ناکارآمدی دولت تدبیر سبب از بین رفتن اعتماد اصلاح‌طلبان به روحانی شده است و این احتمال وجود دارد که برخی از طیف‌های اصلاح‌طلب گزینه دیگری را برای ریاست جمهوری 1396 معرفی کنند.

سرویس سیاست مشرق - سه سال پس از شروع به کار دولت یازدهم، بحث‌های زیادی درباره انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 در رسانه‌های و محافل سیاسی آغاز شده است و بسیاری معتقدند که دولت روحانی اولین دولت 4 ساله در جمهوری اسلامی خواهد بود. این افراد از طیف‌های مختلف سیاسی، اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب، هستند که سوء مدیریت و ناکارآمدی روحانی طی سه سال گذشته را دلیلی بر چهارساله بودن دولت وی می‌دانند.

چرا کارشناسان در هشت‌ساله شدن دولت تدبیر تردید دارند؟سراج: روحانی نمی‌تواند نماد تغییر وضع موجود باشد

دکتر رضا سراج، تحلیل‌گر مسائل سیاسی و استراتژیک، در کانال تلگرامی‌اش درباره انتخابات ریاست جمهوری می‌نویسد: ادوار انتخابات ریاست جمهوری نشان داده که این انتخابات، متأثر از انباشت مطالبات اجتماعی نسبت به دولت‌های مستقر است. در چنین شرایطی کنش سیاسی معطوف به تغییر وضع موجود، مورد اقبال مردم قرار می‌گیرد.

وی معتقد است: در انتخابات 96 به دلیل ناکارآمدی روحانی در مقابله با رکود، عدم ایجاد گشایش‌های برجامی، عدم ایجاد اشتغال، ناتوانی در دفاع از عزت ملی، تشکیل دولت میلیاردرها با فیش‌های نامشروع، انباشت مطالبات اجتماعی به‌وجود آمده و به همین دلیل، این دولت به عنوان دولت مستقر، نمی‌تواند نماد تغییر وضع موجود باشد. در این شرایط و درحالی‌که روحانی فاقد پایگاه اجتماعی است؛ ائتلاف اصلاح‌طلبان با روحانی، سبد رأی آنان را همانند رأی معین در سال 84 خالص می‌سازد. این مهم نه‌تنها مشکل روحانی را حل نمی‌کند، بلکه اصلاح‌طلبان را دچار بحران‌های عمیق می‌نماید.

تاجیک: اگر روحانی کارآمدی نداشته باشد، چهارساله می‌شود

چرا کارشناسان در هشت‌ساله شدن دولت تدبیر تردید دارند؟محمدرضا تاجیک مشاور رئیس دولت اصلاحات نیز از جمله اصلاح‌طلبانی است که معتقد است دولت روحانی به مشروط به کارآمدی در یک سال آینده می‌تواند هشت‌ساله شود. تاجیک خطاب به روحانی می‌گوید: اگر دولت آقای روحانی صدای پای آینده را نشنود تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری توسط مخالفان «چپ و راست» می‌شود.
اگر دولت آقای روحانی تمایل دارد دولت چهارساله‌اش به هشت سال ارتقا پیدا کند باید در طول یک سال آینده نمایش کارآمدی و توانمندی از خود بروز بدهد. برای من بسیار عجیب است که برخی افراد چگونه به خود اجازه می‌دهند به صورت علنی عنوان کنند که جریان اصلاحات در انتخابات آینده قرار است از چه کسی حمایت کند.

این استاد دانشگاه در پاسخ به سؤالی درباره عملکرد و اشکالات دولت روحانی، تأکید کرد: بسیاری از دولتمردان کنونی از روحیه تکنوکراتیک و بروکراتیک برخوردارند که نوعی سنگین پایی را به آن‌ها تزریق کرده است و مانع از شادابی و تحرک آن‌ها شده است. نکته دیگر اینکه نوعی پارادایم «قبیله گرایی» و «محفل گرایی» بر مدیران دولت غالب شده که نغمه بیرونی خوشی ندارد و آنچه به گوش می‌رسد «جغد گونه» است. این در حالی است که دولت در دوران پسا برجام قرار دارد و انتظارات مردم از دولت بیش از گذشته شده است.[1]

این نظرات تاجیک نشان می‌دهد که اعتماد زیادی بین اصلاح‌طلبان به روحانی وجود ندارد و این احتمال وجود دارد که برخی از طیف‌های اصلاح‌طلب گزینه دیگری را برای ریاست جمهوری 1396 معرفی کنند.

رسایی: بسیاری از کسانی که سال 92 به روحانی رأی داده‌اند از رأی خود برگشته‌اند

حمید رسایی نیز معتقد است که دولت یازدهم دولتی چهارساله است. وی می‌نویسد: بسیاری از آن «صدها وعده» انتخاباتی که روحانی با طرح آن‌ها دل رأی‌دهندگان را به خود جلب کرده بود، محقق نشده و وضع از آنی هم که بود، بدتر شده است. رکود بی‌سابقه بر بازار حاکم است، دستاوردهای هسته‌ای یا پلمب شده‌اند و یا بار کشتی‌ها و به خارج فرستاده شده‌اند، تحریم‌ها بیشتر شده، تقریباً روزی یک‌بار اخبار تحقیرآمیز از حوزه سیاست خارجی به گوش می‌رسد و از همه بدتر، وعده‌های تو خالی دولت در بخش‌های مختلف یکی پس از دیگری در حال رونمایی است. با این شرایط بدیهی است که تعداد قابل‌توجهی از رأی‌دهندگان سبد 7/50 درصد روحانی که با «صدها وعده» سال 92 رأی خود را به این کاندیدا اختصاص داده بودند، امروز از آن تصمیم برگشته باشند، ولی از آن سو به‌جرئت می‌توان گفت که هیچ‌یک از آرای 3/49 درصدی که سال 92 به «یک دلیل» حاضر نشدند نام روحانی را روی برگه رأی خود بنویسند، امروز از تصمیم خود برگشته باشند، چراکه در طول سه سال گذشته، برای «یک دلیل» خود «صدها نشانه و اماره» پیدا کرده‌اند که حکایت از ناتوانی و نالایقی حسن روحانی برای جایگاه ریاست جمهوری و تصمیم درست آن‌ها برای رأی ندادن به او در سال 92 دارد.[2]

رمضان‌زاده: روحانی برای پیروزی در انتخابات 96 باید کابینه‌اش را ترمیم کند

روزنامه صبح نو نیز در گزارشی با تیتر «اولین رئیس‌جمهور یک دوره‌ای» می‌نویسد: در مقطع کنونی برای نخستین بار و هنوز دور نخست ریاست‌جمهوری حجت‌الاسلام حسن روحانی تمام نشده، تشکیک در تکرار آن برای دور دوم کلید خورده و حتی برخی حامیان وی ازجمله آقای عارف، پیش از انتخابات مجلس در اسفند ۹۴، روحانی را صراحتاً این‌گونه تهدید کرد: اصلاح‌طلبان در مجلس پیروز نشوند، سال ۹۶ در پاستور نخواهید بود! حال با توجه به نتیجه انتخابات مجلس و عدم پیروزی اصلاح‌طلبان باید دید این هشدار عارف محقق می‌شود یا نه؟

صادق زیباکلام هم که با اظهارنظرهای بی‌پروایش شهره است پیشنهاد به میدان آمدن ظریف یا عارف را به‌جای روحانی مطرح کرده است!

چرا کارشناسان در هشت‌ساله شدن دولت تدبیر تردید دارند؟عبدالله رمضان زاده، سخنگو و دبیر هیئت دولت اصلاحات نیز در جمع تعدادی از دانشجویان دانشگاه شیراز، نگرانی خود از یک دوره‌ای شدن ریاست‌جمهوری روحانی را این‌گونه بروز داد: روحانی برای جذب آرای عمومی در انتخابات ۹۶ باید ضمن‌ترمیم کابینه و همراه کردن نیروهایی همراه و همفکر با خود، زمینه تحقق برنامه‌های خود را فراهم کند.

شرایط روحانی به‌گونه‌ای شده است که فهرست بلندی از دولتمردان خود او به‌عنوان گزینه‌های احتمالی جایگزینی او مطرح شده‌اند؛ افرادی مانند آقایان ظریف، جهانگیری، قاضی‌زاده، هاشمی و شمخانی.[3]

صبح نو در ادامه سه دلیل را برای شکست روحانی در انتخابات 94 ذکر می‌کند و می‌نویسد: اولاً آقای روحانی با کمتر از ۵۱ درصد، کمترین و شکننده‌ترین آراء ریاست‌جمهوری در دور نخست را به خود اختصاص داده است؛ درحالی‌که رؤسای جمهور پیش از او از نخستین دوره به ترتیب بنی‌صدر ۷۶%، شهید رجایی ۹۰%، آیت‌الله خامنه‌ای ۹۵%، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۹۴%، خاتمی ۶۹% و احمدی‌نژاد ۶۲% آراء را در دور نخست به خود اختصاص داده‌اند.

دیگر اینکه آقای روحانی تاکنون نتوانسته کارنامه قابل قبولی از خود ارائه کند تا انتظار داشته باشد به‌واسطه آن آرایش افزایش بیابد. مهم‌ترین وعده‌های آقای روحانی رنگ و بوی اقتصادی داشت و ازجمله قرار بود طی برنامه‌های یک‌ماهه و صدروزه، تحول اقتصادی در کشور ایجاد کند! ولی امروز که کمتر از یک سال تا انتخابات دور بعد فاصله داریم، مردم و تولیدکنندگان تحولی را احساس نکرده‌اند و کنترل تورم به قیمت رکود بی‌سابقه، شاه‌بیت کارنامه اقتصادی روحانی شده است. برجام نیز با همه‌وقتی که صرف آن شد و هزینه‌هایی که پرداخت گردید حداقل تا الآن، به نتیجه مورد انتظار مردم نرسیده و علاوه بر تحریم‌های جدید، تحریم‌های قبل نیز تقریباً کماکان ادامه دارد و به گفته مسئولان امر در عمل «تقریباً هیچ» نتیجه‌ای حاصل نشده است.

سومین عاملی که احتمال عدم توفیق دوباره روحانی در دور دوم را با چالش مواجه خواهد کرد؛ افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی بخصوص بیکاری، اعتیاد و طلاق است. مطابق آمار، همه این ناهنجاری‌ها رو به افزایش است و دولت تاکنون در کنترل و کاهش آن‌ها توفیقی نداشته و برنامه مشخصی هم برای آینده در این حوزه‌ها ندارد. به این فهرست ناکارآمدی‌ها را اضافه کنید شوک‌هایی مانند فیش‌های نجومی، آتش‌سوزی چندروزه در قطب پتروشیمی کشور، افزایش مشکلات با برخی کشورهای همسایه به‌ویژه عربستان و تعطیل شدن حج واجب و عمره و ناکام ماندن ارتقای پاسپورت ایرانی و حرف‌وحدیث‌ها درباره برادر رئیس‌جمهور![4]

میرکاظمی: شک ندارم که این دولت چهارساله آینده نخواهد بود

مسعود میرکاظمی، نماینده مجلس نهم در گفتگو با عصر ایران می‌گوید: آن چیزی که مسلم است این است که دولت بعدی اصولگرا است و این دولت در چهار سال آینده نخواهد بود و به این شک ندارم.

وزیر بازرگانی دولت احمدی‌نژاد ادامه داد: با این وضعیت اقتصادی معتقدم که دولت بعدی دولتی غیر از دولت روحانی است زیرا بر این باورم آمریکا قابل‌اعتماد نیست و به تعهدات خودش عمل نمی‌کند و دولتمردان و کنگره آمریکا نیز چندین بار اعلام کرده‌اند که ما اجازه نمی‌دهیم ایران نفس اقتصادی بکشد چون ایران خودش را بازیابی می‌کند و ما به اهدافمان در ایران و منطقه نمی‌رسیم.[5]



[1] -http://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/04/29/1133961/

[2] -http://www.dolatebahar.com/view/263113/

[3] -http://www.mashreghnews.ir/fa/news/607136/

[4] -http://www.mashreghnews.ir/fa/news/607136/

[5]- http://www.asriran.com/fa/news/467530/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 30
  • سجاد ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    شما چهار سال پیش هم میگفتید که روحانی هیچ شانسی نداره و قالیباف یا جلیلی رئیس جمهور میشه الانم اصولگراها تو خوابن ... :-)
  • اصولگرا ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    مشرق ما این حرف را قبل از کنار رفتن احمدی نژاد زدیم نه حالا که روحانی بی رقیبه
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    چرا ما مردم باید به دولتی که نتوانسته به هیچکدام از 150 وعده اقتصادی خود در انتخابات 92 جامعه عمل بپوشاند و هیچ چشم‌اندازی نیز برای کارآمدی ندارد؛ چهارسال دیگر مهلت بدهیم آیا مگر در این کشور قحط الرجال است
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    شاید حاج آقا صلاح بدانند چتر حمایتشان را برای شخص دیگری باز کنند
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    «تصمیمات دولت احمدی نژاد ۴۸ هزار میلیارد تومان به ایران خسارت زده است»
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    کارشناس یا الکی دلواپس
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    ظاهرا که متاسفانه هنوز در ایران قحط الرجال است.
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    اقا به خدا ادمهای مومنی که تخصص دارند کم نیستند حالا از هر دو جناح اقای عارف یا خرازی یا از اون جناح اقای قدیری ابیانه یا اقای جلیلی یا اقای ضرغامی وسه چهار تا ی دیگه پس چرا این ادمها با کارنامه خوب رو رها کنیم وبه خاطر اغراض سیاسی به آقای روحانی رای بدیم
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    شما که برای نیامدن احمدی نژاد عروسی گرفتید مشخصه!!
  • حسن دجال ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    احمدی نزاد که شرکت نمی کند قطع به یقین این دولت هشت ساله که هیچ هشتادساله میشود
  • علی ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    چونکه شما توقع دارید امثال احمدی نژاد,جلیلی و قالیباف بیان سر کار که دوباره اون هشت سال وحشتناک تکرار بشه.
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    همون احمدی نژاد لایقت هست
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    ما مردم تعیین میکنیم چه کسی باشد چه کسی نباشد . تا انتخابات عزت زیاد
  • حسین ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    چون کارش شده عجز در سیاست خارجی ... حاشا در سیاست داخلی
  • majid ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    اصولگراها اگر عاقل باشند به جای رقیب تراشی برای روحانی می ایند و از روحانی حمایت میکنند تا حداقل در دولت اینده یک سهمی داشته باشند وگرنه با امثال ضرغامی و جلیلی نمیشه روحانی رو شکست داد.
  • اصلاح طلب ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    لابد اصولگراها میخواهند روحانی رو تک دوره ای کنند اره؟ تو اردوگاه اصولگرایی هر کس ساز خودش رو کوک میکنه لاریجانی و باهنر حامی دولت،پایداری دشمن دولت،جامعه روحانیت مبارز هم که تقریبا دو دسته شده.
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    شب دراز است و قلدر بیدار زیاد غره به این دو روزه نشی که اونوقت حالتون سخت تر گرفته میشه سیب سیاست تا بزمین برسه هزار تا چرخ می خوره
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    صد سال
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    مطمئن باشید اگر فقط روحانی و هم فکران وی باشند بسیاری ترجیح می دهند در انتخابات مشارکت نکنندو- ما نیاز به تفکر جدیدو مردمی داریم به مسئولینی که مردم را باور کنند و بتوانند از منابع داخلی کشور را آباد کنند - به مسئولینی که دست پاک و حلال خور باشند و نه بعضا با رانت خواری میلیاردها از جیب مردم ربوده باشند (و متاسفانه به آن افتخار هم می کنند و این را شم تجاری می دانند)
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    چهار سال شماهارو هم دیدیم همش رو تردمیل دویدید حالام که نزدیک انتخاباته به جای اینکه عزتمندانه با برجامتون بتونید حق ملتو استیفا کنید دارید با التماس میخواید به برجام یه طرفه عمل بشه شما کاسبان برجام و مذاکره نمی خواید واقعیات رو بپذیرید
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    دولت یازدهم همون 92هم خیلی خیلی خیلی شانس آورد برنده شد باید کارهای که انجام شده ونشده کرده ونکرده را روی ترازوبگذاریم ببینیم کدام طرف سنگین تراست پس معلوم شد کاری نکرده بخواهد دوباره رای جمع کند فقط ... وعده شعار خندیدن به مردم
  • مسعود ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    روحانی در سال 92 یک برند ناشناخته بود اما در سال 96 همه به ناکارآمدی دولت ایشان اذعان خواهند کرد.
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    خطاب به ناشناس 10.41 دولت لایق شمارو هم دیدیدم همش تحقیر توهین برجام توخالی رکود فقر ندارم ندارم کردن برای ملت و پول سرازیر کردن در بازار غرب و اروپا و امثالهم خدا ملتو از دست شما کاسبان مذاکره و برجام نجات بده
  • ناشناس ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    فقط قرارداد کرسنت جناب زنگنه 50 میلیارد دلار معادل 185 هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد کرده است .
  • ناشناس ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    روحانی 3 سال از فرصت طلایی خودش را در مذاکرات بی نتیجه هسته ای هدر داد و خودش باعث تک دوره ای شدنش شد.
  • مهرداد ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    افشای فیش های نجومی و شکست برجام و لغو نشدن تحریمهای ظالمانه یک دوره ای شدن روحانی را قطعی کرد.
  • ناشناس ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    به قول حمید رسایی مردم اگر به چوب خشک رای بدهند به روحانی رای نخواهند داد.
  • ناشناس ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    اگر دکتر جلیلی یا قالیباف رئیس جمهور شده بودند با اجرای اقتصاد مقاومتی الآن نه رکود داشتیم نه بیکاری .
  • ناشناس ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    فقط دکتر قالیباف می تواند روحانی را شکست بدهد.
  • کامران ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    اولین دولت 4 ساله ان شاءالله .
  • ناشناس ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    ما مردم قدر خدمت نمیدانیم ، زمان احمدی‌نژاد بیشترین حجم از سازندگی و رونق اقتصادی و اقتدار ملی کشور بالا رفتن قیمت نفت و داشتیم تنها در مسکن مهر میلیاردها دلار از درآمدهای کشور هزینه شد مسئله یارانه‌ها حل شد کارهای عمرانی زیادی انجام گرفت که این دولت یازدهم در تمام عملکرد خود بند انگشت دولت قبلی هم نمیشود حالا چنان دسیسه و جناح بازی شد که علاوه بر خانه نشین کردن دلسوزان نظام در انتخابات هفت اسفند جو حاکم باعث شده تمامی آن دستاوردهایی که دولت یازدهم هنوز هم از سفره دولت قبلی تغذیه میشود به فراموشی سپرده شود و همه آن شکوه و اقتدار از بین برود دولت قبلی سفید نبود خطاهایی هم داشته اما در سطح منطقه دولتی مقتدر بود کسی هم جرات نداشت علیه ایران موضعگیری کند اما اینکه آیا این دولت یازدهم سال آینده رای خواهد آورد یا نه باید بگم به نظر بنده نباید انتخابات بصورت اینترنتی برگذار شود چرا که عیب و تخلف در آن بسیار بالا است ، (ما رییس‌جمهوری را میخواهیم که اصول نظام را پیاده کند نه اینکه از آن فرار کند) تکرار میکنم رئیس جمهوری میخواهیم که اصول نظام و انقلاب را پیاده کند نه اینکه از آن فرار کند لطفاً این مطالب درج شود متشکرم وسلام.
  • ناشناس ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    همون کارشناسانی که می گفتند از لیست عارف نهایتا2نفروارد مجلس می شوند؟
  • سروش ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    همون وحشتی که افسانه های هالیوودی برات تعریف کردند و به تصویر کشیدند که خالی از حقیقتند یا اون وحشتی که غرب و صهیونیستها از حضور رئیس جمهور ایران در مرزهاشون به خودشون لرزیدند کدومش رو می فرمایید در هشت سال دوره آقای احمدی نژاد اگر نبود قهر و مشایی و کبر نافرمایی از آقا سید علی بهترین بود از لحاظ عزت ایرانی پیشرفت در انرژی هسته ای و احترام در بین همسایه های ایران و مسکن مهری که تا به امروز دولتی در اجرای این طرح نمونه نداره و سامانه نظارت بر قاچاق سوخت!!! و غیره و غیره که در هیاهوی این دولت یازدهم گم شده.
  • سروش ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    برجام چقدر خسارت زده؟؟؟؟ پلمپ هزاران ساعت تلاش اندیشمندان در پروژه های هسته ای که با خون خودشان دستاوردی عظیم رو خلق کرده بودند که به قول دشمن کاری که برجام کرد ارتش آمریکا با اون هیمنه اش نمی توانست بکند تورم دورغین و خیالات آماری و رکودی حقیقی و کمر شکن در بازار تولید و خواب سنگین صنایعی مثل ارج ها و غیره و هزاران خسارت معنوی که نمی توان قیمتی برای اون تعیین کرد خسارت 48 میلیارد تومان هم آمار است از جنس آمارهای تورمی این دولت. حقیقت در کوچک شدن سبد خانوار است نه در کلام تو همراه با آمار دولتی که می خواهد بگوید ماست من ترش نیست و با آمار می گوید که آمار دادن خودش محل اشکال است این دولت 150 وعده داده که 150 وعده عمل نکرده دستاورد شه و پولهایی که از آمریکا گرفته کجا داره هزینه میشه گذاشتند برای انتخابات پیش رو آمار این رو هم در بیار و به خسارت های این دولت اضافه کن.
  • ناشناس ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    جریان اصلاحات در انتخابات مجلس در کل کشور شکست سختی خورد .
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    ی عده الکی خوش و کدخداپرست تهرانی باید طرفدار روحانی باشن...جز این انتظاری نیست اما ملت ایران به زودی همه ی کدخداپرست ها رو چال خواهد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس