کد خبر 644075
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

نخست وزیر عراق شب گذشته (یکشنبه) با اعلام آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از اشغال گروه تروریستی داعش، گفت: ساعت پیروزی موصل نزدیک است.

 به گزارش مشرق، به نوشته پایگاه خبری عراقی المعلومه، 'حیدرالعبادی' نخست وزیر عراق در بیانیه ای که از طریق تلویزیون رسمی این کشور قرائت شد، به صورت رسمی آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل را اعلام کرد.

وی در این بیانیه از اهالی شهر موصل، شرقاط و القیاره خواست که با نیروهای نظامی عراق همکاری کنند.

همچنین در این بیانیه که از مقر نیروهای مشترک عراق توسط حیدرالعبادی قرائت شد اعلام گردید که زمان آزادسازی شهر موصل و پیروزی بر داعش با اراده وعزم و توان عراقی ها و توکل به خداوند نزدیک شده است.

العبادی افزود: این عملیات از طریق نیروهای ارتش عراق و پلیس فدرال این کشور فرماندهی خواهد شد و نه گروه دیگری، و این نیروها هستند که وارد شهر موصل خواهند شد و نه نیروهای دیگر چرا که این نیروها از میان خود شما بوده و در خصوص سرنوشت شما حساس هستند.

نخست وزیر عراق در ادامه گفت که در روزهای گذشته تلاش هایی برای کارشکنی درباره شروع عملیات موصل صورت گرفت که ناکام ماند و سال 2016 سال خلاصی از تروریسم و داعش خواهد بود.

نبرد برای آزادی استان نینوا و بازپس گیری مرکز آن، شهر تاریخی موصل واقع در 465 کیلومتری شمال بغداد، از دست داعش، با حرکت ده ها گردان از نیروهای پیاده عراقی و پیشمرگه های کرد از چندین محور آغاز شده است.

در این عملیات، نیروهای امنیتی شامل ارتش، الحشدالشعبی، پیشمرگه، پلیس اتحادیه و نیز نیروهای عشایری و محلی و یگان هایی مانند نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم حضور دارند.

در این عملیات که کل استان نینوا و بخش هایی از استان های کرکوک و صلاح الدین را در بر می گیرد، نیروهای عراقی برای آزادی شهر موصل مرکز استان نینوا، شهرهای الحویجه در جنوب غرب کرکوک و بخش شرقی الشرقاط در ساحل چپ رود دجله در استان صلاح الدین و نیز بخش هایی از شمال غرب استان دیاله حملات خود را شکل می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس