

توضیحات آشنا درباره نظرسنجی‌اش

شنیده شد که حسام‌الدین آشنا در حساب توئیترش نوشت: برخی عزیزان در داخل و خارج دولت از نظرخواهی مطرح شده در فضای مجازی ناخرسند بوده‌اند. برخی می‌گویند چه فایده و برخی می‌گویند چه پرافاده! من این کار را ازهمان ابتدای شکل گیری کابینه درسال ۱۳۹۲ دنبال کرده ام. پیشنهادها و ملاحظات عزیزان همواره حاوی تذکرات ارزشمندی برای دولت است.
 
 
جمهوری اسلامی
 
 درخواست شکات «سعید طوسی» از آملی لاریجانی
 
* خبرگزاری قرآنی «ایکنا» به نقل از یک منبع آگاه نوشت: شاکیان پرونده سعید طوسی در حال تهیه نامه‎ای خطاب به آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه هستند که در آن خواستار به جریان افتادن شکایتشان شده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، «ایکنا» با انتشار این خبر نوشت: گفته می‎شود شاکیان در این نامه ضمن اعلام برائت از رسانه‎های بیگانه و فضاسازی دشمنان قرآن و نظام اسلامی به‌ویژه در فضای مجازی و با تاکید بر اینکه پشت پرده این رفتارها صرفاً ضربه ‌زدن به ساحت قرآن و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، رسیدگی به پرونده را خواستار شده‌اند. پرونده سعید طوسی که از قاریان قرآن است به یک اتهام اخلاقی مربوط می‌شود و از مدت‌ها قبل در دادگستری تهران مطرح است.
 
 بازداشت ۳۵ نفر از شیعیان مالزی در حین برگزاری مراسم دعای کمیل

* اداره امور اسلامی «ایالت جوهور» مالزی شب جمعه گذشته 35 نفر از شیعیان را که برای عزاداری و دعا در مرکز دارالعلوم المصطفی(ص) جمع شده بودند در این ایالت دستگیر کرد.
 
در واکنش به این اقدام، «عبدالهادی آوانگ» رئیس حزب اسلامی مالزی (پاس) به بازداشت شیعیان در ایالت جوهور را محکوم کرد و گفت: شیعیان هم مسلمان هستند و باید شیعه و سنی با هم متحد باشند.
 
در حالی که طی روزهای گذشته فشار به شیعیان مالزی افزایش یافته است، گروهی از فعالان مالزیایی موسوم به «جی 25» از رهبران این کشور خواستند به شیعیان اجازه داده شود مناسک مذهبی خود را آزادانه و طبق قانون اساسی فدرال و یک بیانیه بین‌المللی که سال 1383 رهبران مالزی از جمله «عبدالله احمد بداوی» نخست‌وزیر سابق این کشور آن را امضاء کردند، انجام دهند.
 
گروه جی 25 هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: سرکوب شیعیان مالزی بر خلاف آزادی مذهب انجام شده و سازمان اسلامی سلانگور باید اقدام خود را با هدف ممانعت از منازعات فرقه‌ای در مالزی همانند مواردی که در خاورمیانه وجود دارد، براساس «منشور امّان (اردن)» انجام دهد.
 
 ظریف از جان کری خواست مصر در نشست لوزان باشد

* روزنامه «گاردین» روز پنج‌شنبه مدعی شد به متن ایمیل‌هایی دست یافته که نشان می‌دهد وزیر خارجه ایران شخصاً از همتای آمریکایی‌ خود خواسته است مصر به مذاکرات لوزان در مورد سوریه دعوت شود.
 
بنا بر این گزارش، این ایمیل‌ها نشان می‌دهند که پس از آنکه «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به «محمدجواد ظریف» پیشنهاد مذاکرات 6 جانبه در مورد سوریه را داد و نوشت: «ببینم که آیا عقلانیت می‌تواند خودی نشان دهد»، ظریف پاسخ داده: «چرا مصر هم نباشد؟» به نوشته گاردین، ایران تنها زمانی حضور در مذاکرات لوزان را پذیرفته که با شرکت مصر و عراق که هر دو از دولت سوریه حمایت می‌کنند، موافقت شده است. تهران تلاش کرد تعداد کشورهای حامی دمشق با کشورهای حامی معارضین یعنی عربستان، قطر، ترکیه و آمریکا برابری کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بیننده ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    درصورت واقعیت داشتن اینکه : آموزش و پرورش ستاد انتخاباتی روحانی می‌شود؟، فرمایش مقام معظم رهبری قابل یادآوری است که فرمودند: « داشتن نگاه‌هاى جریانى و سیاسى و حزبى و جناحى و این چیزها، براى آموزش‌وپرورش سَم است. »
  • بیننده ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    درصورت واقعیت داشتن اینکه : آموزش و پرورش ستاد انتخاباتی روحانی می‌شود؟، فرمایش مقام معظم رهبری قابل یادآوری است که فرمودند: « داشتن نگاه‌هاى جریانى و سیاسى و حزبى و جناحى و این چیزها، براى آموزش‌وپرورش سَم است. »
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    امان از سیاسی کاری
  • اصلاح طلب ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    مگه میشه یه ماده غذایی(روغن پالم) یه مدتی مضر باشه بعد مفید مگه داریم
  • دانشجو ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    از دانشگاه ها نا امید شدن رفتن سراغ مدارس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس