فعالان اجتماعی و حقوق بشری کنگو مقابل کاخ سفید تجمع کردند تا علیه رئیس جمهور کنگو و نسل کشی میلیون‌ها کنگویی با مداخله «بیل کلینتون» رئیس جمهور اسبق آمریکا اعتراض کنند.

به گزارش مشرق، روز دوشنبه ده‌ها تن از فعالان اجتماعی و حقوق بشر اهل کشور کنگو ، بر علیه رییس جمهور کنگو و نسل کشی بیش از چهار میلیون نفر  توسط  «بیل کلینتون» رئیس جمهور اسبق آمریکا  تجمعی اعتراضی را مقابل کاخ سفید برگزار کردند.

در این مراسم شرکت‌کنندگان پلاکاردهایی با شعارهای «بیل کلینتون مغز  متفکر نسل کشی مردم کنگو », «برای توفق نسل کشی و تجاوز به عنف و شکنجه جوزف کابیلا باید برود», «دوره سوم ریاست جمهوری کنگو کابیلا را متوقف کنید» در دست داشتند.

همچنین در این تجمع معترضان تصاویری از شکنجه مردم کشور کنگو  به‌دست گرفته بودند و به مردم نشان می‌دادند.

یکی از سازمان‌دهندگان این مراسم گفت: من کشیش و پزشک هستم که از ایالت کارولینای شمالی به اینجا آمدم. زمانی که کشیش به تظاهرات می‌آید نشان دهنده این است که و ضع خیلی خراب است. در کشور کنگو «جوزف کابیلا»  با همدستی «بیل کلینتون»  بیش از چهار میلیون  انسان را کشته است. بیل کلینتون در سال 1994 تا 1996 برای بدست آوردن منابع  گرانقیمت معادن  شروع به نسل کشی کرد.

وی ادامه داد: ما اینجا آمدیم که از اوباما بخواهیم از کلینتون حمایت نکند. کابیلا از سال 2006 تا به امروز رئیس جمهور کنگو بوده است و اکنون در حال عوض کردن قانون اساسی است که در دوره بعدی هم رئیس جمهور شود. بنا بر این در صورت برنده شدن خانم کلینتون برای مردم ما بسیار خطرناک خواهد بود.

کشور کنگو یکی از غنی‌ترین کشورهای آفریقایی است که از طلا و الماس سرشار است.

 
{$sepehr_album_44897}

 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس