رخدادهای جنجالیِ 24 ساعت گذشته در آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا چه بوده است؟ همه را می‌توانید در همین جا بخوانید و ببینید.

سرویس جهان مشرق - در 24 ساعت گذشته چه تحولاتی در آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا رخ داده است؟ همه را می توانید در همین جا بخوانید و ببینید.
 
بالاگرفتن ناآرامی‌های داخلی در کنگو
 
به گزارش راشاتودی، اعتراضات داخلی در جمهوری دموکراتیک کنگو علیه رئیس‌جمهور کابیلا گسترش یافته است. روزانه هزاران نفر در پایتخت به خیابان می‌ریزند و درگیری آنها با پلیس به خشونت کشیده شده است.
 
دیروز دست کم 17 نفر از معترضان کشته شدند و یک نفر از نیروهای پلیس نیز زنده در آتش سوزانده شد. در بیانیه معترضان البته از 50 کشته سخن به میان آمده است.
 
پلیس از گاز اشک‌آور برای متفرق‌ساختن مردم استفاده کرد اما این مانع از تظاهرکنندگان از به‌ آتش کشیدن خودروها از سوی تظاهرکنندگان نشد.
 
نوامبر گذشته قرار بود انتخابات ریاست‌جمهوری در جمهوری دموکراتیک کنگو برگزار شود، اما تاریخ آن تا کنون به تعویق افتاده و مخالفان سیاسی رئیس‌جمهور از این اقدام به تلاش کابیلا برای ماندن در قدرت تعبیر می‌کنند.
 
آزمایش موتور موشک در کره شمالی و موضع‌گیری چین و ایالات متحده
 
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در آزمایش زمینی مدل جدید موتور موشک حاضر شد و با توجه به موفقیت آن، دستور آمادگی برای پرتاب یک ماهواره دیگر به فضا را صادر کرد.
 
ایالات متحده، کره جنوبی و چند کشور اروپایی کره شمالی را متهم می‌کنند از فعالیت‌های فضایی برای تقویت توان موشکی خود استفاده می‌کند چرا که بسیاری از تجهیزات مورد استفاده در آن مشترک است. 
 
 
 
همزمان به گزارش آسوشیتدپرس اوباما رئیس‌جمهور آمریکا با لی ککیانگ نخست‌وزیر چین در نیویورک دیدار کرد. پس از این دیدار اعلام شد هر دو طرف آزمایش هسته‌ای اخیر پیونگ یانگ را محکوم کرده‌اند.
 
پیروزی حزب حاکم روسیه در انتخابات
 
انتخابات دوما و شوراهای منطقه‌ای و شهری در روسیه برگزار شد. شمارش 93% از آرا نشان می‌دهد حزب حکم با 54.3% آرا پیروز این انتخابات بوده است.
 
حزب کمونیست روسیه با 13.5%، حزب لیبرال دموکرات با 13.3% و حزب روسیه عادل با 6.2% در جایگاه بعدی قرار گرفته‌اند. راشاتودی نوشت احزاب مخالف، شرکت محدود مردم در انتخابات را «شرم‌آور» و نتایج آن را «غیرقابل اعتماد» توصیف کرده‌اند.
 
قتل یک سیاه‌پوست به دست پلیس اوکلاهما
 
یک سیاه‌پوست دیگر به دست پلیس آمریکا به قتل رسید. تصاویر ضبط‌شده از بالگرد نشان می‌دهد تِرِنس کراچِر در حالی که دست‌های خود را بالا گرفته به سمت خودروی خود هدایت می‌شود اما ناگهان بر اثر اصابت یک گلوله بر زمین می‌افتد.او پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.
 
 
 
به گزارش واشنگتن پست جین مَکِنزی سخنگوی پلیس در توضیح دلیل شلیک گفت تِرِنس وقتی دست‌هایش را درون خودرو می‌بُرد «از دستوراتی که توسط افسران ما داده شد، سرپیچی کرد». با این حال دَنی ویلیامز دادستان شمال اوکلاهما اعلام کرد پرونده‌ای برای تحقیق مستقل در این زمینه تشکیل شده است.
 
اعتراف وزارت دفاع بریتانیا به مشارکت در بمباران مواضع ارتش سوریه
 
وزارت دفاع بریتانیا در بیانیه کوتاهی اعلام کرد در بمباران مواضع ارتش سوریه که شنبه‌شب منجر به جان‌باختن 62 سرباز سوری شد، مشارکت داشته است. پیش‌تر مشخص شده بود ایالات متحده، دانمارک و استرالیا در این عملیات دست داشته‌اند، گر چه هر یک اقدام یادشده را یک «اشتباه» توصیف کردند.
 
 
 
در بیانیه این وزارت‌خانه که در صفحه رسمی توئیتر آن منتشر شده، آمده است «ما کاملاً در تحقیق ائتلاف پیرامون این حادثه مشارکت می‌کنیم. پادشاهی بریتانیا واحدهای ارتش سوریه را عمداً هدف قرار نمی‌دهد».
 
 منابع:
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    نمیدانم چرا "اشتباها" همیشه نیروهای سوریه مورد بمباران قرار میگیرند! این حرفها از "ابر قدرت" مثل آمریکا با آنهمه اسباب بازی های فوق العاده گرانقیمت که بابای منم نمیتواند بخرد و دوستانشان با همه اسباب بازی های دقیق و پیشرفته شان جای بسی تعجب است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس