منابع سعودی از تشدید تدابیر امنیتی در اطراف ساختمان سفارت رژیم سعودی در پایتخت مصر همزمان با تشدید تنش در روابط دو طرف خبر دادند.

 به گزارش مشرق، طی روزهای اخیر به‌ویژه پس از رای مثبت مصر به قطعنامه روسیه درباره سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، هجمه سنگینی از سوی رژیم سعودی و متحدانش علیه قاهره آغاز شده است تا سایه تنش و بحران بر روابط میان دو طرف حاکم شود.

این در حالی است که  عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در واکنش به انتقادها و اعتراضات سعودی بر درست بودن سیاست‌های کشورش در قبال سوریه تأکید و از رأی مثبت به قطعنامه روسی حمایت کرد، تاکید مصر بر مواضع اصولی خود خشم سعودی‌ها را به‌دنبال داشته است.

افزایش تنش در روابط رژیم سعودی و مصر به حدی رسیده است که موسس جنبش کفایه و نماینده پارلمان مصر در گفت‌وگو با تسنیم از احتمال قطع روابط دیپلماتیک قاهره با ریاض خبر داد و آن را به نفع جهان عرب دانست.

این در حالی است که امروز رسانه‌های سعودی از تشدید تدابیر امنیتی در اطراف ساختمان سفارت رژیم حاکم بر عربستان در قاهره طی ساعات گذشته خبر داده‌ و نهادهای امنیتی و خودروهای سازمان امنیت مرکزی مصر دست به تدابیر پیشگیرانه زده‌اند.

در این زمینه روزنامه عکاظ به نقل از یک مسئول امنیتی خبر تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سفارت عربستان در قاهره را مورد تأکید قرار داد و مدعی شد: برخی تلاش می‌کنند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و به اقدامات خرابکارانه در اطراف سفارت دست بزنند و به همین سبب دستورات امنیتی مبنی بر افزایش حضور نیروهای امنیتی در اطراف سفارت صادر شده است.

این منبع افزود: شایعه‌ای که از طریق شبکه‌های ارتباط اجتماعی مبنی بر کاهش حضور نیروهای امنیتی در اطراف سفارت سعودی مطرح شده، صحت ندارد و برچیدن موانع امنیتی با هماهنگی سفارت و به سبب عملیات ساخت و ساز در این منطقه برای تسهیل ترافیک صورت گرفته است.

عکاظ به نقل از این منبع نوشت شایعات هرگز به روابط برادرانه و تاریخی میان دو کشور برادر ضربه نخواهد زد.

این در حالی است که یک رسانه فلسطینی از برگزاری نشست‌های محرمانه میان رژیم سعودی و چند کشور عربی  دیگر در ریاض برای بررسی راه‌های ضربه زدن به امنیت و ثبات مصر به سبب همراه نشدن این کشور با سیاست‌های ضد سوری آل سعود خبر  داده بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    0 0
    این آل سعود هم میخواد هرکی باهاش نیست رو کله پا کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس