کد خبر 638021
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲

پیشروی های گسترده نیروهای دولتی سوریه در جبهه های مختلف این کشور آمریکا را بعنوان حامی اصلی گروه های تروریستی تکفیری به فکر طرح مجدد پرونده ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال این کشور انداخته است.

گروه جهان مشرق- پیشروی های گسترده نیروهای دولتی سوریه در جبهه های مختلف این کشور آمریکا را بعنوان حامی اصلی گروه های تروریستی تکفیری به فکر طرح مجدد پرونده ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال این کشور انداخته است.

تلاش آمریکا برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه

بنابر این گزارش، دیوید پترائوس رئیس عزل شده سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) روز گذشته در گفتگوی رسانه ای خبر از بررسی مجدد طرح ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه توسط دولت آمریکا داده است. وی با اشاره به گسترش عملیات مشترک ارتش سوریه و گروه های هم پیمان آن که از پشتیبانی کامل روسیه نیز برخوردار می باشد مدعی شد که آمریکا به دلیل به خطر افتادن جان غیرنظامیان در حلب خواستار توقف این عملیات، اجرای آتش بس و فراهم آمدن زمینه برای ارسال کمک های امدادی و تدارکاتی به مناطق تحت سیطره گروه های مخالف دولت سوریه می باشد. این در حالی است که روسیه روز گذشته رسما آمرکیا را به حمایت از گروه تروریستی تکفیری النصره شعبه رسمی القاعده با هدف استفاده از آن برای ساقط کردن دولت قانونی سوریه متهم کرده و با اشاره به عهد شکنی آمریکا در عمل به تعهداتش در جداسازی و تعیین گروه های معارض میانه روی دولت سوریه از داعش و القاعده خواستار شفافیت در عملکرد این کشور شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس