کد خبر 634562
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

وزیر امور خارجه و رئیس هیات روسیه در نیویورک، خودداری ائتلاف آمریکایی از اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در سوریه را نشانه این احتمال قوی دانست که برنامه ای برای نجات گروه تروریستی جبهه النصره وجود دارد.

 به گزارش مشرق، سرگئی لاوروف در سخنان خود در هفتاد ویکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: اجرای خواسته شورای امنیت برای جدا کردن گروههای به اصطلاح سوری از تروریست ها اهمیت اصولی دارد و اعضای ائتلاف آمریکایی در این موضوع مسئولیت ویژه ای دارند.

وزارت خارجه روسیه به نقل از سخنان جمعه شب لاوروف به وقت محلی نیویورک در سازمان ملل نوشت: خودداری یا ناتوانی از اجرای خواسته شورای امنیت در شرایط کنونی این بدگمانی را تقویت می کند که در صدد هستند، جبهه النصره را از زیر ضربه ها نجات دهند و همچنین طرح سرنگونی حکومت بشار اسد از میان برداشته نشده است که این موارد نقض آشکار قطعنامه های سازمان ملل به شمار می رود.

آمریکا از زمان برقراری آتش بس سوریه در اسفندماه سال گذشته و همچنین توافق 19 شهریورماه در ژنو با روسیه به جدا کردن گروههای مسلح موسوم به معارضان تحت الحمایه واشنگتن از گروه های تروریستی به ویژه جبهه النصره متعهد شده که تاکنون اجرا نکرده است.

جبهه النصره همراه داعش در فهرست سیاه تروریسم سازمان ملل قرار دارد.

همچنین وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که فهرست آمریکا با عنوان گروه های مسلح معارض تحت کنترل واشنگتن دربر گیرنده شماری از گروههای همکار گروه تروریستی جبهه النصره است.

لاوروف همچنین در ادامه سخنان خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل ضمن تاکید بر تداوم مبارزه بی امان با تروریسم در سوریه، اظهار کرد: کارشکنی در ازسر گیری مذاکرات سوریه که باید بدون پیش شرط قبلی باشد، پذیرفتنی نیست، زیرا مورد تاکید قطعنامه 2254 شورای امنیت قرار دارد.

وزیر خارجه روسیه همچنین با اشاره به موارد مکرر نقض آتش بس در سوریه از سوی گروههای مسلح موسوم به معارض گفت که با چشم پوشی (کشورهای) حامیان این گروه ها از تخلف های صورت گرفته، این تصور شکل می گیرد که علت اصلی این تلاش ها برای سرنگونی حکومت سوریه است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس