کد خبر 629621
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸

نخست‌وزیر سابق عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون، تأکید کرد، اینکه نظام سعودی بدون مجازات رها شود، به معنی قتل و کشتار و ویرانی بیشتر است.

به گزارش مشرق، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق و نخست‌وزیر سابق این کشور در بیانیه‌ای در پاسخ به اظهارات اخیر «عادل الجبیر» علیه وی، عربستان سعودی را به دوگانگی در سیاست خارجی خود متهم کرد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه السومریه نیوز، المالکی با صدور بیانیه‌ای نوشت: عجیب نیست که مسئولان و رهبران نظام سعودی که مسیر طائفه‌گری و دشمنی با کشورهای منطقه را در پیش گرفته‌اند، سخنانی به دور از منطق و ادله کافی به زبان بیاورند.

وی ادامه داد: سخنان عادل الجبیر چیزی نیست جز اشاعه اکاذیب از سوی نظامی که دستش به خون مردم عراق و یمن و سوریه آلوده است.

نخست‌وزیر سابق عراق عربستان را متهم به دوگانگی در سیاست خارجی خود کرد و افزود: در حالی که نظام سعودی بر افزایش روابط با عراق تأکید دارد، اما تروریست‌های تکفیری و وهابی که مردم عراق هدف قرار می‌دهند را تجهیز می‌کند.

نوری المالکی تأکید کرد که اگر عربستان را بدون مجازات رها کنیم و جامعه بین‌الملل نسبت به او بی اعتنا باشد، قتل و کشتار و تخریب بیشتری رخ خواهد داد.

«عادی الجبیر» روز پنج شنبه هفته گذشته در مورد نوری المالکی گفته بود که وی عراق را تکه تکه کرده و باعث ظهور داعش شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس