فرمانده مرکز عملیات ارتش روسیه پس از انتشار گفته‌های منابع آگاه آمریکایی در خصوص احتمال حمله به مواضع ارتش سوریه، تهدید کرد که هر حمله‌ای به سربازان روس، عواقب خودش را خواهد داشت.

به گزارش مشرق، «سرگئی رودسکوئی» فرمانده مرکز عملیات ستاد مشترک ارتش روسیه ساعاتی پس از انتشار خبر بررسی گزینه‌های نظامی حل بحران سوریه در کاخ سفید، واکنش تندی به این اقدام آمریکایی‌ها نشان داد.

آنطور که مسئولان آمریکایی به رویترز گفته‌اند، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (جمعه) در دیدار مشاوران امیت ملی خود، در خصوص گزینه‌های نظامی حل بحران سوریه با آنها مشورت می‌کند؛ حمله به پایگاه‌ها، انبارهای تسلیحاتی و سامانه پدافند هوایی ازتش سوریه از جمله این گزینه‌هاست.

مقامات بی‌نام آمریکایی البته ضمن اعلام این خبر، گفته بودند که چنین حمله‌ای، ریسک آسیب دیدن سربازان روسی را نیز در بر دارد.

رودسکوی بدون اشاره به گفته‌های مقامات آمریکایی،گفت: «هرگونه اقدام خصمانه علیه نیروهای روسی در سوریه، بدون پاسخ نخواهد ماند.»

این مقام ارشد نظامی روسیه برای چندمین بار از زبان یک مقام روس، در خصوص طرح «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه هم سخن گفت.

سرگئی رودسکوئی گفت که روسیه آماده تضمین خروج ایمن شبه‌نظامیان مسلح از حلب است.

این شبه‌نظامیان در صورت عملی شدن طرح دی‌میستورا، شرق حلب را بدون زمین گذاشتن سلاح، به مقصد حومه ادلب ترک خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس