وزیر امور خارجه روسیه گفت: الگوی توافق هسته ای ایران نشان دهنده وجود ساز و کار خوبی برای حل بحران ها در جهان است.

به گزارش مشرق، سرگئی لاوروف در سخنرانی خود در بنیاد روابط بین الملل در مسکو تأکید کرد از دهم ماه سپتامبر (20 شهریور) احداث دو واحد جدید در نیروگاه هسته ای بوشهر در ایران را آغاز می کنیم.


وی همکاری متقابل را برای حل بحران ها و مبارزه با تروریسم ضروری دانست و افزود:ما درباره پرونده هسته ایران به توافق سیاسی دست یافتیم و این الگو نشان دهنده وجود ساز و کار خوبی برای حل بحران ها در جهان است.

لاوروف تاکید کرد ایجاد جهان چند قطبی نیازمند دستیابی به راه حل های میانه و دادن امتیاز است.
وزیر خارجه روسیه ادامه داد: کشورهای غربی به حمایت از کودتاها در بعضی کشورهای جهان ادامه می دهند.

لاوروف افزود: در سایه جهان چند قطبی، حل کشمکش ها همواره به امتیاز دادن و دستیابی به راه حل های میانه نیاز دارد. ما برای توسعه کشور و افزایش سطح معیشت مردم تلاش و از شراکت گسترده با اتحادیه اروپا حمایت می کنیم.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: برای همکاری با همه طرف ها به منظور حل مناقشه ها در جهان آمادگی داریم. ما بر اساس اصل منافع متقابل، سیاست تماس با همه طرف ها در جهان را پیگیری می کنیم.

لاوروف افزود: چالش های فعلی در جهان مستلزم یافتن راه حل هایی در چارچوب گفتگوهای دیپلماتیک است. ما «سیاست دیکته» از سوی بعضی قدرتها را رد می کنیم. ساختن جهان چند قطبی مستلزم یافتن راه حل های میانه و امتیازدهی است. اتحادیه اروپا همچنان شریک ما باقی خواهد ماند، اما به تدریج کارآیی سیاسی خود را تا حد زیادی از دست می دهد.

وی خاطر نشان کرد: روابط روسیه و چین شاهد پیشرفت زیادی بوده است و ما برای تقویت آن تلاش می کنیم.

وزیر خارجه روسیه گفت نیروهای نظامی ما با داعش و جبهه النصره -با وجود تغییر نام آن - به عنوان سازمان های تروریستی می جنگند. برای دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه بر اساس قطعنامه های شورای امنیت و کمک رسانی به مناطق در محاصره تلاش می کنیم. ما از گسترش روابط خود با همه کشورها از جمله آمریکا استقبال می کنیم.

لاوروف افزود: باید توافقنامه مینسک برای دستیابی به صلح در اوکراین اجرا شود. باید در جنگ ضد تروریسم متحد شویم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس