کد خبر 641237
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰

نیروهای امنیتی کویت یک مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش را بازداشت کردند که گفته شده یک «حمله انتحاری ناکام» علیه پنج نظامی آمریکا ترتیب داده است.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری دولتی کویت (کونا)، روز شنبه نوشت: مقام‌های این کشور یک مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش را بازداشت کرده‌اند که در یک اقدام انتحاری تلاش کرده خودروی خود را به خودروی حامل پنج سرباز آمریکایی بکوبد.

وزارت کشور کویت در بیانیه‌ای تصریح کرد، آسیبی به هیچ‌یک از سربازان آمریکایی در پی حمله این فرد بازداشت شده، نرسیده و تنها خود متهم، که «ابراهیم سلیمان» نام دارد در این حمله مجروح شده است.

در این بیانیه آمده است: بعد از تحقیقات اولیه نیروهای ویژه امنیتی مشخص شد که متهم ابراهیم سلیمان شهروند مصری و متولد سال 1988 است. این نیروها از خودروی وی کاغذی دست‌نوشته پیدا کردند که نشان می‌دهد وی از ایدئولوژی داعش پیروی می‌کند و با این گروه تروریستی بیعت کرده است.

خبرگزاری کونا همچنین تصویر این متهم را منتشر و به نقل از بیانیه وزارت کشور اعلام کرده است همچنین از خودروی این متهم، یک کمربند و مواد منفجره کشف شده است که از نیت وی برای انجام حمله‌ای انتحاری خبر می‌دهد.

طی 3 ماه گذشته، این دومین بار است که مسئولان کویتی از بازداشت یک فرد مظنون به گروه تروریستی داعش، خبر می‌دهند.

طبق این گزارش، بیش از 50 هزار نیروی نظامی آمریکایی در کویت حضور دارند و انتظار می‌رفته شمار این نیروها به 80 هزار تن افزایش یابد. همچنین 10 پایگاه نظامی در این کشور حاشیه خلیج فارس در اختیار ایالات متحده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس