کد خبر 635917
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱

رئیس حزب کردی اتحاد دموکراتیک سوریه از روسیه بخاطر جلوگیری از تشکیل امپراطوری عثمانی جدید به رهبری اردوغان تشکر کرد.

گروه جهان مشرق- رئیس حزب کردی اتحاد دموکراتیک سوریه از روسیه بخاطر جلوگیری از تشکیل امپراطوری عثمانی جدید به رهبری اردوغان تشکر کرد.

فعال کرد سوری:روسیه ما را از عثمانی نجات داد

بنابر این گزارش، صالح مسلم در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، با اشاره به تجاوز ترکیه به خاک سوریه و حملات آن به مواضع شبه نظامیان کرد در شمال حلب نسبت به رویای اردوغان برای اشغال دائم بخش هایی از خاک این کشور ابراز نگرانی کرده و خواستار همکاری روسیه با سوریه و آمریکا برای جلوگیری از وقوع بحران جدید در منطقه گردید. وی حضور نیروی هوایی روسیه در سوریه را عامل ثبات در این کشور و جلوگیری کننده از تجزیه آن بدست طرف های منطقه ای مانند ترکیه عنوان کرده است. اظهارات صالح مسلم در حالی است که گروه تحت فرماندهی وی طی ماه های گذشته تحرکات گسترده ای را در هم پیمانی با آمریکا برای تجزیه نوار مرزی شمالی سوریه با جنوب ترکیه از استان حسکه در شمال شرق تا منطقه عین العرب واقع در شمال استان حلب این کشور آغاز کرده که اعلام خودمختاری یکجانبه و غیر قانونی، مهاجرت دادن اجباری اکثریت ساکنین عرب، آتش زدن و نابود سازی گسترده روستاها و مزارع آنها و حمله به مراکز دولتی مستقر در استان حسکه برخی از این موارد می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    مشرق جان گروه تحت فرمان وی هیچ وقت درخواست تجزیه سوریه را ندارد، مناطق شمالی سوریه هم به تنهایی تحت تصرف گروه وی نیست بلکه گروههای زیادی هستند تحت عنوان نیروهای سوریه دموکرات
  • توحید ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    اردوغان بخواد همین الانم قسمتی از خاک سوریه رو گرفته میتونه به خاک خود ضمیمه کنه اما علاقه ای به این کار نداره و نمیخواد این کارو بکنه حداقل تجربه روسیه برای دنیا ثابت شده. هدف اردوغان از بین بردون ارزوی تروریست هایی است که در لباس کردی تپل خودمختاری میزدن. به نظر من کشور هایی منطقه از جمله ایران و عراق و سوریه باید تو این زمینه دنباله رو سیاست های اردوغان باشن و گر نه خاک کشور عزیزمان به خطر میوفته.
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    در جواب کسی که گفته این گروهها هیچ وقت درخواست تجزیه نکردن،بهتره یه کم اخبار منطقه رو به صورت سطحی هم که شده،ببینه!این گروهک ها،الان که در موقعیت ضعف هم که هستن برای خودشون دولت خود خوانده ایجاد میکنن،ادعای استقلال دارن،جهت اتصال مناطق شمالی سوریه مردم بومی رو به کوچ اجباری کشوندن،گاهی تو زمین روسیه و گاهی هم تو زمین آمریکا و اسرائیل بازی میکنن!رویا پردازی این گروهک ها بزرگترین خطر برای آینده خاورمیانه است.
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    آی ریاکار حقه باز
  • علی ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    اینم با این مغز فندقی اش می خواد روابط روسیه و ترکیه رو به هم بزنه
  • حسن ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    0 0
    واقعا سیاستمداران ما نمیدانند یا نمیخواهند بدانند که همه ی این بازیهای امریکا اروپا بخاطر بوجود اوردن یک کشور کومونیستی به نام کرد هست که بزرگترین تهدید برای ماست ما کشورهای منطقه باید متهد شویم اولین و اخرین دشمنی که مارا تهدید میکنه را از بین ببریم و ان هم کسی نیست جز کردهای منطقه البته اونایی به دستورات امریکا و با حمایتش میخواهند کشور کرد بستزند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس