منابع یمنی تحت حمایت سعودی‌ها در پروپاگاندایی علیه ایران مدعی شدند که 40 کشتی جنگی ایرانی، حریم آبهای سرزمینی یمن را نقض کرده‌اند تا به انصارالله سلاح تحویل دهند.

 به گزارش مشرق، برخی منابع یمنی تحت حمایت عربستان سعودی در تبلیغاتی منفی علیه ایران به «الشرق الاوسط» اعلام کردند که حدود 40 کشتی جنگی ایران روز چهارشنبه (دیروز)، آبهای قلمرو یمن را نقض کردند.

این منابع یمنی مدعی شدند که به احتمال خیلی زیاد، این کشتی‌های جنگی در حال قاچاق تسلیحات برای جنبش انصارالله یمن و انتقال نیرو از برخی کشورهای آفریقایی برای پیوستن به نیروهای انصارالله می‌باشند.

این گزارش مدعی شد: «جلسه کابینه یمن، در روز چهارشنبه، در خصوص این موضوع و همچنین شیوه محافظت از آبهای قلمرو یمن بحث‌هایی صورت داد. دولت یمن از نیروهای ائتلاف عربی خواسته است تا به محافظت از آبهای یمن کمک کنند و سازمان ملل و شورای امنیت را در خصوص نقض مکرر آبهای قلمرو یمن توسط کشتی های جنگی ایران در جریان قرار دهند».

این خبر همزمان با ادعای پنتاگون مطرح شده است که اعلام کردند که طی یک هفته گذشته ناوهای آمریکایی در نزدیکی با‌ب‌المندب 2 مرتبه هدف حمله موشکی قرار گرفته است. موشک‌های شلیک شده، به ناوچه برخورد نکرده‌اند اما این کشتی‌ها را به اقدامات دفاعی مجبور کرده‌اند.

آمریکا انقلابیون یمنی را عامل این حملات معرفی کرده است. انصارالله یمن و کمیته‌های مردمی این ادعا را رد کرده‌اند.

«فهد سلیک کفاین» وزیر شیلات یمن مدعی شده است که این دومین بار در یک ماه است که کشتی‌های جنگی یمن، قلمرو آبهای این کشور را نقض کرده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • آرش کمانگیر ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    0 0
    به نام خدا . سلام . آمریکائیها به بهانه شلیک موشکهای انقلابیون یمنی به سوی ناوهایشان , موضوعی که انصارالله آن را از همان ابتدا تکذیب نموده است , سه سایت راداری نیروهای مردمی و ارتش یمن را با موشکهای کروز منهدم کردند تا امکان کشف شناورهای ائتلاف متجاوز و تروریست به سرکردگی عربستان که آبهای یمن را به طور غیر قانونی به محاصره دریائی درآورده است در فواصل دور از چشم از بین ببرند . البته میشد حدس زد که آمریکا با صحنه سازی قصد انهدام سایتهای راداری نیروهای انقلابی یمن را دارد لذا این امید هست که ارتش یمن و انصارالله توانسته باشند تا حد امکان رادارها را به مکان امن دیگری منتقل نموده و سایتهای کاذب راداری را جایگزین آنها کرده باشند .
  • ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    0 0
    40 کشتی؟ مگه کل کشتی های ایران چند تا است؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس