معاون شهردار تهران از کمک 8 میلیاردی شهرداری تهران به مساجد، حسنیه‌ها و تکایا در ایام محرم خبر داد.

به گزارش مشرق، مجتبی عبداللهی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه دهه ولایت گفت: راه‌اندازی غرفه‌های فرهنگی در 50 نقطه و همچنین برگزاری 1200جشن ولایت در مساجد و حسینیه‌ها، تکریم از سادات، برپایی 22 نمایشگاه عکس، قرائت دعای روح‌بخش عرفه در 1200 مسجد از جمله اقدامات صورت گرفته در این دهه بوده است.
 
وی ادامه داد: همچنین کار مشترکی با سازمان حج و زیارت و بنیاد شهید در مورد سالگرد شهدای منا انجام دادیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: شهرداری تهران با همکاری سپاه تهران و سپاه امام حسن مجتبی(ع) کارهای مختلفی انجام داده است.
 
معاون اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری همایش و نمایشگاه‌های مختلف دراین ایام گفت: برگزاری شب شعر، نمایش فیلم‌های سینمایی و مسجدهای ماندگار با محوریت هفته دفاع مقدس از جمله برنامه‌‌هاست.
 
به گفته عبداللهی، برگزاری نمایشگاه یادیاران با همکاری بسیج 22 منطقه در هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به برگزاری شب‌های شیدایی گفت: همچنین در این ایام برگزاری مراسم ویژه در بهشت زهرا(س) در قطعات شهدا خواهیم داشت.
 
به گفته عبداللهی، تبلیغات هفته دفاع مقدس با شعار «ما آماده هستیم» انجام می‌شود.
 
معاون شهردار تهران به موضوع بازگشایی مدارس یا مهر قلم اشاره کرد و گفت: تامین امکانات بهداشتی در مراکز آموزشی از جمله برنامه‌هاست.
 
به گفته معاون شهردار 30 میلیارد تومان بودجه برای کمک به مدارس در دستور کار قرار دارد.
 
وی همچنین برگزاری جشن مهر ، تجهیز کتابخانه‌ها، نمازخانه‌ها ، زیباسازی فضای محیطی، رنگ‌آمیزی مدارس را از جمله برنامه‌ ها عنوان کرد.
 
 عبداللهی افزود: به حدود 300 مدرسه کمک می‌کنیم و عمده این مدارس در مناطق جنوبی و محروم قرار دارد.
 
معاون شهردار تهران با اشاره به برگزاری جشن مهر در 132 مدرسه با اولویت مدارس در محلات محروم گفت: همزمان با سوم مهر در این مدارس زنگ مدرسه زده می‌شود.
 
وی همچنین به اهدای کوله پشتی مهربانی اشاره کرد و گفت: 4 هزار کودک کوله پشتی مهربانی اهدا می‌شود.
 
عبداللهی از اجرای طرح تبلیغی نسیم بهشت خبر داد و گفت: همچنین مبلغین و مشاورین مذهبی از سوم تا شانزدهم مهر در مدارس حضور دارند.
 
وی با اشاره به توزیع بروشورها و کتابخانه‌های آموزشی گفت: همچنین 5 هزار کتابچه آموزشی با موضوع سرویس مدارس از سوم تا پانزدهم مهر توزیع می‌شود.
 
معاون شهردار تهران با اشاره به نمایشگاه باز باران گفت: نمایشگاه باز باران از دهم تا بیست و هفتم شهریور در فروشگاه‌های شهروند و شش نقطه دیگر سطح شهر برگزار شد.
 
به گفته عبدالهی همچنین 2.5 میلیارد تومان بن در بین 25 هزار دانش‌آموز توزیع شد و اولویت با دانش‌آموز مناطق محروم بود تا بتوانند لوازم التحریر خریداری کنند البته بن‌های توزیع شده تا پایان مهر اعتبار دارد.
 
وی همچنین به برگزاری مراسم جهانی روز کودک در 8 مهر اشاره کرد و گفت: این مراسم در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.
 
عبداللهی با بیان اینکه 15 مرکز پرتو در سطح شهر تهران داریم گفت: دانش‌آموزان کار خیابانی در این مراکز  مشغول به تحصیل هستند.
 
وی همچنین در بخش دیگر سخنانش به برگزاری چهاردهمین نمایشگاه عطر سیب اشاره کرد و گفت: از روز شنبه هفته آینده نمایشگاه آغاز و تا 12 و 13 مهر ادامه داد و این نمایشگاه در بوستان ولایت با هدف حمایت از هیات‌های مذهبی از ساعت 9 صبح تا 19 خدمت رسانی می‌کند.
 
به گفته عبداللهی امسال 8 میلیارد تومان بودجه برای کمک به مساجد،‌ حسینیه‌ها و تکایا در نظر گرفته شده است.
 
وی با بیان اینکه دراین نمایشگاه 20 درصد تخفیف به اجناس خریداری شده داده می‌شود گفت: حسینیه‌ها و مساجد 450 هزار تومان، هیأت‌ها 400 هزار تومان، هیأت‌های موردی 350 هزار تومان و به هیات‌های دانش‌آموزی 300 هزار تومان کمک می‌شود و در مجموع به 16 هزار مسجد، هیات و حسینیه کمک می‌شود.
 
وی در پاسخ به این پرسش که در سال‌های گذشته برخی افراد با 5 میلیون تومان بن به نمایشگاه‌های عطر سیب مراجعه می‌کردند، گفت: امسال جلوی این کار گرفته شده و قرار است توزیع بن براساس دستورالعمل باشد تا حاشیه‌ای ایجاد نشود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس