چند روز است که ایمیل‌های «جان پودستا» رییس ستاد هیلاری کلینتون توسط ویکی لیکس افشا شده و خبر از خیانت‌های این زن در حق مردم آمریکا می‌دهد.

سرویس جهان مشرق - سه هفته تا روز انتخابات باقی مانده و هیلاری خوشحال از وضعیت کنونی، نگران هم به نظر می‌رسد. وی توانسته که پیروزی متوسط اما دوام‌مندی را در هفته‌های اخیر در مقابل دانلد ترامپ در نظرسنجی‌ها داشته باشد تا جایی که غالب کارشناسان 80 درصد احتمال پیروزی در روز انتخابات را برای وی پیش‌بینی کرده‌اند.
 

اما کلینتون را نمی‌توان تماما دلخوش پنداشت. چرا که بانوی اول اسبق آمریکا و سناتور و وزیر خارجه سابق، هم‌اکنون در قامتی قد راست کرده که هر آینه طوفانی به نام توطئه از مدل ترامپ و یا افشاگری از نوع ویکی لیکس توان پرت کردن او را دارد. توطئه‌ هم از آن دست که وی در دو سه هفته اخیر به حد اعلی علیه ترامپ تدارک دید. افشاگری هم از آن دست که ویکی لیکس در چند سال اخیر در مورد اقدامات تبهکارانه وی و همپالگی‌هایش در عرصه سیاست خارجی آمریکا و بین‌الملل صورت داد.

چند روز است که ایمیل‌های «جان پودستا» رییس ستاد هیلاری کلینتون توسط ویکی لیکس افشا شده و خبر از خیانت‌های این زن در حق مردم آمریکا می‌دهد. خبر تبهکاری‌های او در مورد کشورهای دیگر و اهداف شومی که برای آینده جهان در سر می‌پروراند، اکنون سرتاسر مخاطبان در سرتاسر جهان را دچار نگرانی کرده است. و چه فاجعه‌ایست وضعیت کنونی مردم آمریکا که از هراس ترامپ سر به دامان کلینتون نهاده‌اند و از هراس کلینتون سر در آستین ترامپ.

 

جان پودستا

وقتی در میان اسناد افشا شده توسط ویکی لیکس به یکی از ایمیل‌ها که توسط یکی از مشاورین کلینتون بصورت نصفه و نیمه برای پودستا ارسال شده برمی‌خوریم، متوجه عمق فاجعه می‌شویم: «حالم از این اعمال بهم می‌خورد. این همه شناعت و دروغ ... چرا کشورم به این روز افتاده ... نه، این کشور من نیست».

اکنون، نگاه که به جامعه انتخاباتی آمریکا می‌کنیم این تصاویر را می‌بینیم: تخریب ترامپ با گرد هم آوردن مشتی زن مستاصل در اثر دست‌درازیهای ترامپ علیه آنان، روشن شدن چهره رسانه‌ در آمریکا به عنوان طراح توطئه، از بین رفتن کامل وجاهت انتخابات آمریکا در اثر اعمل شنیع دو رقیب، استیصال و تحقیر حزب جمهوریخواه، و عملکرد مضحک ستادهای انتخاباتی.

هر از چند گاه خبری از ایمیل‌های تبهکارانه هیلاری به سمع و نظر مردم آمریکا و دیگر کشورها می‌رسد و مشاوران و یاران هیلاری، ویکی لیکس را به شیطنت برای دو دسته کردن هواداران وی و منحرف کردن افکار عمومی از توجه به افتضاحات ترامپ متهم می‌کنند. ستاد کلینتون عاملی به نام «نیرا تاندن» را مامور می‌کند تا گناه همه این افشاگری‌ها را به گردن روس‌ها بیاندازد تا بلکه ذهن مخاطب از تبهکاری‌های هیلاری منحرف گردد.

22 روز آتشین برای هیلاری / کلینتون تا روز انتخابات در 

نیرا تاندن

البته تنها فرد خشمگین اطراف هیلاری، اعضای ستاد او نیستند. بلکه بیل کلینتون اکنون با نمایش افشاگری ترامپ که پرده از فسادهای جنسی وی برداشته تا جایگاه همسرش را تنزل بدهد نیز به شدت به خشم آمده است. دختر کلینتون‌ها هم تحت فشار است و در ایمیل‌های افشا شده خبر از نظر مشاورین سابق هیلاری همچون «دوف باند» در مورد رفتارهای لوس و بی‌خردانه وی به گوش می‌رسد. اوضاع پیچیده شده؛ به چلسی کلینتون گفته شده که به هیچ عنوان به قصه ایمیل‌های مادرش ورود نکند چرا که ویکی لیکس و ترامپ همین را می‌خواهند که وی وارد زمین بازی آنها شود.

در امریکا هم‌اکنون وضع به هنرمندی مشاورین کلینتون و همت رسانه‌های جمعی اینگونه نشان داده شده که حامیان مالی حزب جمهوریخواه از حمایت ترامپ دست کشیده‌اند. این درست است اما فقط منوط به ترامپ نیست. بلکه اوضاع به دلیل کثیف‌کاری‌های هیلاری در مورد وی هم چندان رضایت‌بخش نیست. «لین فارستر» بانوی اول خانواده مولتی میلیاردر «روچیلد» که دستش در همه نقاط سیاست آمریکا و جهان حضور دارد و برای سالها از حامیان قدرتمند دموکرات‌ها و کلینتون بوده است،‌ تقریبا در آستانه دست کشیدن از حمایت مالی هیلاری قرار دارد. این زن، به کلینتون و مشاورانش اخطار داده که رسوائی ایمیل‌ها جایی برای حمایت وی از او نگذاشته است. و نکته جالب توجه این است که نیرا تاندن همان یار و غار هندی‌الاصل هیلاری، در یکی از ایمیل‌های افشا شده به پودستا می‌گوید: «اون زنک دیوانه لین فارستر رو هم دیدم». حالا باید دید که بانو لین که در ماه می فقط برای یک ضیافت شام هیلاری جهت جمع‌آوری کمک مالی 100 هزار دلار هزینه کرد، چه عکس‌العملی در قبال این ایمیل افشا شده خواهد داشت.
 
 

  لین فارستر
 
از قول منابع نزدیک به هیلاری روایت است که چند روز پیش، وی در جمع اعضای ارشد ستادش در سیاتل گفته بود: «واقعا آبرویمان در دنیا رفته است. گمان می‌کنید از آن چیزی که ترامپ می‌کند و اتفاقاتی که برایش می‌افتد خوشحالم؟ نه، آبروی آمریکا دارد می‌رود». اما داستان ایمیل‌های خودِ هیلاری دارد برای خودش داستانی می‌شود. بسیاری از حامیان مالی وی و دموکرات‌ها نگرانند که در صورت افشای سری بعدی ایمیل‌ها، ایمیل‌هایی که آنها برای هیلاری یا حزب دموکرات ارسال کرده‌اند فاش شود و آبرویشان برود. هم‌اکنون «رابی موک» مدیر ستاد وی، در ساختمان ستاد در بروکلین نیویورک تمامی تدابیر امنیتی را اندیشیده که از ایمیل‌های صدها نفر از پرسنل ستاد محافظت کامل به عمل بیاید. یکی از موثرترین افراد بسیار ذی‌نفوذی که پشت سر هیلاری ایستاده و مدام او را تشویق به عدم عذرخواهی بابت قضیه ایمیل‌ها می‌کند، نیرا تاندن است: «عذرخواهی یعنی پاشنه آشیل خانم کلینتون». البته احتمال اینکه ایمیل‌های بعدی توسط ویکی لیکس در سر بزنگاه مشخص منتشر شود و این عدم عذرخواهی هیلاری برایش بسیار گران تمام شود، نیز زیاد است.
 
کلینتون و ستادش با مردی در جبهه حریف روبرو هستند که به جرات می‌توان گفت بی‌محاباترین نامزد انتخاباتی تاریخ آمریکا بوده است. او از افعالی که دیگر سیاستمداران ممکن است به خاطر آن خجالت‌زده شوند هیچ ابایی ندارد و پس از اتهامات جنسی و آن قضایا، به راحتی با اعتماد بنفس کامل به مناظره دوم آمد و حتی در آن مناظره پیروز هم شد. ترامپ، به راحتی افشا می‌کند و به احتمال قریب به یقین برگ‌های برنده‌ای را برای این 21 روز باقی مانده کنار گذاشته تا به موقع یک ضربه کاری به هیلاری بزند.
 
 
 
 یکی از نزدیکترین مشاورین هیلاری کلینتون در گفتگو با پایگاه خبری-تحلیلی پولیتیکو اظهار داشت: «من سالهاست که با خانم کلینتون همکاری می‌کنم. او را زنی پخته و سیاست‌شناس می‌دانم. اما به شدت از ضربه‌ای که ممکن است به او بزنند، هراسان و نگرانم. »
 

 منابع:
 
http://www.politico.com/story/2016/10/hillary-clinton-trump-wikileaks-229864
https://www.rt.com/viral/362889-wikileaks-podesta-emails-clinton/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • حسین ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    0 0
    مردم آمریکا به شدت خام و ساده لوح هستند از لحاظ سیاسی ، در هیچ کشوری در دنیا نمی‌تونید چنین شو سیاسی راه بندازید و به این صورت نظر مردم تحت تاثیر قرار بدید ،البته یک اقلیت دانا و آگاه از مسائل سیاسی هستند که واقعا در اقلیت هستند. کدام ملت حاضر می‌شه به خاطر مساله‌ای که کوچکترین ارتباط مستقیم با اون نداره ۲۰ سال (ویتنام) درگیر جنگ بشه که طبق آمار رسمی‌ حدود ۶۰ هزار کشته بده ، یا با یک شو سیاسی به راحتی‌ متقاعد بشه که به افغانستان و عراق با چنین هزینه انسانی‌ و مالی گزافی حمله کنه که نه تنها میلیونها بیگناه کشته بشن بلکه اقتصاد خودش تا حدا بحران پیش بره؟ این ملت همیشه مثل توپ بین دموکراتهای روباه صفت و جمهوریخواهان گرگ صفت دارن پاس داده میشن و اراده‌ای از خودش نداره که یه وقت مستقل عمل کنه. رقابت بین ترامپ و کلینتون رقابت بین یک دیوانه و یک شیطان هست ، به نظر من ترامپ دیوانه باز بهتر از هیلاری شیطان صفت و جانی هست ، دیوانه ممکنه خراب کاری کنه ولی‌ شیطان حتما باعث تباهی و مصیبت و نبودی انسانها خواهد شد ( مثل استراتژی که هیلاری در لیبی‌، سوریه و عراق پیش برد و نبود کرد زندگی‌ انسانهای زیادی را)
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    0 0
    اگر هیلاری لعین رئیس بشود پادزهرش این است که سال آینده ما به ائتلاف اصولگرایی لبیک بگوییم
  • علی ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    0 0
    ملت ما هم مثل توپ تنیس بین اصلاح طالب و اصولگرا پاس کاری میشیم! خومدمون رو گول نزنیمکه چمیدونم مستقل داریمو فلان داریمو .اینا همشون توسط همون اصولگرا و اصلاح طلب درست شدهتا سر وقتش به نفع خودشون استفاده کنن
  • مسعود ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    0 0
    رییس جمهور امریکا یک زن میشه! اینو سالهاست در بازی های کامپیوتری انمیسن و فیلمها دیدیم!
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    0 0
    نظرت خیلی پخته بود
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    0 0
    اللهم اشغل الظالمين بالظالمين
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    0 0
    کال اف دیوتی که می گفت رییس جمهور بعدی آمریکا زن هست:)))
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 0
    تف به ذات دیوانه و شیطان صفت همه شون. مرگ بر شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار
  • محمدی ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    هر کدام از این خُل و چل ها رئیس جمهور بشن به ضرر تمام دنیا تمام میشود. فرقی بین درندگان از جهت درندگی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس