تحلیل‌گر مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه تغییرات در کابینه جنبه کارآمدی ندارد، گفت: پروژه دولت انتخاباتی است و بناست در یک بازی برد ـ برد ظرفیت این وزارت‌خانه‌ها برای انتخابات 96 به حامیان روحانی داده شود.

سراج: پروژه تغییرات کابینه انتخاباتی و اثری در معیشت مردم ندارد
به گزارش مشرق، رضا سراج تحلیل‌گر مسائل سیاسی بابیان اینکه قریب 39 ماه از عمر دولت روحانی می‌گذرد و ما اکنون شاهد تغییراتی با مضمون تغییر کابینه هستیم، اظهار داشت: اگر نگاهی به کارنامه دولت داشته باشیم،‌ می‌شود گفت که ایشان نه‌تنها چیزی برای ارائه ندارد، بلکه در ارزیابی‌های مردم نیز رضایت قابل‌قبولی را نتوانسته است کسب کند.

وی افزود: دلیل این بی‌کارنامه بودن این است که ایشان بیش از 150 وعده اقتصادی همچون حل مشکلات در 100 روز و سرشار کردن مردم از درآمد را داده بودند، ولی هیچ‌کدام عملی نشد.

سراج ادامه داد: آنچه در عمل اتفاق افتاد رکودی عمیق در 6 حوزه و تنگتر شدن سفره معیشت مردم بود.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی بابیان اینکه انتظار از دولت ترمیم مشکلات اقتصادی حداقل پس از شکل‌گیری مجلس جدید بود، تصریح کرد: این انتظار محقق نشد تا اینکه در روز گذشته زنگ استعفاهای زنجیره‌ای به صدا درآمد و دو وزیر و احتمالاً سه وزیر عزل شدند.

وی خاطرنشان کرد: با این تفاسیر این تغییرات جنبه کارآمدی ندارد که اگر داشت، باید در وزارت‌هایی ترمیم صورت می‌گرفت که ارتباط مستقیم با معیشت و رونق اقتصادی داشته باشد.

سراج با بیان اینکه تغییرات دقیقاً در حوزه‌هایی است که ظرفیت‌های انتخاباتی و شبکه‌سازی دارند، اظهار داشت: هدف و پروژه انتخاباتی است و در این پروژه بناست در یک بازی برد ـ برد ظرفیت این مجموعه‌ها به حامیان روحانی داده شود تا بتوانند در جهت حمایت از دولت در انتخابات 96 فعالیت کنند.

این تحلیل‌گر سیاسی تصریح کرد: همچنین ظرفیت این مجموعه‌ها به پیروزی حامیان آقای روحانی در انتخابات شورای شهر کمک بالایی خواهد کرد.

سراج با تأکید بر اینکه افزایش تعامل با جریان اصلاحات از اهداف دیگر دولت از انجام این تغییرات است، تصریح کرد: می‌خواهند به جامعه این تصویر را القاء کنند که در راستای کارآمدی، ترمیم کابینه را در دستورکار قرار داده‌ایم، ولی جامعه باید این را بداند که این تغییرات منجر به کارآمدی نخواهد شد.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس