کد خبر 641313
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

گروه تروریستی - تکفیری داعش دو چاه نفت را در ناحیه القیاره در جنوب موصل (در شمال عراق) منفجر کرد.

 به گزارش مشرق، به نوشته پایگاه خبری السومریه نیوز، 'صالح الجبوری' مدیر این ناحیه گزارش داد که عناصر گروه تروریستی داعش روز گذشته (شنبه) با بمب های دست ساز دو حلقه چاه نفت را در میدان نفتی 'النجمة' منفجر کردند که در اثر آن دود غلیظی سراسر این منطقه را احاطه کرد.

وی افزود: بخش هایی از میدان نفتی 'النجمه' هنوز در دست گروه تروریستی داعش است که نفت خام را از این چاه ها به موصل قاچاق می کند.

براساس این گزارش، یگان فنی و مهندسی شرکت نفت شمال در وزارت نفت عراق سه شنبه گذشته کنترل 9 چاه نفتی را که عناصر داعش آن را به آتش کشیده بودند به دست گرفت.

منطقه 'القیاره' تولید کننده نفت سنگین است و یک پالایشگاه کوچک نیز برای فرآوری بخشی از نفت تولیدی در این منطقه وجود دارد.

شرکت نفت سونانگول آنگولا به دلیل وضعیت نامساعد امنیتی، در سال 2014 از قراردادی که به منظور افزایش تولید میدان نفتی القیاره منعقد کرده بود کناره گیری کرد.

عراق که دومین تولید کننده بزرگ نفت عضو اوپک است بیشتر نفت خام تولیدی خود را که حدود 4 میلیون و 600 هزار بشکه در روز است، از منطقه جنوب استخراج می کند.

وزارت نفت عراق چندی پیش اعلام کرد که انتظار نمی رود تولید نفت منطقه القیاره پیش از آزادی موصل از سر گرفته شود. مهم ترین میدان های نفتی این منطقه عبارتند از القیاره و 'النجمه' که حدود 30 هزار بشکه در روز ظرفیت تولید دارند.

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق وعده داده که شهر موصل در سال میلادی جاری از اشغال داعش آزاد خواهد شد. قیاره در 60 کیلومتری موصل قرار دارد.

خبر دیگر از عراق این که، گروه تروریستی - تکفیری داعش دیروز (شنبه) در ادامه جنایت های خود در شمال عراق 12 شهروند عراقی را با بولدرز و زیر گرفتن آنها اعدام کرد.

براساس این گزارش عناصر داعش این قربانیان را در پایگاه هوایی 'البکاره' در نزدیکی شهرستان 'الحویجه' واقع در جنوب غرب استان کرکوک اعدام کرده اند.

این قربانیان متهم به جاسوسی و ارتباط با نیروهای امنیتی و پیشمرگه های کرد عراق بودند.

شهر الحویجه در جنوب غربی استان کرکوک و نواحی اطراف آن از جمله الرشاد و الریاض و العباسی و الزاب از سال 2014 تحت اشغال داعش بوده و اهالی آن به عنوان سپر انسانی گروگان گرفته شده اند.

گروه تروریستی داعش تاکنون چندین نفر از غیرنظامیان شهر حویجه را به اتهام تلاش برای فرار یا همکاری با نیروهای عراقی به شکل هولناکی اعدام کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس