کد خبر 637459
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱

وزیر دادگستری ترکیه از تعلیق بیش از ۱۵۰۰ کارمند و نیروی گارد و حفاظت زندان به اتهام ارتباط با جنبش فتح الله گولن خبر داده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، بکیر بوزداغ وزیر دادگستری ترکیه تاکید کرد: مقام های آنکارا بیش از 1500 نفر از کارکنان و نیروهای حفاظت از زندان ها را به اتهام ارتباط داشتن با جنبش گولن از کار تعلیق کرده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: این افراد به صورت موقت از کار تعلیق شده اند و اگر تحقیقات نشان دهد که آنها ارتباط قطعی با گولن داشته اند، به طور دائم از کار اخراج خواهند شد.

تعطیلی 20 شبکه رادیویی و تلویزیونی به اتهام ترویج تروریسم/ یک شبکه کودک تعطیل شد

خبر دیگر از تحولات ترکیه اینکه دولت دستور داده است تا 20 ایستگاه رادیویی و تلویزیونی در ادامه اقدامات مربوط به حالت فوق العاده، تعطیل شود.

دستور دولت ترکیه برای تعطیلی 20 شبکه رادیویی و تلویزیونی در شرایطی است که یکی از این شبکه ها اقدام به پخش برنامه های کودک می کرده است. دولت ترکیه این شبکه های رادیویی تلویزیونی را به گسترش تبلیغات تروریستی متهم کرده است.

این اقدام آنکارا نگرانی ها نسبت به سوء استفاده از وضعیت فوق العاده برای سرکوب آزادی بیان و آزادی رسانه ها را تشدید کرده است.

روبرت ماهونی از کمیته حمایت از خبرنگاران در این باره تاکید کرد: رسانه های اقلیت ترکیه هدف فشارهای شدیدی در زمینه بیان اعتقادات سیاسی و فرهنگی قرار گرفته اند. زمانی که دولت حتی برنامه های کودک را نیز یک تهدید علیه امنیت ملی می داند، این مساله آشکارا نشانگر سوء استفاده از وضعیت فوق العاده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه پیشنهاد داده است تا وضعیت فوق العاده حداقل به مدت یک سال تمدید شود.

اظهارات اردوغان یک روز پس از آن مطرح شده است که شورای امنیت ملی ترکیه خواستار تمدید حالت فوق العاده شده است. وضعیت فوق العاده 3 ماهه در ترکیه در ماه اکتبر به پایان خواهد رسید.

اردوغان در این باره تاکید کرد: به نظر می رسد تمدید 3 ماهه حالت فوق العاده کافی نخواهد بود. این به نفع ترکیه است که وضعیت فوق العاده بیشتر از 3 ماه تمدید گردد. شاید تمدید 12 ماهه وضعیت فوق العاده نیز کافی نباشد.

از زمان وقوع کودتای نافرجام نظامی ، ترکیه حدود 100 هزار کارمند دولتی از جمله قاضی، دادستان، ماموران پلیس و معلم را تعلیق کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس