رئیس سازمان سینمایی گفت: با تلاش هایی که در جهت دهی به تولید آثار جذاب داخلی داشتیم، فیلم های هالیوودی و خارجی 41 درصد در ایران کاهش مخاطب داشته است و 280درصد مصرف و تماشای فیلم های داخلی افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، حجت الله ایوبی در موسسه رسانه های تصویری، اظهار کرد: نقدهای بی رحمانه و بزرگنمایی اشتباهات کوچک فیلمسازان دینی، باعث شده است تا ساختن اینگونه کارها در کشور دچار مشکلات زیادی شود.

وی افزود: اگر می خواهیم تولید سینمای دینی و مقاومت را از مهجوریت نجات دهیم باید توقعات نادرست از این کارها نداشته باشیم.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: سینما با قدرت خلاقیت و تخیل آمیخته است و قرار نیست سینما، تاریخ دفاع مقدس و یا شخصیت های مذهبی ما را روایت کند. تاریخ در کتاب هاست نه در سینما.

وی ادامه داد: ما از گنجینه بزرگ دین و عاشورا استفاده کافی برای سینما نکرده ایم و اولویت اول ما در سازمان سینمایی، ساخت فیلم هایی با مفاهیم دینی و کمک به رونق نهضت تولید آثار مقاومت است.

** کاهش 41 درصدی تماشای فیلم های هالیوودی در ایران
رئیس سازمان سینمایی گفت: با تلاش هایی که در جهت دهی به تولید آثار جذاب داخلی داشتیم، فیلم های هالیوودی و خارجی 41 درصد در ایران کاهش مخاطب داشته است و 280درصد مصرف و تماشای فیلم های داخلی افزایش یافته است.

وی افزود: بعد از جشنواره فجر سال گذشته کسانی حاشیه ایجاد کردند که به داد فیلم های انقلابی و دینی برسید! که البته این نقدها دلسوزانه نبود و کارنامه ما در این رابطه مشخص است.

ایوبی تصریح کرد: اکران هفت فیلم امکان مینا، اروند، کربلا جغرافیای تاریخ، سیانور، هیهات، ناسور و ابوزینب نشان داد که این فیلم ها سفارشی نیستند و با یک ساختار سینمایی درست قادر به رقابت با سینمای بدنه و سایر فیلم ها هستند؛ از این رو می توان گفت دست سینمای ایران در بحث مقاومت پر است.

** برخی فیلم های مقاومت را برای رزمندگان سوریه ارسال کردیم

دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت نیز گفت: یکی از مشکلات اصلی سینمای دفاع مقدس عرضه و تقاضا است. هنوز نتوانسته ایم در جهان اسلام به کشورهای منطقه فیلم های دفاع مقدس و مقاومت را خوب عرضه کنیم.

محمد خزاعی افزود: برخی منتقدان می گویند مشکل آنجاست که پخش کنندگان خوب جهانی نداریم و منتقدانی هم هستند که معتقدند این آثار از جذابیت بالا برای تسخیر بازار و جلب مخاطب برخوردار نیستند که من با گروه اول هم نظر هستم.

وی تاکید کرد: تهیه این مجموعه لوح ها برای گفتمان سازی مقاومت مناسب است و از همین رو ما مجموعه اول را دو سال قبل برای رزمندگان دفاع سوریه ارسال کردیم و تاثیر زیادی داشت.
خزاعی یادآور شد: هشت جلد کتاب در زمینه آثار سینمایی دفاع مقدس در هفته های آینده رونمایی می شود.

** رسالت ما جریان سازی دفاع از مرزهای ایمانی است
مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری گفت: امام خمینی (ره) یک بلوغ فکری و ایمانی را به جوانان ما بخشید که هنرمندان با زبان تصویر رسالت حفظ و معرفی آن را به دوش دارند.
مصطفی ابطحی افزود: آثاری که امروز رونمایی شد کارهای هنرمندانی است که تلاش کردند شیدایی ملتی را به تصویربکشند که الگوی آنها حضرت سیدالهشدا است و نامشان در فهرست مقاومان در برابر ظلم طلایی شد.

وی اضافه کرد: قرن هاست که ما مجروح حادثه تاریخی کربلا هستیم و رسالت ما جریان سازی دفاع از مرزهای ایمانی و سرزمینی است.

*** اردکانی: امیدوارم این سینما زنده بماند
کارگردان فیلم سینمایی «به کبودی یاس» گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه فیلم های ارزشی و سینمای دفاع مقدس این است که بخش بزرگی از مخاطبان این فیلم ها به سینما نمی روند و آنهایی که می روند فیلم ها مورد پسندشان نیست.

جواد اردکانی افزود: این اقدام از آن جهت ارزشمند است که فیلم های تهیه شده ارزشی را به دست مخاطبان اصلی خود می رساند.

کارگردان ارزشی سینمای ایران نیز اظهار کرد: اگر قرار باشد در تاریخ یک روز جشن مقاومت برگزار شود روز عاشورا و ایام محرم است.

انسیه شاه حسینی تاکید کرد: اینکه محرم هر سال باشکوه تر از سال های قبل برگزار می شود نشان می دهد ایمان ما در حال جوانه زدن است و تا صبح بیداری باید ساخت این گونه فیلم ها ادامه یابد.

***تقدیر از فیلمسازان مقاومت
در ادامه برنامه از کارگردانان و تهیه کنندگان آثار مجموعه دوم لوح فشرده مقاومت تجلیل شد و انسیه شاه حسینی، سعید سیدزاده، نرگس آبیار، ابوذر پورمحمدی، علی غفاری، محسن علی اکبری، ابراهیم اصغری، جواد اردکانی، حسین قاسمی جامی، مهدی کریمی، ابراهیم حاتمی کیا و رسول ملاقلی پور مورد تقدیر قرار گرفتند که به جای دو کارگردان یادشده آخر فرزندان آنها لوح تقدیر را دریافت کردند.

** رونمایی از 20 لوح فشرده سینمای مقاومت
در بخش پایانی مراسم از مجموعه دوم لوح فشرده فیلم های سینمایی مقاومت با حضور احسان قاضی زاده عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و رییس سازمان سینمایی رونمایی شد. این مجموعه حاوی 22 فیلم کوتاه، دو فیلم مستند و 18 فیلم داستانی بلند در مجموع 24 دی وی دی/DVD در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

اسامی کامل 18 فیلم مجموعه دوم لوح فشرده فیلم های سینمایی مقاومت و سازندگان آثاری که امروز رونمایی شدند عبارتند از؛ «شیار 143» نرگس آبیار، «ترن» امیر قویدل، «براده های خورشید» محمدحسین حقیقی، «بازمانده» سیف الله داد، «استرداد» علی غفاری، «چ»، «بوی پیراهن یوسف» و «خاکستر سبز» ابراهیم حاتمی کیا، «حماسه مجنون» جمال شورجه، «بر بال فرشتگان» جواد شمقدری، «قلاده های طلا» ابوالقاسم طالبی، «افق» رسول ملاقلی پور، «شب به خیر فرمانده» انسیه شاه حسینی، «مزار شریف» حسن برزیده، «به کبودی یاس» جواد اردکانی، «سرزمین خورشید» احمدرضا درویش، «چشم شیشه ای» حسین قاسمی، «سفر به فردا» محمدحسین حقیقی، «بهترین مجسمه دنیا» حبیب احمدزاده، «و آن یک نفر» مهدی جعفری.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایزا ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    این درصدا رو از کجا میارین آخه؟ یاد حرفای روحانی و درصدهای تخیلی رشد اقتصادی و تورم افتادم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس