کد خبر 642934
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه‌ای به کنگره به تشریح حمله اخیر جنگنده‌های این کشور به سایت‌های راداری در خاک یمن پرداخت و متذکر شد که واشنگتن آماده عملیات نظامی بیشتر علیه این کشور است.

 به گزارش مشرق، به نقل از «روسیا الیوم»، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز جمعه در نامه‌ای به کنگره این کشور از آمادگی واشنگتن برای انجام عملیات نظامی در یمن خبر داد و مدعی شد این حملات «برای دفاع از خود» ضروری است.

اوباما حمله پنجشنبه گذشته هواپیماهای جنگی آمریکا به سه سایت راداری در خاک یمن را «محدود» و «مناسب با ماهیت تهدیدی» عنوان کرد که یکی از ناوشکن‌های آمریکایی در نزدیکی سواحل یمن در معرض آن قرار گرفته بود.

اوباما در نامه خود به کنگره نوشت: «موشک‌های ما سمت 3 سایت راداری، که تحت کنترل انصارالله است، شلیک شد و این اقدام پس از آن انجام شد که نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد یکی از ناوشکن‌هایش در معرض حملات موشکی "برنامه‌ریزی شده" قرار گرفته است... دستور دادم در واکنش به این حمله موشکی، که کشتی‌های جنگی آمریکا را در آبراه‌های بین‌المللی واقع در دریای سرخ تهدید می‌کند، حملات موشکی انجام شود.»

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: «ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که سایت‌های راداری منهدم شدند.»

بر این اساس، آمریکا در نخستین تجاوز علنی و مستقیم خود به یمن، روز پنجشنبه از شلیک چند فروند موشک به سایت‌های رادار ساحلی در داخل خاک یمن خبر داد.

مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند طی یک هفته گذشته ناوهای آمریکایی در نزدیکی با‌ب‌المندب 2 مرتبه هدف حمله موشکی قرار گرفته است. موشک‌های شلیک شده، به ناوها برخورد نکرده‌اند اما این کشتی‌ها را به اقدامات دفاعی مجبور کرده‌اند.

این در حالی است که سرتیپ ستاد «شرف لقمان» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن (وابسته به انصارالله) ادعاهای مطرح شده درباره هدف قرار گرفتن ناوهای آمریکایی در آب‌های منطقه‌ای را تکذیب و آمادگی ارتش را برای همکاری با هر طرف بین‌المللی برای تحقیق درباره این ادعا و مجازات عاملان آن اعلام کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس