منابع نزدیک به گروه تروریستی- تکفیری داعش افشا کردند که این گروه به شکل استثنایی و بی سابقه برای مقابله با نیروهای عراقی و پیشمرگه در شهر موصل آماده شده است.

 به گزارش مشرق، به نوشته پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، منابع نزدیک به گروه تروریستی- تکفیری داعش افزودند: گروه تروریستی داعش در روزهای گذشته در شهر موصل مرکز استان نینوا و پایگاه این گروه در عراق به دهها نوع سلاح تجهیز شده و حتی وعده می دهد که شهرهای القیاره و الشرقاط و مناطقی را که از دست داده باز پس خواهد گرفت و به مناطق الزویه و حومه شرقاط که هنوز تحت کنترل عناصر داعش است تجهیزات بیشتری خواهد فرستاد.

این منبع که نامش فاش نشده گفت که عناصر داعش اقدام به تجهیز عناصر خود در روستاهای الزویه و النمل که آنها را از نیروهای عراقی بازپس گرفته اند کردند و نیز حملاتی را نیز به حومه دو شهر الشرقاط و القیاره انجام داده اند که تا حد زیادی از پیشروی نیروهای عراقی جلوگیری کرده اند.

این منبع پیش بینی کرد که جنگ موصل همانند درگیری های دیگر نباشد چرا که عناصر داعش به شکل بی سابقه ای در موصل آماده شده اند و سرکرده های جدید این گروه این شهر را نقطه شروع برای بازپس گیری مناطق سنی نشین دیگر عراق می دانند.

'حیدر التمیمی' افسر ارتش عراق در این باره گفت: نیروهای عراقی پس از حمله های داعش به روستاهای النمل و الزویه که فرماندهای ائتلاف بر این عملیات نظارت داشت مجبور شدند که عملیات خود را متوقف کنند.

وی افزود: تروریست های داعش در این حملات از خودرهای انتحاری و حملات موشکی و خمپاره ای و همچنین از موشک های حاوی گاز خردل استفاده می کنند که باعث عقب نشینی نیروهای عراقی از بیم استفاده داعش از سلاح های شیمیایی شد.

همچنین منابعی از میان عشایر عراق اعلام کردند که نیروهای آمریکایی در روزهای اخیر در منطقه صحرایی غرب الانبار در جاده بین شهر القائم به موصل یک عملیات دستگیری انجام دادند.

این منابع افزودند که هفت بالگرد این عملیات را در مسیر بین شهرهایی که تحت اشغال گروه تروریستی داعش در غرب و شمال آن بود انجام دادند.

عشایر عراق همچنین گزارش دادند که نیروهای آمریکایی در جریان این عملیات یک خودرو حامل غیرنظامیان را هدف قرار دادند که افراد یک خانواده کشته و دو غیرنظامی را نیز بازداشت کردند.

براساس این گزارش، این دو نفر غیرنظامی قصد عبور از جاده القائم به موصل برای خرید احشام را داشتند که بدون دلیل بازداشت شده اند.

این افسر ارتش عراق گفت که منابع میدانی آمریکا که سرکردگی ائتلاف بین المللی در عراق را برعهده دارد بسیار ضعیف است و تمام تلاش خود را برای حفظ منافع و مواضع داعش می کند و اغلب در حملات هوایی غیرنظامیان را هدف قرار می دهد.

مشاور عالی نظامی وزارت دفاع عراق روز یکشنبه اعلام کرد که فرماندهی مشترک عملیات آزادی سازی موصل، طرح کامل آزادسازی این شهر را تحویل 'حیدر العبادی' نخست وزیر و فرمانده کل قوای مسلح عراق داده است.

قرار است که نیروهای ارتش عراق، یگان مبارزه با تروریسم به علاوه عشایر موصل در عملیات ورود به داخل شهر موصل مشارکت کرده و نیروهای بسیج مردمی الحشد الشعبی و پیشمرگان کرد نقش پشتیبانی و گرفتن مواضع را در حومه موصل بر عهده بگیرند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس