تروریست ها از ورود کاروان کمک های انسانی به شهرک های محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب سوریه جلوگیری کردند.

به گزارش مشرق، قرار بود روز یکشنبه دو کاروان کمک های انسانی به صورت همزمان وارد شهرک های مضایا و زبدانی در حومه دمشق و شهرک های محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب سوریه شود.
 
کامیون هایی که قرار بود کمک ها را وارد مضایا و زبدانی کنند، عصر یکشنبه به دروازه های این دو شهرک رسیدند اما کاروان کمک های ویژه شهرک های فوعه و کفریا در مسیر خود توسط تروریست ها متوقف شد و هنوز از سرنوشت آن ها خبری در دست نیست.
 
رسانه های نزدیک به تروریست ها اعلام کردند که کاروان کمک های انسانی برای فوعه و کفریا در نزدیکی شهرک احسم در حومه ادلب از سوی برخی افراد متوقف شدند.
 
تا ساعت نگارش این خبر، از سرنوشت این کاروان خبر جدیدی منتشر نشده است و برهمین اساس، کامیون های حامل کمک ها به شهرک های مضایا و زبدانی که تحت تسلط تروریست ها هستند نیز در دروازه های این دو شهرک در انتظار مانده اند.
 
تروریست های مسلح از ماه سپتامبر 2015 با دولت سوریه توافق کردند که به شهرک های محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب تجاوز و حمله نکنند و درمقابل ارتش سوریه نیز از حمله به شهرک های مضایا و زبدانی خودداری کند.
 
تروریست ها هرگز به تعهد خود دراین باره پایبند نماندند و به صورت روزانه دو شهرک محاصره شده فوعه و کفریا را موشکباران می کنند.
 
دو شهرک فوعه و کفریا در 10 کیلومتری شمال ادلب از 28 مارس 2015 (فروردین 94) و پس از سقوط شهر ادلب واقع در شمال غربی کشور سوریه (هم مرز با ترکیه) به محاصره کامل تروریست ها درآمدند و از آن زمان به صورت روزانه هدف حمله خمپاره ای تروریست ها قرار می گیرند.
 
شهرک ها و روستاهای بنش، طعوم، تفتناز، رام حمدان و معره مصرین اصلی ترین محل حضور تروریست هایی هستند که به صورت روزانه دو شهرک شیعه نشین و محاصره شده فوعه و کفریا را هدف قرار می دهند.
 
کمک های غذایی محدود به ساکنان این دو شهرک نیز از طریق چتر انجام می شود و مردم در این دوشهرک از ابتدایی ترین امکانات زندگی و درمانی محروم هستند.
 
شهرک شیعه نشین فوعه 35 هزار و شهرک کفریا بیش از 15 هزار نفر جمعیت دارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس