کد خبر 632106
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

کاخ کرملین از آمریکا خواست برای اجرای توافق ژنو و جلوگیری از نقض آتش بس سوریه به گروههای مسلح ضد سوری موسوم به معارضان میانه رو برای توقف اقدام های جنگی فشار وارد کند.

 به گزارش مشرق، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد: طرف روسی از تمامی توان خود برای تامین همه شرایط لازم با هدف تداوم و رعایت فراگیر آتش بس در مناطق مختلف سوریه بهره می گیرد.

شبکه تلویزیونی روسی «میر 24» به نقل از پسکوف اعلام کرد: اکنون امیدواریم آمریکا نیز همسو با روسیه برای حفظ و رعایت آتش بس، اقدام های مشابهی در مورد معارضان با هدف جلوگیری از نقض پیمان ترک مخاصمه اجرا کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ایراد گیری از یک سو را نادرست و ناممکن می دانیم، اظهار کرد: از این مساله آگاهی داریم که در سوریه ایرادهای متقابلی وجود دارد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه شامگاه جمعه نیز در مذاکره تلفنی با جان کری همتای آمریکایی خود اعلام کرد: در فهرست دریافت شده از واشنگتن به عنوان گروههای معارض موافقت کننده با آتش بس، شماری از تشکل های تروریستی وجود دارد که با تروریست های جبهه النصره همکاری می کنند.

وزارت خارجه روسیه در این باره گزارش داد: لاوروف همچنین به نقض آتش بس برقرار شده در سوریه از سوی چندین گروه معارض مسلح اشاره کرد و از آمریکا خواست هرچه زودتر به تعهد خود برای خارج کردن این گروه ها از مناطق تحت سلطه تروریست ها عمل کند.

وی همچنین پیش از این مذاکره تلفنی با اظهار کرد: مسکو به واشنگتن مشکوک است که می خواهد افراد تروریست از نظر روسیه را از فهرست حمله های خود خارج کند.

وزارت امور خارجه روسیه هم با اشاره به مخالفت 21 گروه مسلح ضدسوری به عنوان معارضان میانه با آتش بس برقرار شده در سوریه از آمریکا خواست مانع جنگ افروزی این گروهها شود.

اصلی ترین نتیجه مذاکرات جمعه هفته گذشته لاوروف و کری در ژنو، افزون بر آتش بس فراگیر، متعهد شدن واشنگتن به جدا کردن گروههای موسوم به معارضان میانه رو تحت حمایت خود از مناطق زیر سلطه تروریست ها است، در حالیکه از زمان برقراری آتش بس در اسفند ماه گذشته از اجرای تعهد خود سر باز زده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس