کد خبر 643812
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸

شیخ صباح الاحمد امیر کویت دقایقی پیش با صدور بخشنامه ای به طور رسمی مجلس امت این کشور را منحل کرد تا انتخابات زودهنگام طی 60 روز آینده در این کشور برگزار شود.

مجلس کویت منحل شد
به گزارش مشرق، امیر کویت امروز بر اساس ماده 107 قانون اساسی کویت در بخشنامه ای از اختیارات خود استفاده کرده و به چند هفته اختلافات سیاسی میان دولت و مجلس این کشور پایان داد.

این دوره از مجلس کویت یکی از بهترین دوره ها برای تعامل با دولت بود چرا که به دنبال تظاهرات ضد حکومتی در کویت که سال 2012 رخ داد، تمامی مخالفان از شرکت در انتخابات پارلمانی امتناع ورزیدند و انتخابات آتی نخستین حضور این گروهها پس از چهار سال غیبت خواهد بود.

همزمان به رغم تعامل آرام مجلس با دولت کویت که از حمایت مستقیم امیر برخوردار است، اختلافات سیاسی میان قوای مقننه و مجریه در پرونده افزایش قیمت بنزین بالا گرفت و این خود جرقه انحلال مجلس بود.

بر اساس آرایش گروههای سیاسی در کویت، انتخابات حداکثر تا 60 روز دیگر برگزار خواهد شد و به عقیده کارشناسان رقابت میان گروههای لیبرال و سلفی شدید خواهد بود.

بر اساس قانون اساسی کویت امیر این کشور از حق قانونی منحل کردن پارلمان برخوردار است و با مصوبه دادگاه عالی این کشور، تمامی مخالفان برجسته دولت حق مشارکت در دوره بعد انتخابات را خواهند داشت.
 
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس