کد خبر 644092
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵

منابع محلی در شهر موصل اعلام کردند که گروه تروریستی - تکفیری داعش با ممانعت از حضور نمازگزاران در مساجد، آنها را به انبارهای سلاح و تجهیزات نظامی تبدیل کرده است.

 به گزارش مشرق، به نوشته پایگلاه خبری عراقی 'السومریه نیوز'، این منابع افزودند که تروریستهای داعش از بامداد امروز (دوشنبه) با آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل، مساجد را به انبارهای سلاح، مهمات و پایگاه نیروهای خود تبدیل کرده اند.

بر اساس این گزارش، گروه تروریستی داعش از بیم هدف حمله قرار گرفتن عناصر و مهمات نظامی خود، اقدام به این کار کرده است.

نیروهای مشترک عراق در پیامی از اهالی موصل خواسته اند که از مواضع و مخفیگاه های عناصر داعش، دور شوند.

نیروهای مشترک عراقی از بامداد امروز (دوشنبه) عملیات گسترده ای برای آزادسازی شهر موصل و نواحی اطراف آن از دست تروریستهای داعش آغاز کرده اند.

منابع عراقی صبح امروز و پس از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل، از شکسته شدن خطوط مقدم گروه تروریستی داعش در 'بعشیقه' در شمال شرق این شهر در حملات هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش و نیروهای پیشمرگ کرد خبر دادند.

بیشتر پیشروی ها به سمت شهر بعشیقه و مناطق اطراف 'خازر' است که توسط پیشمرگ های کرد در شمال و شمال شرق موصل در حال انجام است.

نیروهای دولتی عراق نیز در محورهای جنوبی موصل از پایگاه نظامی 'القیاره' با پشتیبانی هوایی جنگنده های نیروی هوایی عراق پیشروی به سوی شهر موصل را آغاز کرده اند.

همزمان نیروهایی نیز از پایگاه هوایی القیاره، در جنوب موصل با موشک های هوشمند مواضع داعش را زیر آتش گرفته اند.

نبرد برای آزادی استان 'نینوا' و بازپس گیری مرکز آن شهر تاریخی موصل در 465 کیلومتری شمال بغداد از دست تروریستهای داعش، با حرکت ده ها گردان از نیروهای پیاده عراقی ، پیشمرگ های کرد و نیروهای مردمی و عشایر محلی از چندین محور آغاز شد.

در این عملیات، نیروهای امنیتی شامل ارتش، 'الحشدالشعبی'، پیشمرگ ههای کرد، 'پلیس اتحادیه' و نیروهای عشایری و محلی و یگان هایی مانند نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق حضور دارند.

خبر آغاز عملیات، در بیانیه ای که حیدرالعبادی نخست وزیر عراق شب گذشته (یکشنبه) از طریق تلویزیون رسمی این کشور قرائت کرد، به صورت رسمی انتشار یافت.

در این عملیات که کل استان نینوا و بخش هایی از استان های 'کرکوک' و 'صلاح الدین' را در بر می گیرد. نیروهای عراقی برای آزادی شهر موصل مرکز نینوا، شهرهای 'الحویجه' در جنوب غرب کرکوک و بخش شرقی 'الشرقاط' در ساحل غربی 'دجله' در استان صلاح الدین و نیز بخش هایی از شمال غرب استان 'دیاله' حملات خود را شکل می دهند.

همچنین شهرهای 'تلعفر'، 'تلکیف'، 'الحمدانیه'، 'البعاج' و 'الحضر' در استان نینوا نیز در کانون عملیات ارتش عراق قرار خواهند داشت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس