نماینده فرهنگی رهبر حزب الله لبنان سوریه با خواندن پیام ویژه سید حسن نصرالله برای جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: پیروزهای چشمگیر منطقه به اصحاب هنر و رسانه برای رساندن حقانیت این مسیر به جهانیان نیاز دارد.

به گزارش مشرق، آیین پایانی چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت دیشب-9 مهر ماه- در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد.

- در ابتدای این مراسم گزارشی از روزهای برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در پردیس سینمایی ملت نمایش داده شد. در ادامه محمدرضا شهیدی فر مجری مراسم از محمد خزاعی دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت دعوت به سخنرانی کرد.

خزاعی با دعوت از نرگس خانزاده فرزند شهید اسماعیل خانزاده دختر هفته ساله ای که در روز اول مدرسه بعد از وداع با پدرش بر سر مزار او به مدرسه رفته بود، گفت: نرگس به نمایندگی از تمام رزمندگان سوریه، عراق، لبنان و کشورهای درگیر جنگ در این مراسم حضور دارد. جنایت صهیونیست ها و آمریکایی ها امروزه خانواده ها را از هم پاشیده است. وی همچنین از خانواده این شهید تقدیر کرد.

- خزاعی با اشاره به میزبانی از 29 کشور در چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت افزود: خوشحالیم که در جشنواره فیلم مقاومت از مهمانان 29 کشور دنیا میزبانی کرده ایم. خوشحالیم که توانستیم فضایی ایجاد کنیم تا ایران، پایگاهی برای فیلمسازان مستقل باشد و در این مسیر آزمون و خطایی را پشت سر بگذارد. از مسئولان می خواهم تا از هنرمندانی که انتظار حمایت در تولید و اکران آثار مقاومت محور خود را دارند، حمایت کنند.

 حاشیه‎هایی از اختتامیه جشنواره مقاومت
- این مراسم با معرفی چهره مقاومت سال 2016 جهان ادامه یافت. عبدالملک الحوثی رهبر انصار الله یمن که تصاویری از سخنان او نیز در مراسم نمایش داده شد، مورد تقدیر قرار گرفت. سردار نقدی، سردار جعفری، دکتر چمران و محمد خزاعی جایزه الحوثی را به عبدالله مروانی نماینده وی در ایران اهدا کردند.

- در ادامه این مراسم ضمن معرفی هیات داوران فیلم های کوتاه داستانی ایران، نرگس آبیار، علی رویین تن، شهرام اسدی، جواد اردکانی و بهروز شعیبی جوایز منتخبان این بخش را اهدا کردند.

- همچنین با معرفی نامزدهای بخش فیلم های کوتاه داستانی و پویانمایی بین الملل هیات داوران این بخش به همراه حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، سید نظام موسوی مدیر عامل خبرگزاری فارس، فاطمه شاطری فرزند شهید حسن شاطری از شهدای مدافع حرم از برگزیدگان این بخش تقدیر کردند. در این بخش همچنین از فرزند شهید شاطری نیز تقدیر به عمل آمد.

- پخش گفت و گویی با ام الغیاث فرزند چهار شهید سوری که از مستندی با همین نام برداشته شده بود، بخش بعدی مراسم بود. این مادر شهید به همراه فرزند دخترش جایزه و تقدیرنامه خود را از سردار جعفری، سردار نقدی، لاله افتخاری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، جواد جباری مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت و شیخ علی الظاهر نماینده حزب الله لبنان دریافت کرد.

- ام الغیاث با تشکر از مهمان نوازی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: خوشحالم که در کشور ایران هستم و از ایران به خاطر همه زحماتی که کشیده است، تشکر می کنم. ام الغیاث در این بخش به عنوان چهره مقاومت سوریه شناخته و معرفی شد.

 حاشیه‎هایی از اختتامیه جشنواره مقاومت
- شیخ الظاهر نماینده فرهنگی رهبر حزب الله لبنان سوریه با اشاره به پیام سید حسن نصرالله و تشکر از جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: پیروزهای چشمگیر منطقه نیاز به اصحاب هنر و رسانه بستر رساندن حقانیت این مسیر به جهانیان دارد. من خواستار توجه بیشتر اصحاب هنر و رسانه به جبهه مقاومتو معرفی آن به جهانیان هستم. از خداوند متعال توفیق پیروزی برای تمام رزمندگان مقاومت و حاضر در صحنه نبرد را مسئلت دارم.

- رضا برجی، محمدحسین جعفریان، مصطفی رزاق کریمی به نمایندگی از هیات داوران بخش فیلم مستند به همراه سردار افشار مشاور رئیس ستادکل نیروهای مسلح جایزه برترین های این بخش را اهدا کردند.

- هیات داوران فیلم های مستند بین الملل به همراه دکتر حمید شاه آبادی معاون پژوهشی صداوسیما و فرزند شهید سرلشکر آبشناسان جوایز این بخش را به نفرات منتخب اهدا کردند.
- حاج ابراهیم فرهات مدیر شبکه المنار نیز در این بخش جایزه خود را از سردار نقدی دریافت کرد.

یدالله صمدی، انسیه شاه حسینی، سردار علی نیز در ادامه مراسم جوایز برگزیدگان بخش جلوه گاه نور را اهدا کردند. پدر یکی از شهدا نیز در این بخش مورد تقدیر هنرمندان روی سن قرار گرفت.

 حاشیه‎هایی از اختتامیه جشنواره مقاومت
- فاطمه مغنیه فرزند شهید عماد مغنیه و زینب سلیمانی فرزند سردار سلیمانی نیز در بخش بعدی آیین پایانی چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت روی سن رفتند و جایزه عباس لاجوردی را برای کارگردانی فیلم «جشن تولد» اهدا کردند. شهیدی فر از حاضران خواست تا شهید مغنیه و سردار سلیمانی را ایستاده تشویق کنند.

- لاجوردی پرچمی متبرک به حرم حضرت زینب را با خود همراه کرد و گفت: می خواستم این مراسم به این پرچم متبرک و مزین شود. همچنین هادی مقدم دوست برای کارگردانی روایت چهارم فیلم سینمایی «هیهات» دیپلم افتخار هیات داوران را دریافت کرد. تندیس ویژه عماد مغنیه نیز به روح الله رفیعی برای فیلم «فرمانده جواد» تعلق گرفت.

- فاطمه مغنیه نیز در این مراسم گفت: عطر شهادت هر روز در بین ما می پیچد و آن را حس می کنم. آرزو می کنم حضور شهیدان را بین خودمان حس کنیم.

- هیات داوران بخش فیلم سینمایی بین الملل به همراه حجت الاسلام و المسلمین مازنی و خانواده شهید امتیاز حسین از شهدای پاکستان و فرزند شهید موسوی از شهدای عراق جوایز بخش بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم سینمایی را اهدا کردند.

- احمدرضا درویش عضو هیات داوران این بخش اعلام کرد که باسل الخطیب برای فیلم «سوریون» و حسن برزیده برای فیلم «مزار شریف» دو جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کردند.
 
حاشیه‎هایی از اختتامیه جشنواره مقاومت
- الخطیب پس از دریافت جایزه خود با تقدیر از جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: سوریه فقط درگیر جنگی با گلوله و توپ نیست. بلکه با فیلم ها و گفته هایی که تاریخ سوریه را دربر گرفته است، نیز درگیر است. همچنین جبهه مردم سوریه که ایران جزو آن است در برابر دشمن که سردمدار آن آمریکاست، قرار دارد.

- اجرای آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت را محمدرضا شهیدی فر برعهده داشت.

- در این مراسم سربرندهای یازهرا (س) و یا حسین (ع) به بهانه فرارسیدن ماه عزاداری حسینی و پرچم جمهوری اسلامی ایران بین مهمانان توزیع شد.

- آیین پایانی چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از شبکه های رادیویی فرهنگ و شبکه های نمایش و دو و مستند سیما به طور همزمان روی آنتن رفت. همچنین 13 شبکه تلویزیونی منطقه خاورمیانه نیز این رویداد سینمایی و ارزشی را به طور همزمان پوشش دادند.
- در ابتدای آیین پایانی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و پس از قرائت قرآن کریم، یک گروه نمایش با در دست داشتن پرچم جریان های مقاومت منطقه پرفورمنس حماسی را روی صحنه اجرا کردند.

 حاشیه‎هایی از اختتامیه جشنواره مقاومت
- حامد زمانی در این مراسم اجرای چند قطعه با مضمون مقاومت را برعهده داشت. وی این قطعات را به شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای حرم تقدیم کرد.

- عبدالله مروانی نماینده عبدالمک الحوثی با شمشیر و سردوشی به عنوان نشان جریان مقاومت انصارالله یمن در این مراسم حضور یافت.

- علی کاکایی به عنوان جوان ترین برگزیده بخش مردمی جلوه گاه نور معرفی شد و درخواست کرد جایزه نقدی اش را به بچه های یمن اهدا کنند.

- از نکات جالب توجه آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت حضور فرزندان و خانواده های شهیدان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم در اهدای جوایز برگزیدگان و برخی از بخش های دیگر بود.

- نرگس خانزاده فرزند شهید اسماعیل خانزاده از شهدای مدافع حرم که همزمان با آغاز سال تحصیلی بعد از حضور بر سر مزار پدرش به مدرسه رفته بود و خبرساز شد، مهمان ویژه این مراسم بود.

- حاضران در سالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد هنگام تقدیر از ام الغیاث مادر چهار شهید سوری ایستاده و ممتد او را تشویق کردند و برای شادی روح فرزندانش صلوات و درود فرستادند.

- علی نصیریان، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی،پرویز پرستویی، سعید راد، احمدرضا درویش،حسن برزیده، حبیب الله کاسه ساز، جواد اردکانی، انسیه شاه حسینی، حبیب الله والی نژاد،یدالله صمدی، هادی مقدم دوست، بهرام عظیمی، محمدحسین قاسمی، کامران ملکی، ابراهیم اصغری، محمدحسین مهدویان، مرجان اشرفی زاده، یاسر موحد فرد دبیرکل بنیاد فردوسی، مسعود اطیابی، شهریار بحرانی و.... مهمانان ویژه این مراسم بودند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمودي ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    حامد زماني يكي از ماندگارترين سفيران تبليغي اسلام ناب محمدي ومقاومت اسلامي است .ان شالله در پناه حضرت زهرا سلام الله سلامت وپايدار باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس