کد خبر 645121
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴

رئیس جمهور سوریه گفت که دولت باید حلب را از گروه‌های تروریستی نجات دهد.

 به گزارش مشرق، بشار اسد رئیس جمهور سوریه تاکید کرد دولت باید برای حفاظت از غیر نظامیان، حلب را از شر گروه‌های تروریستی نجات دهد.

‬‎اسد در گفتگو با شبکه SRF1 سوئیس گفت که ما باید ماموریتمان را مطابق قانون اساسی انجام دهیم و طبق قانون ما باید از مردم محافظت کنیم و آنها را از شر این تروریستها در حلب نجات دهیم. اینگونه ما می‌توانیم از غیر نظامیان محافظت کنیم.

اسد با طرح این پرسش که ما چگونه می‌توانیم از مردم محافظت کنیم در حالی که آنها تحت محاصره گروههای تروریستی هستند و به دست آنها کشته می‌شوند گفت: آیا نقش ما این است که نظاره‌گر باشیم و کاری انجام ندهیم؟ آیا اینگونه می‌توانیم از مردم سوریه محافظت کنیم؟ بنابراین ما باید به تروریستها حمله کنیم و این امری بدیهی است.‬

ستاد مشرک ارتش روسیه چند روز قبل اعلام کرد که روز پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 4 عصر در حلب آتش‌بس برقرار خواهد بود.

روسیه این آتش بس را به دلایل انسانی اعلام کرده و طی این روز به مخالفان سوری اجازه خواهد داد که از دو گذرگاه از این شهر خارج شوند.

سازمان ملل از این اقدام روسیه استقبال کرده ولی این مدت زمانی را برای ارسال کمک های انسانی به حلب کافی ندانسته است.

مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی ضمن اشاره به طرح روسیه برای متوقف کردن حملات هوایی به شهر حلب سوریه، تاکید کرد: طرح روسیه که اجازه خروج غیرنظامیان و شبه نظامیان از شهر حلب را می دهد، خیلی دیرهنگام و ناکافی است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس