کد خبر 643215
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

نفوذ شمار زیادی از وهابیون افراطی منتسب به رژیم سعودی در نهادهای سیاسی و مذهبی نیجریه در حالی تشدید شده که خصومت های این گروه ضدانسانی با برگزاری مراسم مذهبی شیعیان افزایش یافته است.

 به گزارش مشرق، به نقل از منابع محلی، حسینیه شیعیان نیجریه در شهر جوس در شمال این کشور در شامگاه عاشورا و به مناسبت سالروز شهادت امام حسین(ع) با حمله ارتش و نیروهای امنیتی نیجریه در آتش سوخت.

ارتش و نیروهای امنیتی نیجریه تحت فشار وهابیون افراطی، ضمن حمله به منزل «شیخ آدم» نماینده شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر عالیقدر شیعیان نیجریه، حسینیه شیعیان را نیز که نزدیک منزل وی بود، به آتش کشیدند.

بر اساس اعلام کارشناسان سیاسی جهان اسلام، وهابیون منتسب به رژیم آل سعود با حمایت نهادهای امنیتی و سیاسی نیجریه برگزاری مراسم و مناسک مذهبی شیعیان این کشور را با موانع زیادی روبرو ساخته اند.

این در حالی است که عزاداری شماری از شیعیان نیجریه در شهر «فونتوآ» واقع در ایالت کادونا این کشور در روز عاشورا و به مناسبت شهادت امام حسین (ع) با خشونت ارتش و نیروهای امنیتی نیجریه به خاک خون کشیده شد؛ در این درگیری 10 شهروند نیجریه ای شهید شدند.

عزاداری شیعیان نیجریه درحالی در این کشور برگزار شد که مناطق زیادی از نیجریه به صحنه تظاهرات مسالمت آمیز شیعیان علیه دولت تبدیل شده است.

براساس این گزارش، عزاداری شماری از شیعیان نیجریه در شهر «سوکوتو» نیز به خشونت کشیده شد.

ارتش و نیروهای امنیتی نیجریه، دوشنبه شب و در شب تاسوعای حسینی با محاصره مسجد شیعیان در کادونا نیز دستکم 15 عضو جنبش اسلامی نیجریه را بازداشت کردند.

این درحالی است که مقامات دولتی در ایالت کادونا در ادامه سرکوب شیعیان، جنبش اسلامی نیجریه را که شیخ ابراهیم زکزاکی رهبری آن را به عهده دارد، غیرقانونی اعلام کرده است.

براساس ادعای مسئولان این ایالت، حبس طولانی مدت و پرداخت جرایم نقدی از جمله مجازات های عنوان شده برای همکاری یا عضویت در جنبش اسلامی نیجریه است.

این درحالی است که شیعیان این کشور همواره مورد ظلم و سرکوب ارتش و نیروهای امنیتی نیجریه قرار دارند.

به گفته تحلیلگران سیاسی، رفتار دولت نیجریه با شیعیان این کشور در چارچوب سیاست های رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی همراه است.

عربستان سعودی در چارچوب سیاست های رژیم صهیونیستی و در اقدامی خلاف قوانین بین المللی، سال های متمادی است که با فریب افکار داخلی نیجریه به دنبال محدود ساختن فعالیت قانونی شیعیان ساکن در مناطق گوناگون این کشور است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس