فرمانده 'پلیس فدرال عراق' امروز (دوشنبه) از شروع عملیات این نیروها به منظور پیشروی به سمت موصل از پایگاه 'القیاره' خبر داد.

 به گزارش مشرق، به نوشته پایگاه خبری عراقی 'السومریه نیوز'، 'شاکر جودت' گفت: یگان های پلیس فدرال در محور جنوبی موصل عملیات خود را از پایگاه نظامی القیاره به سمت روستای 'نایف' در جنوب این شهر آغاز کرده اند.

وی افزود که نیروهای عراقی به سمت روستای 'الحود' در اطراف رود دجله در جنوب موصل نیز پیشروی کرده اند.

نبرد برای آزادی استان 'نینوا' و بازپس گیری مرکز آن شهر تاریخی موصل در 465 کیلومتری شمال بغداد از دست تروریستهای داعش، صبح امروز با حرکت ده ها گردان از نیروهای پیاده عراقی، پیشمرگ های کرد و نیروهای مردمی و عشایر محلی از چندین محور آغاز شد.

در این عملیات، نیروهای امنیتی شامل ارتش، 'الحشدالشعبی'، پیشمرگ های کرد، 'پلیس اتحادیه' و نیز نیروهای عشایری و محلی و یگان هایی مانند نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق حضور دارند.

خبر آغاز عملیات آزادسازی موصل در بیانیه ای که 'حیدر العبادی' نخست وزیر عراق دیشب (یکشنبه شب ) از طریق تلویزیون رسمی این کشور قرائت کرد، به صورت رسمی انتشار یافت.
در این عملیات که کل استان نینوا و بخش هایی از استان های 'کرکوک' و 'صلاح الدین' را در بر می گیرد، نیروهای عراقی برای آزادی شهر موصل مرکز نینوا، شهرهای 'الحویجه' در جنوب غرب 'کرکوک' و بخش شرقی 'الشرقاط' در ساحل غرب دجله در استان 'صلاح الدین' و نیز بخش هایی از شمال غرب استان 'دیاله' حملات، خود را شکل می دهند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس