اخبار ویژه روزنامه‌های 31 شهریور؛گروه سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.
 
*********

 
 کیهان
 
تعطیلی مسئولیت نظارتی مجلس و وزارت ارشاد مقابل فحشای سینمایی!
علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس می‌گوید فیلم فروشنده چهره نامناسبی را از ایران نشان می‌دهد.
وی در یادداشتی اینستاگرامی و بی‌آن که از موضع نمایندگی مجلس از وزارت ارشاد درباره زنجیره تخلفات فرهنگی توضیح بخواهد می‌نویسد: «در شب عیدغدیر با همسرم به دیدن فیلم «فروشنده» در سینما فرهنگ رفتم. بازی خوب آقای شهاب حسینی و خانم ترانه علیدوستی قابل تقدیر است، اما سوژه فیلم را نپسندیدم. این فیلم چهره خوبی از جامعه ایران نشان نمی‌دهد، لذا انتخاب آن به عنوان نماینده ایران در «اسکار» از سوی بنیاد فارابی، به نظر من انتخاب خوبی نبود. اگرچه به انتخاب آنها که معمولا معیارهای متعددی مانند تکنیک‌های هنری، جذب مخاطب و رای‌آوری را در نظر می‌گیرند احترام می‌گذارم»!
یادآور می‌شود فیلم مذکور به طور خلاصه سعی می‌کند غیرت و تعصب نسبت به ناموس و همسر را در مقابل تساهل و تسامح قربانی نماید. موضوع فیلم تجاوز به همسر و چالش بر سر گذشت از متجاوز است!
خردادماه امسال نیز علی جنتی وزیر ارشاد درباره افتضاح و ابتذال فیلم 50 کیلو آلبالو گفته بود: اگر این فیلم را پیشتر می‌دیدم مجوز اکران آن را نمی‌دادم. باید بگویم این فیلم از دست شورای صدور پروانه نمایش در رفته وبه اشتباه مجوز اکران گرفته است.
وی گفته بود: بعد از اکران و اعتراض‌هایی که در مطبوعات درباره فیلم «50کیلو آلبالو» دیدم، تصمیم گرفتم فیلم را ببینم و بعد از دیدن فیلم متوجه شدم اعتراض‌ها درست است چرا که ما در کشور تلاش می‌کنیم در مورد تحکیم خانواده صحبت کنیم اما در این فیلم روابط ناسالم و نامتعارف که مغایر با ارزش‌های قومیتی و اسلامی است و همچنین آرایش‌های غلیظ و الگوسازی‌های غلط دیده می‌شود.
جنتی ادامه داد: اگر قبلا این فیلم را دیده بودم اجازه  صدور پروانه نمایش نمی‌دادم اما به هر حال فیلم مجوز نمایش گرفته بود و ما نمی‌توانستیم آن را از پرده پایین بکشیم به همین دلیل من باید درباره فیلم اظهارنظر می‌کردم تا نشان دهم با آن موافق نیستم و فیلم را تایید نمی‌کنم(!)  البته در مورد اکران فیلم در شهرستان‌ها و شبکه نمایش خانگی فکر دیگری خواهیم کرد.
انداختن مسئولیت کوتاهی‌ها در حوزه فرهنگ و هنر و سینما به گردن نهادهایی چون شورای صدور پروانه یا بنیاد فارابی و...، طبعا ذره‌ای از مسئولیت امثال وزیر ارشاد یا نمایندگان و هیئت رئیسه مجلس نمی‌کاهد و نمی‌شود در مقابل شبیخون فرهنگی هدایت شده و سازمان یافته، سکوت و بی‌تفاوتی پیشه کرد یا حداکثر ژست منتقد به خود گرفت؛ که چنین مشیی عین خیانت است.

دروغ بزرگ خرید هواپیمای ایرباس... هشت ماه بعد!
وزیر راه و شهرسازی 8 ماه پس از نمایش‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای درباره خرید ده‌ها فروند ایرباس می‌گوید تنها مشکل موجود بر سر خرید این هواپیماها، مخالفت وزارت خزانه‌داری آمریکاست!
به گزارش فرهیختگان، عباس آخوندی گفت: «تنها مشکل درباره قرارداد با ایرباس، «اوفک» است. اوفک یکی از زیرمجموعه‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا و مخفف دفتر کنترل دارایی‌های خارجی است. این دفتر براساس اهداف و سیاست‌‌های خارجی ایالات متحده علیه دولت‌ها، سازمان‌ها و افراد غیرآمریکایی تحریم‌های اقتصادی و بازرگانی اعمال می‌کند. این نهاد حالا به یکی از مشکلات اساسی بر سر راه روابط مالی و بانکی ایران با کشورهای بزرگ تبدیل شده است.»
فرهیختگان افزود: نزدیک به یک سال از امضای قرارداد میان ایران و شرکت هواپیمایی فرانسوی ایرباس می‌گذرد. در حالی که قرار بود تعدادی از این هواپیماها تا خرداد امسال به کشور وارد شود؛ اما هنوز خبری از آنها نیست.
آخوندی در حاشیه اجلاس کاپا 2016 گفته است:  مشکلی در رفع موانع مالی و بیمه‌ای وجود ندارد و می‌توانیم به محض موافقت اوفک بقیه بخش‌های قرارداد را حل و فصل کنیم. تنها مشکل موجود اوفک است و بقیه مشکلات حل شده است.
وی توضیح نداده که چگونه پارسال مدعی شد خرید ایرباس نهایی شده است؟ و چگونه با وجود برجام، آمریکا همچنان کارشکنی می‌کند؟!
یادآور می‌شود خبرگزاری رویتر روز یکشنبه گزارش داد: ایران از خرید 6 فروند هواپیمای ایرباس که قرار بود تا پایان سال 2016 (اوایل دی ماه امسال) تحویل شود، انصراف داده است.
این گزارش در کنار اظهارات وزیر راه در حالی است که دولت و وزارت راه، بهمن پارسا مانور تبلیغاتی فراوان بر سر خرید ایرباس انجام دادند و حتی یک فروند ایرباس پیشرفته به فرودگاه امام خمینی(ره) آورده شد و عکس‌های یادگاری هم با آن هواپیما گرفته شد اما همه این اتفاقات صرفا برای عوام‌فریبی در آستانه انتخابات مجلس دهم (هفتم اسفند) و القای گشایشگری برجام بود!!
همزمان با سخنان آخوندی و گزارش رویتر، روزنامه زنجیره‌ای آفتاب یزد در گزارشی نوشت: فقدان بودجه یکی از موانع اصلی نهایی شدن قرارداد خرید هواپیما از ایرباس است.
این روزنامه توضیح نداده که همراه هم‌طیفانش طی 8-9 ماه گذشته بر سر خرید واقعی کدام هواپیما به مردم دروغ می‌گفته است؟

دسترسی سؤال برانگیز آلمانی‌ها به اطلاعات شهروندان و نهادهای ایران!
مسئولان بیمه«الف» در اقدامی سهل اندیشانه و عجیب برنامه‌نویسی سامانه الکترونیکی این مجموعه را به کمپانی‌های آلمانی سپرده‌اند.
این کمپانی آلمانی، علاوه بر دسترسی بی‌نظیر به اطلاعات و آمار شهروندان ایرانی، داشته‌های لجستیکی نهادها و ارگان‌های دولتی از جمله آمار خودروها، کشتی‌ها و برخی ادوات نظامی، ... و مشخصات فردی و حقوقی مسئولان و کارکنان، حتی مبلغ بیش از 30 میلیارد تومان هم دستمزد گرفته است.
اقدامات ناشی از بی‌مسئولیتی مدیران بیمه «الف» نسبت به اطلاعات و امنیت مشتریان خود در حالی است که متخصصان نرم‌افزار دانشگاه صنعتی شریف که سامانه الکترونیکی بانک مرکزی را ساخته‌اند، حاضر بودند با مبلغی معادل یک چهارم دستمزد شرکت آلمانی، این سامانه را تولید و پشتیبانی کنند.
براساس اسناد موجود، مسئولان بیمه مذکور نه تنها اعتنایی به اعتراض برخی از نهادهای نظارتی نداشته‌اند، بلکه آن را به تایید وزیر اقتصاد هم رسانده‌اند که البته نمایندگان مردم در مجلس در تدارک اعتراض نسبت به این اقدام وزارت اقتصاد هستند.

رازگشایی فرمانده تفنگداران بازداشتی از نگاه پنتاگون به جنگ با سپاه
فرمانده دو شناور دستگیر شده آمریکایی در آب‌های ایران گفت از تسلیم شدن مقابل نیروهای سپاه پاسداران ایران متاسف نیست چون در صورت درگیر شدن، با اتهام‌‌های سنگین‌تری مواخذه و محاکمه می‌شد.
دیوید نارتکر فرمانده  دو شناور نظامی آمریکایی که زمستان گذشته به همراه تفنگداران آنها توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس بازداشت شد، عملکرد خود در آن حادثه را شایان تقدیر دانسته و گفت: چون توانستم از برخورد با نیروهای سپاه پاسداران در آب‌های خلیج فارس جلوگیری و از نیروهای تحت فرمانم محافظت کنم، باید تقدیر می‌شدم نه تنبیه.
نارتکر به فارین پالیسی گفته است هنوز هم تاسف نمی‌خورم که چرا اجازه دادم دو قایق تحت فرماندهی‌ام در آب‌های خلیج فارس به کنترل سپاه پاسداران درآید.
او که به خاطر آن ماجرا مورد تنبیه قرار گرفته، می‌گوید برای حفظ جان ملوانان و جلوگیری از یک جنگ در 12 ژانویه اجازه دادم سپاه پاسداران، قایق‌های تحت فرماندهی‌ام را توقیف کند.
نارتکر همچنین گفته است می‌توانستم به سوی طرف ایرانی شلیک کنم اما با این کار، قضیه به آنجا ختم نمی‌شد و در آن صورت، به احتمال زیاد من در دادگاه نظامی به اتهام سنگین‌تری مورد محاکمه قرار می‌گرفتم.
قایق‌های تندرو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دی ماه سال گذشته دو شناور ارتش آمریکا و سرنشین‌های آنها را در آب‌های ایران در نزدیکی جزیره فارسی بازداشت کردند. نظامیان آمریکایی پس از عذرخواهی آزاد شدند.
سخنان سربسته فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا حاکی از این است که مقامات ارشد پنتاگون به نظامیان این کشور گوشزد کرده‌اند که ایران و نیروهای نظامی آن، هیچ تعارفی با نیروی نظامی که متعرض قلمرو آنان شود ندارند و وقوع هرگونه درگیری با سپاه پاسداران برای آمریکا خسارت‌های بزرگ نظامی، امنیتی، حیثیتی، سیاسی و اقتصادی خواهد داشت.

سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه یا مقام امنیتی «ضدایرانی» آمریکا؟!
سخنگوی فارسی‌زبان آمریکا، در اصل عضو شورای امنیت ملی آمریکاست.
سحر نوروززاده به تازگی جانشین آلن ایر در سمت سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا شد. این سمت، کارکرد جدی و رسمی قابل اعتنا ندارد و مواضع رسمی دولت آمریکا از این طریق صادر نمی‌شود و بلکه ایجاد چنین سمتی صرفا به قصد جذب مهره‌های ایرانی و همچنین فریب افکارعمومی است.
به گزارش العالم نوروززاده که پیشتر از او به عنوان مسئول بخش ایران شورای امنیت ملی آمریکا یاد شده، متولد و ساکن آمریکاست.
وی در سال 2014 به جمع مشاوران امنیت ملی آمریکا اضافه شد، اما پیش از آن یعنی حدود سال 2009 عضو شورای (نایاک) بوده است.
سحر نوروززاده به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و اسپانیایی مسلط است و گفته می‌شود ایده تبریک نوروزی وزارت خارجه آمریکا توسط او مطرح شده است.
یادآور می‌شود شورای امنیت ملی و مراکز امنیتی و اطلاعاتی مشابه در آمریکا، ایران را جزو 5 تهدید اصلی علیه آمریکا رتبه‌بندی کرده‌اند.
صدای آمریکا هم درباره نوروززاده گفت:  نوروززاده در طول دوران خدمت، بارها در آژانس‌های مختلف دولتی آمریکا از جمله مدیریت تشکیلات اطلاعات ملی، اف‌بی‌آی، مرکز ملی مبارزه با تولید و تکثیر سلاح‌های کشتارجمعی، وزارت دفاع و وزارت خارجه آمریکا خدمت کرده است.
نوروززاده می‌گوید پیگیری بازگشایی کانال‌های جدید برای مذاکره با ایران یکی از مسئولیت‌های من است.  
 
 
خراسان
 

حذف «صرفه جویی» از مصوبه مهم پزشکی دولت
در حالی که بر اساس مصوبه مردادماه هیئت دولت که به وزیران بهداشت و تعاون نیز ابلاغ شده، مقرر شده بود بار مالی ناشی از تحت پوشش قرار گرفتن هزینه های پیوند کبد، قلب، ریه، روده، پانکراس و مغزاستخوان از محل "صرفه جویی هزینه های دارویی" تامین شود، بر اساس مصوبه دولت که طی روزهای اخیر به قاضی زاده هاشمی و ربیعی ابلاغ شده، با حذف موضوع صرفه جویی فوق، محل تامین هزینه پیوندهای مذکور، "اعتبارات مصوب" ذکر شده است.


مجوز کابینه برای پرداخت 20 میلیون دلار به سازمان ملل
بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به محمد جواد ظریف، اعلام شده با توجه به موافقت هیئت دولت و به استناد قانون عضویت دولت ایران در سازمان ها و مجامع بین المللی، وزارت خارجه مجاز است برای پرداخت مبلغ 20 میلیون و 687 هزار دلار بابت حق عضویت کشورمان در سازمان ملل مطابق با اعتبارات در نظر گرفته شده در ردیف 107000 قانون بودجه سال 1395 اقدام و نتیجه را به سازمان برنامه و بودجه اعلام کند.

 
آرمان

پیام رهبرانقلاب به کاروان پاراالمپیک
مقام معظم رهبری در پیامی از افتخار آفرینی کاروان پاراالمپیکی جمهوری اسلامی ایران در رقابتهای پاراالمپیک ۲۰۱۶ تشکر و قدردانی کردند. متن پیام مقام معظم رهبری به شرح زیر است: «بسم ا... الرحمن الرحیم کاروان پاراالمپیکی شهدای منا! افتخار آفریدید و ملت عزیز را خرسند کردید. آوازه شهیدان مظلوم منا را در فضای جهان پخش کردید. لباس مبارک احرام را به رخ دشمنان شعائر اسلامی کشیدید. صمیمانه قدردانی و تشکر می‌کنم. امیدوارم در تقیّد به ضوابط شرعی مانند همیشه با اعتماد به نفسی که شایسته شماست ظاهر شوید. سانحه دردناک برای جانباز و رزمنده ورزشکار، بهمن گلبارنژاد عزیز مرا متأسف و متأثر کرد. سیّد علی خامنه‌ای۲۹ شهریور ۱۳۹۵»

تمدید عضویت شمخانی و جلیلی
مقام معظم رهبری عضویت علی شمخانی و سعید جلیلی را در شورای عالی امنیت ملی برای یک دوره دیگر تمدید کردند. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در اجرای اصل یکصد و هفتاد و ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عضویت آقایان علی شمخانی و دکتر سعید جلیلی را در شورای عالی امنیت ملی به‌عنوان نماینده‌ مقام معظم رهبری برای یک دوره‌ دیگر تمدید کردند.

انصراف ایران از خرید ۶ ایرباس
یک مقام ایرانی به رویترز گفت که به دلیل تاخیر در صدور مجوزهای مربوطه از سوی آمریکا، ایران از خرید ۶ فروند از هواپیماهایی که قرار بود از شرکت ایرباس خریداری کند، انصراف داده است. این مقام ایرانی در حاشیه نشست هوانوردی ایران که در تهران برگزار شد به رویترز گفت: تعداد هواپیماهایی که قصد خرید آن‌ها را از ایرباس داشتیم ۶ فروند کاهش یافته است؛ این ۶ فروند هواپیما قرار بود در سال ۲۰۱۶ به ایران تحویل داده شود. او گفت: بنابر توافق میان ایران و شرکت ایرباس که ممکن است طی هفته‌های آینده نهایی شود به جای ۱۱۸ فروند ۱۱۲ فروند هواپیما خریداری خواهد شد و این درحالی‌است که ایران در ماه ژانویه اعلام کرد که قصد دارد ۱۱۸ فروند هواپیما به ارزش ۲۷ میلیارد دلار از شرکت ایرباس خریداری کند. آمریکا پس از توافق میان ایران و ایرباس به دلیل آنکه بخش هایی از این هواپیما قطعات آمریکایی دارند از صدور مجوز امتناع و همواره در روند نهایی شدن این توافق کارشکنی کرده است.

بازدارندگی باید پویاتر باشد
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جمع فرماندهان عالی‌رتبه نظامی ضمن تبریک عید غدیر خم و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس از پایمردی‌ها، رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و آزادگان ملت قهرمان تقدیر و تشکر کرد. سرلشکر پاسدار محمد باقری به انتظارات فرماندهی کل قوا از ستاد کل و مسئولیت ستاد کل در مقابله با تهدیدات و تقویت بسیج مردمی و ارتقای توان رزمی و آمادگی کامل مقابله با هر لحظه‌ای که تهدید اتفاق می‌افتد، اشاره کرد و نقش معاون عملیات ستاد کل در پرچمداری این توان را تبیین کرد. وی افزود: ما باید بازدارندگی‌مان را در کشور همچنان که تا به حال اتفاق افتاده، حفظ کنیم، غلبه بر توانایی‌ها و نیات دشمن داشته باشیم و با توجه به اینکه دشمن توان خود را روز به روز ارتقا می‌دهد طبیعتا بازدارندگی ما باید پویاتر و انعطاف‌پذیرتر باشد و به مرور زمان توان رزمی ما متناسب با نیازهای این بازدارندگی و مقابله با تهدید باید به روز و رو به رشد باشد.

توصیه کمال خرازی به سوریه
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: ارتش سوریه باید مراقب سوءاستفاده گروه‌های تروریستی از آتش‌بس باشد. کمال خرازی با اشاره به آتش‌بس صورت گرفته در سوریه، اظهار داشت: آتش‌بس فی نفسه امر خوبی است، زیرا طی این مدت به اهالی و شهروندانی که تحت ظلم داعش هستند، رسیدگی می‌شود و نیازهای انسانی‌شان تامین خواهد شد. وی با اشاره به اینکه توافق آتش‌بس بین روسیه و آمریکا حاصل شده است،افزود: با این وجود ارتش سوریه و نیروهای نظامی این کشور باید مراقب سوءاستفاده‌های نیروها و تروریست‌های مسلح باشند. رئیس شورای راهبردی روابط خارجی یادآور شد: سوریه نیز با توافق صورت گرفته بین آمریکا و روسیه موافقت کرده و امیدواریم نتایج آن به نفع همه باشد.

 
 ایران
 
دستگیری ۲ تروریست در سراوان
روابط ‌عمومی مرکز اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اعلام کرد  پس از رصد منطقه و پایش‌های اطلاعاتی، سربازان گمنام مرکز اطلاعات سپاه سلمان از ورود 2 تروریست به خاک کشور مطلع شدند و با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله تیم‌های مرکز اطلاعاتی سپاه سلمان، بررسی موضوع را آغاز کردند. به گزارش تسنیم، پس از دستگیری این افراد، مشخص شد که آنها اصالتاً پاکستانی و جزو یکی از گروهک‌های تروریستی معاند نظام هستند که به قصد خرابکاری و ایجاد فضای رعب و وحشت وارد کشور شده‌اند. در بررسی محل اختفای این افراد 2 عدد بمب پدالی آماده برای انفجار که قرار بود در اماکن شلوغ منفجر شود نیز کشف و توسط تیم‌های تخصصی مرکز اطلاعات سپاه سلمان استان خنثی شد.

 بازداشت یک روزنامه‌نگار
انصاف نیوز خبر داد صدرا محقق، دبیر سرویس اجتماعی روزنامه شرق صبح دوشنبه در منزل خود بازداشت شد. در همین راستا خبرگزاری مهر  با یک طرح گرافیکی با عنوان «نفوذ» نوشت: «یکی از عوامل ارتباطی میان رسانه‌های ضد انقلاب طی عملیات اطلاعاتی توسط یکی از نهادهای امنیتی دستگیر شد. وی اقدام به تهیه گزارش‌هایی از اوضاع داخلی کشور برای رسانه‌های ضدانقلاب می‌کرد.»


محکومیت «عیسی سحرخیز» به 21 ماه حبس
وکیل مدافع عیسی سحرخیز به باشگاه خبرنگاران گفت: موکلم در دادگاه عمومی و انقلاب تهران به اتهام توهین به مسئولان به 21 ماه زندان محکوم شد.  سید محمود علیزاده طباطبایی افزود: عیسی سحر خیز ابتدا به 2 سال حبس محکوم شد که ما تسلیم به رأی شدیم، دادگاه یک هشتم محکومیت موکلم را کاهش داد و در نهایت وی به 21 ماه حبس قطعی به اتهام توهین به مسئولان محکوم شد.
 
 
ادعای محکومیت «نزار زکا» به  10سال حبس
آسوشیتدپرس ادعا کرده که «نزار زکا»، تبعه لبنانی- امریکایی که در ایران به اتهام جاسوسی در بازداشت بسر می‌برد، به ۱۰ سال زندان محکوم شده است. به گزارش  فارس، «جیسون پوبلت» وکیل امریکایی نزار زکا در بیانیه‌ای اعلام کرد دادگاه انقلاب تهران، حکم 60 صفحه‌ای درباره موکلش ارائه کرده است. هنوز در رسانه‌های ایران خبری مبنی بر انتشار حکم این متهم به جاسوسی منتشر نشده است.

جزئیات بیشتر از سفر سناتور امریکایی به ایران
«جیم داباکیس» سناتور ایالت یوتا امریکا که تابستان امسال به ایران سفر کرده است، جزئیات بیشتری از این سفر و نحوه گرفتن ویزا را اعلام کرد. به گزارش عصر ایران، این سناتور ایالتی دموکرات امریکایی روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است به مدت 6 روز در ایران بوده و در طی این مدت در شهرهای تهران و اصفهان بوده است. او پیش‌تر گفته بود به دعوت یک نهاد دانشگاهی و در قالب یک تور 12 نفره به ایران رفته است. داباکیس در مصاحبه جدید خود گفته است به دعوت یک آژانس گردشگری به ایران رفته است. او ویزای خود و همسرش را از طریق دفتر حفاظت منافع ایران در سفارت پاکستان در واشنگتن گرفته است. 
 
 
جمهوری اسلامی
 
پیام فوری مفتی سعودی به تروریستها در سوریه 
 
یک مفتی سعودی از گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه خواست اختلافات خود را کنار بگذارند و وارد نبرد سرنوشت ساز شوند. عبدالله المحیسنی در پیام خود به گروه‌های تکفیری تروریستی گفت: «اگر شرایط پس از سقوط خلافت عثمانی باعث پدید آمدن جریان‌های و احزاب متعدد شد، امروز همه آنها باید در یک میدان جهاد کنند زیرا هدف همه یکی است و وجود دشمن به ما اجازه تفرقه نمی‌دهد.» محیسنی، که به عنوان مفتی تکفیری‌ها از عربستان به سوریه رفته بود، اکنون به گروه تروریستی النصره (شاخه القاعده) که اخیراً نام خود را به «جیش الفتح» تغییر داده گرایش دارد.
 
تجارت داعش با فروش بدن قربانیان خود

گروه تروریستی داعش، با فروش بدن قربانیان خود، تجارت می‌کند. روزنامه دیلی میل انگلیس نوشت: داعش از پزشکان خارجی برای سالم نگهداشتن اعضاء بدن قربانیان خود استفاده می‌کند تا بتواند آنها را به مافیای تجارت بدن انسان بفروشد و با پول آن سلاح بخرد و برای عملیات نظامی هزینه کند. برای انجام این تجارت شرم‌آور، داعش دفتر ویژه‌ای برای قاچاق و فروش اعصاء بدن انسان از قبیل قلب، کبد و معده دایر کرده و آنها را در بازار سیاه مافیای جهانی به قیمت گزاف می‌فروشد. بعضی پزشکان عراقی می‌گویند داعش در موصل، پزشکان عراقی را از برقراری ارتباط با آن دسته از پزشکان خارجی که برای فروش بدن انسان استخدام کرده ممنوع کرده است. کاهش درآمد نفتی و مالیات‌هائی که داعش به دلیل آزاد شدن بخش مهمی از مناطق اشغال شده توسط این گروه از آنها محروم شده موجب روی آوردن به فروش اعضاء بدن انسان شده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    مبارکه
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    خنان سربسته فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا حاکی از این است که مقامات ارشد پنتاگون به نظامیان این کشور گوشزد کرده‌اند که ایران و نیروهای نظامی آن، هیچ تعارفی با نیروی نظامی که متعرض قلمرو آنان شود ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس