مشاور شهردار تهران و رییس باغ‌ موزه دفاع مقدس با اشاره به حجم بسیار زیاد اسناد و مدارک مربوط به ۸ سال دفاع مقدس از ایجاد یک مرکز فنی برای نگهداری آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و رئیس باغ‌ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت صبح امروز چهارشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های این نهاد فرهنگی در هفته دفاع مقدس با بیان اینکه جنس 8 سال مقاومت و ایستادگی در دفاع مشروع ناظر بر هفته و روز نیست بلکه باید در طول سال بر روی این زمینه فعالیت شود, گفت: بر این اساس فعالیت‌های باغ موزه دفاع مقدس منحصر به هفته دفاع مقدس نیست بلکه این فعالیت‌ها در طول سال ادامه دارد و هفته دفاع مقدس قله و اوج این برنامه ها است.

وی از برگزاری 31 عنوان برنامه برای این هفته خبر داد و گفت: برنامه جشن حماسه در طول 10 شب با حضور فرماندهان، آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس در کنار دریاچه خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

سردار خضرایی تجلیل از خادمین حرمین عتبات عالیات، تجلیل از پیر غلامان اهل بیت و تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم را از برنامه‌های این باغ موزه در روز جمعه 2 مهرماه عنوان کرد.

افتتاح تالار پیروزی

رئیس باغ‌ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت از افتتاح یکی از تالارهای باغ موزه به عنوان تالار پیروزی در روز شنبه 3 مهر ماه خبر داد و گفت: در این روز با حضور فرمانده ناجا از جمعی از ایثارگران و خانواده شهدای نیروی انتظامی و بعد از ظهر آن روز همایش بزرگ چهارم خرداد(دزفولی‌های مقیم مرکز) برای تجلیل از ایثار و فداکاریهای مردم دزفول برگزار خواهد شد.

وی افزود: در روز یکشنبه همایش اتاق اصناف با محوریت اصناف شرکت کننده در دوران دفاع مقدس و در بعدازظهر آن روز همایش تجلیل از ایثارگران سپاه با حضور فرماندهان سپاه پاسداران برگزار خواهد شد.

افتتاح رسمی سراسر نمای مقاومت

سردار خضرایی از افتتاح رسمی سراسر نمای مقاومت (پانورامای دفاع مقدس) با زیر بنای 4500 متر توسط سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در روز دوشنبه 5 مهر ماه خبر داد و گفت: در بعد از ظهر آن روز مراسم تجلیل از ایثارگران مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد که در حاشیه این مراسم 20 عنوان کتاب مورد تقریض مقام معظم رهبری برای استفاده نابینایان و کم‌بینایان رونمایی خواهد شد.

رئیس باغ‌ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت از برنامه تجلیل از فرهنگیان منطقه 6 و تجلیل از برندگان فراخوان مسابقه نقاشی نامه‌ای به شهدا و تجلیل از نقش روحانیون در دفاع مقدس در روز سه‌شنبه 6 مهر ماه خبر داد.

وی افزود: در روز چهارشنبه 7 مهر ماه مراسم تجلیل از برگزیدگان موسسه اهل قلم که هر ساله انجام می‌شود برگزار خواهد شد و در همان روز مراسم تجلیل از رزمندگان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

سردار خضرایی از همایش دانشجویان جدید‌الورود شاهد و تفاهمنامه باغ موزه دفاع مقدس با دانشگاه آزاد اسلامی در روز پنجشنبه 8 مهر ماه خبر داد و گفت: در همان روز همایش فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع با حضور فرماندهان ارشد این قوا برگزار خواهد شد.

برگزاری همایش روز جهانی صلح با حضور مهمانان خارجی

رئیس باغ‌ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، همایش فرماندهان یگان رزم و نیروهای مسلح در روز جمعه و همایش روز جهانی صلح با حضور مهمانان خارجی در روز شنبه را از دیگر برنامه‌های باغ موزه در هفته دفاع مقدس برشمرد.

ایجاد دیتا سنتر با ظرفیت 540 ترابایت برای نگهداری اسناد دفاع مقدس

رئیس باغ‌ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت،‌ با اشاره به حجم بالای این اسناد و مدارک گفت: برای نگهداری بهتر اسناد دفاع مقدس, دیتا سنتری با ظرفیتی معادل 540 ترابایت برای استفاده پژوهشگران،‌ راحتی استفاده آنها ایجاد شده که جامع‌ترین و بزرگترین دیتاسنتر کشور باغ موزه دفاع مقدس است که این سرمایه بزرگ دفاع مقدس روز به روز در حال بهبود است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پژوهشگران و رسانه‌ها برای دستیابی به اطلاعات دفاع مقدس دچار مشکل هستند گفت: با اقداماتی که توسط باغ موزه دفاع مقدس انجام شده تا امروز 2500 جلسه با موضوع جمع‌آوری اطلاعات دفاع مقدس انجام شده که ماحصل آن با تشکیل 16 کارگروه در این زمینه, 12 هزار ساعت فیلم از دوران دفاع مقدس و برگزاری جلسات تاریخ شفاهی دفاع مقدس با 28 هزار ساعت صوت به عمل آمد.

سردار خضرایی در ادامه گفت: از طریق انعقاد قرارداد با ارگانها و سازمانهای مرتبط تا به امروز یک میلیون و 580 هزار عکس دیجیتالی و 3 میلیون و 300 هزار برگه و اسناد دفاع مقدس در اختیار باغ موزه قرار گرفت.

وی در خاتمه از اقدامات باغ موزه دفاع مقدس برای اعزام شهروندان تهرانی خبر داد و گفت: امسال  در دهمین دوره کاروانهای راهیان نور 5 هزار و 693 در قالب 500 اتوبوس به مناطق غرب اعزام شده و برای اعزام یازدهمین دوره کاروان راهیان نور برای جنوب کشور در حال آمادگی هستیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس