نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس گفت: امیدوارم با انتشار خاطرات برادر «فیروز احمدی»، انگیزه لازم برای سایر همرزمان و دیدبان‌های تیپ نینوا به‌وجود آید و در آینده بتوانیم کتاب خاطرات آن عزیزان را هم منتشر کنیم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، میثم رشیدی مهرآبادی، نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس، از انتشار کتاب جدیدش خبر داد و اظهار داشت: کتاب «حاجی فیروز» حاوی خاطرات یکی از دیدبان‌های تیپ ادوات نینوا از لشکر 10 سید الشهدا(ع) است که بعد از جنگ، از تشکیلات سپاه جدا شد و به پشت تنور نانوایی رفت.

«حاجی فیروز»‌ها به میدان می‌آیند 
وی ادامه داد: این دیدبان که در زمان جنگ، در عملیات‌های مهمی شرکت کرده و به عنوان عضو سپاه پاسداران، فعالیت داشته، مدتی را هم در تیپ 110 خاتم همراه شهید سرتیپ حاج «احمد غلامی» بوده است.

این فعال رسانه ای دفاع مقدس تصریح کرد: «فیروز احمدی» در دوران جنگ چندین بار مجروح شد که داستان مجروحیت‌هایش هم بسیار خواندنی است.

وی با بیان اینکه بخشی از این خاطرات در رسانه ها و به صورت پراکنده منتشر شده بود، که برای چاپ در کتاب، به صورت ویژه ای توسط خانم زینب گل محمدی ویرایش شده، گفت: این کتاب فقط بخشی از خاطرات اوست و در گام اول، خاطرات مطرح شده‌ی احمدی در مجامع مختلف را در یک مجموعه و به صورت یکجا به مخاطب ارائه می‌کنیم.

«حاجی فیروز»‌ها به میدان می‌آیند 
نویسنده کتاب عنوان کرد: پس از ویرایش نهایی در چند روز آینده، متن نهایی کتاب در اختیار فیروز احمدی قرار خواهد گرفت؛ تا بار دیگر اصلاحات نهایی را بر روی متن آن اعمال کند. همچنین برای استناد بیشتر و بهتر به خاطرات، بنا دارم متن کتاب را قبل از چاپ در اختیار سردار «محمدعلی فلکی»، فرمانده تیپ ادوات در زمان جنگ قرار دهم؛ تا از نظرات ایشان نیز بهره‌مند شویم.

رشیدی افزود: انتشارات «نارگل» تاکنون چندین عنوان کتاب با موضوع دفاع‌مقدس منتشر کرده؛ که من به خاطر اهتمام مدیر این انتشارات به تولید کتاب با بهترین و زیباترین صورت، این نشر را برای انتشار این کتاب انتخاب کردم. احمدی از دوران جنگ، عکس‌های زیادی دارد؛ که تعدادی از آن‌ها را نیز برای چاپ در انتهای کتاب، گلچین کرده‌ایم.

وی بیان کرد: امیدوارم با انتشار خاطرات برادر فیروز احمدی، انگیزه لازم برای سایر همرزمان و دیدبان‌های تیپ نینوا به وجود آید و در آینده بتوانیم کتاب خاطرات آن عزیزان را هم منتشر کنیم.

این نویسنده با بیان اینکه من و ناشر اثر در نظر داریم این کتاب را با پایین‌ترین قیمت ممکن به دست مخاطب برسانیم، اظهار داشت: بنا دارم کتاب را در قطع جیبی منتشر کنم تا مخاطب امروزی و خصوصا جوان‌ها برای خواندن آن راحت‌تر باشند؛ به نحوی که در مترو، اتوبوس، تاکسی، اوقات زنگ تفریح و روی نیمکت‌های پارک بشود آن را به راحتی در دست گرفت و خواند.

«میثم رشیدی مهرآبادی» پیش از این چند عنوان کتاب با موضوع شهدا نگاشته است. «سیبی که آقا به ما داد» حاوی همکلامی با خانواده 16 شهید و «مثل باران» حاوی همکلامی با خانواده شهید سید اسدالله لاجوردی از جمله آثار این نویسنده است.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس