کد خبر 643541
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

در بیانیه ای که دیدبان حقوق بشر روز پنجشنبه صادر کرد، حملات اخیر به عزاداران حسینی و شیعیان نیجریه که روز چهارشنبه و همزمان با روز عاشورا به وقوع پیوست، به شدت محکوم شد.

 به گزارش مشرق، دیدبان حقوق بشر حملات اخیر به شیعیان و عزاداران حسینی جنبش اسلامی نیجریه را به شدت محکوم و به دولت این کشور هشدار داد که عاملان این جنایات مورد پیگیری قرار خواهند گرفت و باید دولت این کشور در مقابل اینگونه حملات پاسخگو باشد.

در بیانیه ای که به همین منظور روز پنجشنبه از سوی این سازمان حقوق بشری منتشر شد، اقدام اخیر دولت ایالتی کادونا در ممنوعیت ادامه فعالیت جنبش اسلامی این کشور و غیرقانونی خواندن این جنبش را، سری جدیدی از اقدامات سرکوب‌گرایانه مقامات این ایالت علیه شیعیان خواند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: حملات اخیر به پیروان مذهب تشیع در پنج ایالت شمالی نیجریه که توسط نیروهای دولتی نیجریه به وقوع پیوسته است، آخرین نمونه از توهین ها و حملات به شیعیان و جنبش اسلامی نیجریه محسوب می شود.

همچنین در بیانیه سازمان دیدبان حقوق بشر تاکید شده است: دستگیری علما و چهره‌های سرشناس شیعه و نیز ممنوعیت ادامه فعالیت جنبش اسلامی نیجریه در ایالت کادونا، باعث برانگیخته شدن تبعیض قومی و خشونت علیه شیعیان در دیگر مناطق این کشور نیز می شود.

در پایان این بیانیه، نماینده دیدبان حقوق بشر در نیجریه از دولت این کشور خواست هرچه سریعتر تدابیری اندیشیده تا ادامه حملات به شیعیان متوقف شود و نیز خاطرنشان کرد: مقامات این کشور مطمئن باشند که به خاطر جنایاتی همچون کشتار ۳۴۷ عزادار حسینی در شهر زاریا همزمان با اربعین سال گذشته، پاسخگو باشند.

گفتنی است روز چهارشنبه هفته گذشته ۱۳ تن از اعضای جنبش اسلامی نیجریه در چند ایالت شمالی این کشور، در حالیکه مشغول عزاداری برای اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در روز عاشورا بودند، مورد حمله نیروهای ارتش و امنیتی این کشور قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

علاوه بر ایالت کادونا، ایالت های "کانو"، "کاتسینا" و "کبی" نیز ادامه فعالیت جنبش اسلامی نیجریه را ممنوع اعلام کرده و آن را نهادی غیرقانونی خواندند.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس