دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: درحاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل فهرستی از بدعهدی ها و کارشکنی های آمریکا به وزرای امور خارجه کشورهای 5+1 اعلام شد.

به گزارش مشرق، علی شمخانی عصرسه شنبه در حاشیه بیست و هفتمین محفل انس پیشکسوتان دفاع مقدس درمحل مسجد ولی عصر(عج) تهران درجمع خبرنگاران افزود: در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با توجه به دیدارهایی که با وزرای خارجه کشورهای 5 + 1 صورت می گرفت، تصمیم براین شد که فهرستی از بدعهدی ها، کارشکنی ها و لفاظی های آشکار و پنهان آمریکا علیه اجرای تعهدات برجام به اطلاع وزرای این کشورها ارائه شود و این کار انجام شد.

وی ادامه داد: این فهرست شامل مسائل مختلفی مانند عدم فروش هواپیما، بحث صدور ویزا یا ارتباطات بانکی و مالی بود.

شمخانی گفت: ما باید بدانیم که با طرف بدعهدی رو به رو هستیم و همپالگی های اروپایی آمریکا نیز از او پیروی می کنند.

دبیرشورای عالی امنیت ملی درباره FATF نیز اظهارکرد: شورای عالی امنیت ملی در این باره جمع بندی فنی دارد اما کارشناسی های شورای عالی امنیت ملی زمانی که به تایید رهبر معظم انقلاب برسد، مصوبه است.

وی افزود: موضوع FATF موضوع پیچیده ای است و هنوز نیازمند جمع بندی بیشتر هستیم، ضمن اینکه برای این کار باید استراتژی و دستورالعمل اجرایی نوشته شود.

شمخانی گفت: ما در کشور به اندازه کافی برای شفاف سازی امور بانکی، مقابله با پولشویی و مقابله با تامین منابع مالی ترای تروریسم در کشور قانون داریم و به طور قطع بر خلاف برخی کشورهای منطقه که حامیان آشکار و پنهان تروریست هستند، در این مورد نظام اجرایی قوی داریم.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس