کد خبر 633864
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸

وزیر امور خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل حمله جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا به مواضع ارتش سوریه را یک اشتباه توصیف کرد.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت درباره سوریه در واکنش به سخنان سرگئی لاوروف وزیر خارجه سوریه گفت: بعضی طرف ها خواهان موفقیت آتش بس در سوریه نیستند.
 
کری افزود: در شرایطی که برای آتش بس در سوریه توافق شد اما عده ای در اجرای آن اختلال ایجاد می کنند که این مسئله باعث می شود هیچ توافق دیگری هم اعتبار نداشته باشد. برای آتش بس در سوریه هیچ پیش شرطی وجود ندارد.
 
وزیر امور خارجه آمریکا افزود که پس از شنیدن سخنان سرگئی لاوروف ، همتای روس خود احساس کرد در «دنیایی موازی» به سر می برد.
 
وی اضافه کرد همه اذعان دارند که فاجعه انسانی در سوریه وجود دارد که باید تلاش ملموسی برای متوقف کردن آن صورت گیرد. گزارش هایی درباره حمله هوایی به بیمارستانی در حلب به دست ما رسید که در آن چهار نفر کشته شدند.
 
کری افزود: حمله به کاروان کمک های انسانی در سوریه، ضربه ای به تلاش ها برای حل بحران سوریه بود. این حمله سئوالاتی را درباره پایبندی روسیه به توافق های به دست آمده، مطرح کرده است. موارد نقض آتش بس از طرف روسیه و سوریه، ما را نسبت به نیت این دو کشور در برابر توافق ها مردد کرد.
 
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت درباره سوریه گفت: جبهه النصره شاخه القاعده است و نمی توان نگاه متفاوتی نسبت به آن داشت و این گروه دشمن همه ماست. بعضی از طرف های مخالف سوری در کنار جبهه النصره می جنگند، با اینکه این جبهه مرتبط با القاعده است.
 
کری افزود: سخنان مقامات روسی درباره هدف قرار دادن کاروان حامل کمک ها نزدیک حلب، متناقض و خلاف واقعیت است.  ائتلاف بین المللی در حمله هوایی روز شنبه (به مواضع ارتش سوریه) در دیرالزور اشتباه کرد. ما به این اشتباه اعتراف کردیم و پنتاگون در حال تحقیقات در این باره است.
 
وزیر امور خارجه گفت: حمله هوایی به کاروان کمک ها نزدیک حلب، شرایط میدانی را تغییر داد و آنچه را که روسها در این باره بیان می کنند، قابل قبول نیست.
 
وی خاطر نشان کرد: حمله به کاروان کمک ها به طور جدی تردید ما را درباره پایبندی روسیه و دولت و سوریه به توافق ژنو برانگیخته است.
 
وزیر خارجه امریکا گفت  از مخالفان سوری دعوت می کنم تا برای دمیدن روح به روند صلح در سوریه همکاری کنند. باید برای اعتمادسازی در سوریه تلاش کنیم و به همین علت از همه طرف ها از جمله مخالفان سوری می خواهم تا به دنبال از سرگیری آتش بس باشند.
 
کری افزود: از سازمان ملل می خواهم تا برای از سرگیری مذاکرات سوری-سوری تلاش کند.
 
وی گفت باید مانع از پرواز هواپیماهای نظام سوریه شد تا از هدف قرار گرفتن غیرنظامیان جلوگیری شود. امیدواریم آتش بس در سوریه از سر گرفته شود. بعضی طرف ها مانند بشار اسد و جبهه النصره از دستیابی به توافقی که باعث توقف جنگ در سوریه شود، می ترسند. باید راه حل دیپلماتیکی برای بحران سوریه پیدا کرد، زیرا احتمال وخیم تر شدن بحران در این کشور وجود دارد.
 
کری افزود: نظام بشار اسد، داعش و جبهه النصره به آتش بس در سوریه باور ندارند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانیم ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    ای بر پدر کذابت لعنت. پرواز چند ساله جنکنده های سوریه و حدود یک ساله جنگنده های روسیه با اون حجم بالا اندازه یک دهم چندتا پرواز کذایی شما از غیرنظامیان تلفات نگرفته. بابا آخه پررویی هم حدی داره به خدا. شما یانکیهای حروم زاده اصلا شرم و حیا تو واژه نامه هاتون معنیی داره؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس