باغ موزه دفاع مقدس

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی ضمن تشریح برنامه های این موزه در هفته دفاع مقدس از عدم همکاری سازمان های دولتی با این موزه برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و مقاومت گله کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، نشست خبری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس صبح امروز سه شنبه 14 شهریور 96 با حضور اصحاب رسانه در این موزه برگزار شد.

در این نشست سردار خضرایی در بخش اول سخنانش اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا اگر حماسه و جنگ اتفاق افتاده سعی شده جنبه های حماسی اقدام را در قالب رمان, کتاب و سمفونی در اختیار مردم قرار می دهند.
وی افزود: در کشور جنگی به ما تحمیل شد که اخلاق, حماسه و معرفت در آن موج می زد که از آن به عنوان الهامات دفاع مقدس نام می بریم و ضروری است که از ظرفیت های هنرمندان برای ارایه این الهامات استفاده شود.

برگزاری سمفونی افلاکیان با موضوع آزادگان

سردار خضرایی با بیان اینکه ما با استفاده از ظرفیت های هنرمندان برای اولین بار در سال گذشته سمفونی حماسه و اقتدار را برگزار کردیم, گفت: امسال نیز سعی کردیم موضوعات و مصادیق دفاع مقدس را در قالب سمفونی با محوریت و موضوعیت آزادگان با عنوان افلاکیان برگزار کنیم که این سمفونی از روز 20 شهریور به مدت 4 شب با حضور عموم مردم, خانواده های معظم شهدا, جانبازان, ایثارگران , جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
در ادامه سوسن تقی پور رییس دانشکده علمی کاربردی واحد 46 تهران و مسول برگزاری سمفونی افلاکیان در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به خاطر فراهم کردن زمینه برای بروز استعداد جوانان و دانشجویان مستعد در این زمینه, اظهار کرد: نسل جوان امروز ما بصورت فیزیکی حماسه و نقش آفرینی رزمندگان در دوران دفاع مقدس را درک نکرده و ما قصد داریم با ارایه این سمفونی ضمن بروز استعداد دانشجویان این واحد در زمینه موسیقی و بخصوص دفاع مقدس سایر جوانان را با این حماسه آفرینی ها آشنا کرده و به این فضا نزدیک کنیم.
وی در خصوص این سمفونی گفت: سمفونی افلاکیان که از سال گذشته با امضا تفاهم نامه بین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و واحد 46 دانشگاه علمی کاربردی فعالیت خود را برای اجرای این سمفونی آغار کرد که 50 هنرمند در این گروه در طول 9 ماه بصورت مداوم تمرین های لازم را انجام داده که با تاکید مدیر عامل موزه مبنی بر استفاده از اشخاص مستعد و غیر معروف, آقای محمد کرد و مهدی آقا محمدی که از خوانندگان جوان و دانشجوی این واحد هستند خوانندگی این سمفونی را بر عهده دارند.
سپس سردار خضرایی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به هنر موسیقی, گفت: در چند ماه آینده جشنواره موسیقی با محوریت دفاع مقدس و در سطح ملی و بین المللی برگزار خواهد شد و از تمامی علاقمندان و هنرمندان در این زمینه برای شرکت در این مسابقه دعونبه عمل خواهد آمد که اخبار بیشتر و تکمیلی در آینده ای نزدیک ارائه خواهد شد.

عدم همکاری سازمان های دولتی با موزه برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و مقاومت

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بخش دوم سخنان خود با بیان اینکه جمع زیادی از مردم ایران دچار کم بینایی و نابینایی هستند, گفت: برهمین اساس از سال گذشته اقدام به صوتی کردن کتاب های دفاع مقدس کردیم که 70 عنوان کتاب در سال گذشته و 70 عنوان در سال جاری صوتی شدند. که با استقبال جامعه نابینایان و کم بینایان مواجه شده است.
سردار خضرایی در ادامه با گله از انتشارات دولتی برای عدم استقبال و همکاری برای در اختیار قراردان کتاب های خود برای صوتی کردن آنها گفت: 90 در صد انتشارات دولتی برای نشر کتاب های صوتی درخواست وجه مالی می کنند و این در حالی است که موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای انتشار این کتاب ها و دسترسی عموم مبلغی را دریافت نمی‌کند و آنها را بصورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد.
وی سپس با اشاره به اینکه بعضی از کشور های دنیا با استفاده از اقلام هنری مانند ویدیو مپینگ یا دیوار نمایش در مراکز عمومی اقدام به نمایش آثار مختلف می‌کنند, تصریح کرد:  موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارای اقلام  تخصصی برای  اجرای این برنامه است اما با توجه به نامه نگاری های انجام شده و محتوای قابل قبول و موثر متاسفانه سازمان های دولتی بار یاجاری این نمایش بر روی دیواره های ساختمان های سازمان های خود را دارند و مردم را از استفاده از این نمایش ها محروم می‌کنند.

برگزاری 16 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به اجرای 16 برنامه در هفته دفاع مقدس در این موزه اظهار کرد:  دوشنبه 27 شهریور اولین همایش آشنایی ائمه جماعت با دفاع مقدس به مدت دو روز برگزار خواهد شد. همچینن در روز پنجشنبه 30 شهریور نمایشگاه عکس دفاع مقدس در گالری فکه برگزا می‌شود.
وی همچنین برگزاری همایش پیشکسوتان و بازنشستگان وزارت دفاع, غبار روبی مزار شهدای موزه, تجلیل از 400 پیشکسوت دفاع مقدس, ورک شاپ هنری با مضوع عاشورا  و دفاع مقدس, تجلیل از نخبگان سنایع دفاعی, تقدیر از ایثارگران سپاه, بزرگداشت شهدای شرکت های دارو سازی, یادوراه شهدای ایثارگر نیروی زمینی سپاه, تجلیل از رزمندگان انقلاب اسلامی  و خانواده شهیدا نیروی زمینی ارتش, همایش اسوه های صبر و مقاومت ویژه بانوان ایثارگر, تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم, تجلیل از فرماندهان نیروهای مسلح و رونمایی از 20 عنوان کتاب صوتی را از برنامه های موزه در هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حی IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    0 0
    وقتی رییس جمهور در جایگاه نمایندگی قرارگاه خاتم دستاوردها را مصادره می‌کند .بعد پشت تریبون دولت، تفنگدار خطابشان می‌کند .این یعنی همان آن حضورها و تلاش ها را زیر سوال بردن و پشت پا به اهداف گذشته برای تحقق جامعه آرمانی حزبی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس