کد خبر 634577
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

افزایش درگیری میان طرف های درگیر در جمهوری دمکراتیک کنگو چندین کشته بر جا گذاشته است.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، خشونت ها روز پنجشنبه با حمله اعضای یک قبیله به فرودگاه شهر کانانگا آغاز و در روز جمعه ادامه یافت. این حمله ها در انتقامجویی به خاطر قتل کامونا انساپو رئیس قبیله در گرفت. اعضای این قبیله می گویند وی در ماه آگوست (تیر/مرداد) توسط ارتش به قتل رسید.

لمبرت منده سخنگوی دولت جمهوری دمکراتیک کنگو با اعلام خبر تشکیل جلسه ای برای ارزیابی اوضاع، افزود: آرامش عصر دیروز در این شهر برقرار شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، تاکنون دست کم 10 نفر کشته شده اند. یک منبع نظامی غربی شمار کشته شدگان را بین 10 تا 20 نفر تخمین زد.

یکی از معاونان استاندار کاسای مرکزی که خواست نامش فاش نشود، گفت: تاکنون 7 نظامی و 40 نفر از مهاجمان کشته شده اند.

دو روزنامه نگار و یک نفر از گروه های غیردولتی در تماسی تلفنی به این خبرگزاری گفتند که شورشیان کنترل فرودگاه را در دست دارند و مناطق اطراف توسط نیروهای دولتی محاصره شده است.

فرودگاه یکی از تاسیسات حیاتی این شهر است و به دلیل کمبود جاده، تنها راه دسترسی قابل اعتماد به دیگر مناطق به شمار می رود.

رسانه ها همچنین گزارش دادند که یک مهماندار زن خطوط هوایی ملی این کشور (کنگو ایرویز) در میان کشته شدگان است.

جمهوری دمکراتیک کنگو که در گذشته مستعمره بلژیک بوده سال ها است که با ناآرامی دست به گریبان است. این کشور همچنین صحنه درگیری میان گروه های رقیب بوده است.

انساپو که عضو گروه قومی لوبا در مرکز آفریقا است، در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) از آفریقای جنوبی به کشورش بازگشت و رهبری مخالفت با دولت مرکزی این کشور را به دست گرفت.

بنا بر اعلام سازمان ملل، دولت کینشاسا در حال حاضر با بحرانی سیاسی مواجه است. تظاهرات و شورش علیه جوزف کابیلا (رئیس جمهوری) روزهای دوشنبه و سه شنبه گذشته دست کم 50 کشته بر جا گذاشت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس