کد خبر 632797
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴

ویتالی چورکین، نماینده روسیه در شورای امنیت امروز در پی حمله نیروهای ائتلاف به مواضع دولت سوریه در دیر الزور، متن توافق محرمانه میان مسکو و واشنگتن بر سر سوریه را فاش کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، در پی حمله انجام شده گروه ائتلاف به سرکردگی آمریکا به سربازان ارتش سوریه، نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل، جزئیات توافق انجام شده میان کشورش و آمریکا بر سر سوریه را فاش کرد.
 
بر اساس این گزارش، «ویتالی چورکین» در حاشیه جلسه شورای امنیت، با بیان این مطلب که روسیه اسنادی را افشا می کند که مطابق با میل آمریکا نیست،  گفت: به جهت برخی از دلایل که ما آن را متوجه نمی شویم، آمریکا قبول نکرد تا متن اسناد (توافق) به شما و حتی نمایندگان سازمان ملل نشان داده شود. اما من محتوای این دو سند را اینجا افشا می کنم تا همه چیز روشن شود.
 
«چورکین» گفت: روسیه و آمریکا قرار است فعالیتهای مشترکی جهت تثبیت اوضاع در سوریه انجام دهند که شامل انجام برخی فعالیتها در نزدیکی حلب نیز می شود. اولویت ما جداسازی تروریست های تحت کنترل داعش و جبهه النصره از نیروهای مخالفین میانه رو و جدایی شورشیان میانه رو از شبه نظامیان النصره است.
 
وی همچنین با خواندن بخشی از توافق به امضا رسیده توسط دو طرف در ماه جولای سال جاری میلادی افزود: هدف گروه اجرای مشترک، ایجاد همکاری های وسیع بین آمریکا و فدراسیون روسیه است. طرف ها یعنی روسیه و آمریکا با یکدیگر در چارچوب یک گروه اجرای مشترک و به منظور شکست جبهه النصره و داعش همکاری می کنند. آنها برای حفظ آتش بس و حمایت از روند انتقال سیاسی توضیح داده شده در قطعنامه ۲۲۵۴ مصوب شورای امنیت سازمان ملل با یکدیگر کار می کنند.
 
«چورکین» همچنین در ادامه سخنانش به توضیح اینکه چرا آمریکایی ها نمی خواهند متن این توافق به کسی نشان داده نشود گفت:  دلیل اینکه آنها نمی خواهند ( این متن) عمومی شود به جامعه بین الملل و افکار عمومی در آمریکا و روسیه بازمی گردد.  چراکه (در صورت فاش سازی) همه متوجه می شوند که چه کسی توافق را زیر پا می گذارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    همه تروریست ها در سوریه مخالف بشاراسد و دولت سوریه و روسیه هستند روسیه خودش را به احمقی زده ما باید اینو به روسها بگیم
  • مهگانه ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    وقتی روسها متن توافق را نه در ابتدا که امروز بعد از حمله جنایتکارانه آمریکا به ارتش سوریه فاش می کنند معنایش اینست که توافق بر باد رفته است . پوتین باید شخصاً مسئولیت اعتماد به آمریکا را بپذیرد اگر مرد میدانش باشد
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    جالب اینجاست که حرفی از منافع مردم سوریه نیست ایرانم مطرح نیست این دوتا دنبال منافع خودشونن بعد هی بگید روسیه اسلام اورده و ادم شده و به جریان مقاومت کمک میکنه!!!
  • پیام ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    انتقال سیاسی؟یعنی رفتن اسد؟ مسوولین ما مواظب باشن رو دیوار کی دارن یادگاری می نویسن.
  • یوسف ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    روسیه دنبال منفعت خودشه.ایرانم همینطور. آمریکا هم همچنین. منفعت ما اونجاست که این تروریستهایی که بدون شک واسه ما تربیت شدن همون سرجای خودشون سرکوب میشن البته بافکر و مهمات ایران. روسیه هم میخاد بکه آره منم ابر قدرتم و یکی از پایگاهش رو خاورمیانه از دست نده. آمریکا هم مطابق معمول از هرچیزی که به ناامنی محور مقاومت و ایران منجر بشه حمایت میکنه.پس قضاوت با شما که سود اصلی با کیه؟ کی روسیه رو وارد بازی کرد و آمریکا رو مجبور کرد که نه مستقیم که نیابتی وارد گود بشه... سلام بر ایرانم
  • امیر ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    تو دنیا هیچ کشوری دلش بحال اون یکی نمی سوزه هم مریکا و هم روسیه به فکر منافع خودشونن و از امتیازات طرف درگیر در جنگ به نفع خودشون استفاده میکنند بیچاره مردم
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    هیچ کس نگفته روسیه اسلام آورده و آدم شده، اما فعلا منافعش با ما هماهنگه و عقل سلیم حکم میکنه از این ظرفیت در جهت پیشبرد اهداف و آرمانهای انقلاب استفاده بشه
  • جواد ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    به شرق و غرب هیچ اعتمادی نیست اما فعلا روسیه تصمیماتش به ما نزدیکتر هست یادتون هم نره که ما چیزی بنام تاریخ داریم
  • ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    جالبه! این کامنت مصداق "فرافکنی" است از نوع فرافکنی های سینه چاکان غرب و امریکا که تحت هر شرایطی بدنبال توجیه و تطهیر اعمال شرورانه امریکا هستند!! این امریکاست که طبق معمول بدعهدی کرده و زیر قول و قرارش زده و در اصل متهمه ولی ایشون پوتین رو مقصر قلمداد میکنه! یعنی جای متهم رو عوض کرده و نظرها بجای اینکه معطوف مقصر اصلی باشه به پوتین معطوف بشه!!!
  • ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    اسلام آورده!!!
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    پس چرا ایران در توافق کنار گذاشته شده؟
  • کاربر ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    تیتر دهن پرکنی انتخاب کردید ولی این مطالب قبلا هم گقته شده بود و چیزجدیدی نیست.ضمنا پر واضح است که نتیجه تفاهم روسیه وامریکا؛ ضربه به خط مقاومت است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس