کد خبر 637031
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

مقامات آمریکایی اعلام کردند که رئیس‌جمهور این کشور قصد دارد عملیات هوایی در لیبی را به مدت یک ماه دیگر تمدید کند.

به گزارش مشرق، سه مقام نظامی آمریکایی آگاه در گفت‌وگو با شبکه «فاکس‌نیوز» اعلام کردند که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آرمیکا در صدد است عملیات بمباران علیه داعش در لیبی را برای دومین بار تمدید کند.

این تصمیم به ارتش امریکا اجازه می‌دهد که سومین ماه از حملات هوایی علیه داعش در شهر ساحلی «سرت» لیبی را آغاز کنند.

عملیات هوایی آمریکا در اول ماه آگوست سال جاری میلادی آغاز شد و آمریکا می‌گوید که این عملیات به درخواست دولت تحت حمایت سازمان ملل «طرابلس» آغاز شده است.

به طور همزمان، پنتاگون نیز اعلام کرد که عملیات و مأموریت آمریکا علیه داعش در لیبی احتمالاً «چندین هفته و نه چندین ماه» ادامه خواهد داشت.

با اینحال مقامات دفاعی آمریکا می‌گویند که تمدید عملیات بمباران برای یک ماه دیگر در لیبی به مفهوم آن است که نیروی دریایی آمریکا مجبور است که دو کشتی جنگی خود را برای سومین ماه پیاپی در امتداد ساحل لیبی حفظ کند.

طبق طرح اولیه، دو کشتی جنگی مذکور تنها برای یک ماه قرار بود در امتداد ساحل لیبی مستقر باشند. یکی از این دو کشتی جنگی قرار بود در ماه سپتامبر به خلیج‌فارس بازگردد تا حملات هوایی علیه داعش در عراق و سوریه را آغاز کند

کشتی دوم نیز قرار بود ماه آینده عازم دریای سیاه در نزدیکی روسیه شود اما هم‌اکنون عملیات لیبی علیه داعش این دو جنگنده را وادار می‌کند همچنان در امتداد ساحل لیبی باقی بمانند.

مقامات آمریکایی می‌گویند که جنگنده‌های آمریکایی از روز دوشنبه حدود 175 حمله هوایی علیه مواضع داعش در لیبی انجام داده‌اند.

خبر کنونی در حالی منتشر شده است که اوباما با درخواست پنتاگون برای استقرار 615 نظامی آمریکایی دیگر در عراق برای کمک به عملیات بازپس‌گیری «موصل» موافقت کرد.

در حال حاضر ارتش آمریکا در حال انجام حملات هوایی در 6 کشور عراق، سوریه، لیبی، افغانستان، یمن و سومالی است.

طبق گفته مقامات دفاعی آمریکا، علاوه بر حملات هوایی، نیروهای عملیات ویژه آمریکا در داخل و خارج از لیبی برای چندین ماه است که تحت عنوان نیروهای مستشاری فعالیت دارند.

«پیتر کوک» سخنگوی پنتاگون در ماه آگوست اعلام کرد که شمار مبارزان داعش در سرت کمتر از یکهزار نفر است و یک مقام آمریکایی می‌گوید که با گذشت دو ماه از عملیات در این شهر، تعداد نیروهای داعش در سرت به زیر 100 نفر کاهش یافته است.

این مقام آمریکایی ادامه می‌دهد که عملیات نظامی آمریکا در لیبی احتمالاً به زودی به پایان می‌رسد. در ماه ژوئن، «جان برنان» رئیس سیا اعلام کرد که حدود 5 تا 8 هزار نیروی داعش در لیبی حضور دارند.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس