12 سال انتظار برای تاسیس یک صندوق ویژه/ محصول مشترک فرانسه و قطر، نماینده ایران در اسکار شد!/ در فراكسيون اميد چه گذشتگروه سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.
 
*********

 
 کیهان
 
سیانیوز: ناکامی برجام تقصیر اصولگرایان است!
سایت «گویا نیوز» که ارتباطش با سازمان «سیا» را انکار نمی‌کند و به همین علت به «سیانیوز» هم شهرت دارد، با اشاره به حضور آقایان روحانی و ظریف در هفتادویکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، طرح چند پرسش از آنان را پیشنهاد کرده و پاسخ‌های احتمالی آنان را هم پیش‌بینی کرده است! آنچه در طرح این پرسش‌ها که هیچ‌کدام تازگی ندارند و بارها در داخل کشور از سوی رسانه‌ها مطرح شده، قابل توجه است اینکه «سیانیوز» در 4 پرسش یاد شده و پاسخ‌های احتمالی به آن، آمریکا و متحدانش را از بدعهدی در برجام تبرئه کرده و ناکامی‌های ناشی از دبه در آوردن آمریکا را به جریانات انقلابی و اصولگرای داخل ایران نسبت دهد. از جمله در اولین پرسش آمده است؛ یکی از مهم‌ترین وعده‌های شما حل مشکل اقتصادی بود و به همین دلیل وارد مذاکرات هسته‌ای شدید تا به تحریم‌های اقتصادی  پایان بدهید اما از آن به بعد و دقیقا در زمانی که شما نیازمند سرمایه‌گذاری‌های خارجی بودید، مخالفان برجام با مانع‌تراشی‌های خود مانع شدند!
گفتنی است پاچه‌خواری سایت وابسته به سازمان سیا برای آمریکا در حالی است که مقامات آمریکایی و از جمله وزارت خزانه‌داری این کشور که مدیریت تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد، بارها به صراحت اعلام کرده است که آمریکا با تهدید بانک‌های بزرگ و شرکت‌های سرمایه‌‌‌گذار به ریسک بالای روابط تجاری با ایران مانع از برقراری روابط عادی بانکی شده است و علاوه بر تهدید بانک‌ها و شرکت‌ها به اعمال جرایم سنگین در صورت ورود به تبادل تجاری با ایران، شرط لازم برای عادی شدن روابط تجاری را پذیرش FATF از جانب کشورمان دانسته است! که پذیرش آن ضمن این که تمامی اطلاعات و تراکنش‌های بانکی را در اختیار دشمنان بیرونی می‌گذارد، نوعی «خودتحریمی» نیز به دنبال دارد.

جرم عبور از چراغ قرمز با جنایت وطن‌فروشی قابل مقایسه نیست
سخنگوی فراکسیون موسوم به امید! در گفت‌وگو با خبرگزاری «ایلنا» گفته است؛ «نامه عذرخواهی مرتضوی اعتراف نامه‌ای دیرهنگام است». وی با تأکید بر لزوم برخورد با دیگر آمران و عاملان این حوادث گفته است «تعدادی از زندانیان نیز همچون جان باختگان مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و باید مشخص شود آیا مرتضوی حاضر به عذرخواهی از این افراد هم هست یا نه»!
این اظهارات و اظهارنظرهای مشابه برخی دیگر از مدعیان اصلاحات، نشان می‌دهد که وطن‌فروشان فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 هنوز هم بر خیانت و جنایات فراوانی که تحت مدیریت بیرونی مثلث آمریکا و انگلیس و اسرائیل و با مدیریت داخلی سران فتنه مرتکب شده‌اند اصرار دارند و متأسفانه کم کاری و کم توجهی مراکز امنیتی و اطلاعاتی و نیز دستگاه قضایی در تعقیب و مجازات وطن‌فروشان باعث شده است این بدهکاران که برخی از آنان مستحق شدیدترین مجازات‌ها هستند، خود را طلبکار نیز تلقی کنند.
نسبت سخنگوی فراکسیون امید با فتنه آمریکایی، اسرائیلی 88 نامعلوم است ولی اظهارنظر وی از جایگاه فراکسیون موسوم به امید حاکی از آن است که جنایات و خیانت‌های انجام گرفته در آن پروژه آمریکایی- اسرائیلی را نادیده گرفته و این به تنهایی جرم اندک و قابل گذشتی نیست!
مرتضوی- صرف نظر از اتهاماتی که به وی وارد است و قضاوت نهایی درباره آن برعهده دادگاه است- در یک اقدام شایسته از سهم ناخواسته و غیر عمدی که به عنوان اعزام سه متهم آشوب‌های 88 به بازداشتگاه کهریزک داشته است، پوزش خواسته ولی عوامل فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 که وطن‌فروشی، اجرای دستورالعمل بیگانگان در ادعای تقلب در انتخابات، قتل دهها انسان بی‌گناه فقط با این بهانه که ظاهر حزب‌اللهی داشته‌اند- دقیقاً شبیه منافقین- ائتلاف با بهایی‌ها، منافقین، سلطنت‌طلب‌ها، عبدالمالک ریگی و همه جریانات تروریستی داخل و خارج کشور، آتش زدن مسجد، سنگباران عزاداران حسینی(ع)، به آتش کشیدن اموال عمومی، حمله به پایگاه بسیج و... فقط بخشی از جنایات آنان است... اصلاً به روی نامبارک خود نمی‌آورند که دست به چه خیانت بزرگی زده‌اند.
گفتنی است اظهارات این طیف حاکی از آن است که اساساً با آموزه‌های اسلامی غریبه‌اند و نمی‌توانند عذرخواهی کسی را که دادستان تهران بوده است، آنهم به خاطر خطایی که در اعزام 3 متهم آشوب‌های فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 به کهریزک مرتکب شده است، در جایگاه اصلی آن ببینند و می‌کوشند از این عذرخواهی به عنوان یک مستمسک برای تبرئه جنایات هولناکی که مرتکب شده‌اند، بهره بگیرند و حال آن که جرم مرتضوی در مقایسه با جنایات وطن‌فروشان فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 چیزی شبیه عبور از چراغ قرمز در مقایسه با خیانت وطن‌فروشی به دستور دشمنان بیرونی است.

اسنادی که اسنودن منتشر کرده صحت دارد ولی نباید منتشر می‌کرد!
ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که بعد از افشای اسناد سری آژانس متبوع خود، به روسیه پناهنده شده و از اوت 2013 تاکنون در این کشور اقامت دارد، گزارش اخیر کنگره آمریکا درباره خود را مخدوش اعلام کرد و گفت؛ این گزارش حیثیت قانونگذاران در ایالات متحده را پایین می‌آورد.
به گزارش سایت رجانیوز، کمیته امور اطلاعاتی نمایندگان کنگره آمریکا در گزارش خود اعلام کرده است که «اکثریت مطلق اسناد سرقت شده توسط ادوارد اسنودن جزو اسرار سازمان‌های اطلاعاتی و وزارت دفاع آمریکا بودند» در این گزارش آمده است «اسنودن لطمه عظیمی به امنیت ملی آمریکا وارد کرده است و اسناد سرقت شده و سپس منتشر شده از سوی اسنودن، برای دشمنان آمریکا بسیار جالب هستند و می‌تواند توسط سرویس‌های اطلاعاتی روسیه، چین و ایران مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.»
گفتنی است در گزارش کنگره، صحت اسنادی که اسنودن منتشر کرده است انکار نشده بلکه تنها به خسارت‌آفرین بودن این اسناد برای حیثیت اطلاعاتی و امنیتی آمریکا استناد شده است.
این اسناد نشان می‌دهد که آمریکا نه فقط از مردم این کشور و تمامی روابط خصوصی و اقتصادی آنها جاسوسی می‌کند بلکه زندگی خصوصی میلیون‌ها اروپایی را نیز تحت کنترل اطلاعاتی خود گرفته است. انتشار اسناد جاسوسی و شنود تلفنی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که از متحدان بسیار نزدیک آمریکاست، از جمله اسنادی بود که ادوارد اسنودن منتشر کرد. انتشار این اسناد با اعتراض گسترده مردم آلمان به آنگلا مرکل روبرو شد ولی مرکل در اقدامی غیرمنتظره از آمریکا با عنوان دوست نزدیک دولت آلمان یاد کرده و اعلام کرد که از این اقدام آمریکایی‌ها ناراحت نشده است!

محصول مشترک فرانسه و قطر، نماینده ایران در اسکار شد!
هیئت معرفی فیلم ایرانی بنیاد فارابی، یک فیلم فرانسوی- قطری را به عنوان نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار معرفی کرد!
طبق معمول هر سال، این بار هم گروهی با عنوان «هیئت انتخاب فیلم ایرانی» در بنیاد سینمایی فارابی تشکیل شد و پس از سروصداهای بسیار، روز گذشته سخنگوی این اسکار، فیلم «فروشنده» را به عنوان نماینده سینمای ایران به مراسم آمریکایی اسکار معرفی کرد. این در حالی است که هیئت مذکور، هنوز مشخص نکرده که نسبت سینمای ایران با مراسم اسکار چیست و چرا باید یک نهاد دولتی در ایران، برای محفلی که قبلا با تجلیل از یک فیلم ضد ایرانی، دشمنی خود با کشور ما را اثبات کرده بود، کار کنند و با هیاهوی بسیار، فیلمی را برای آنها انتخاب نمایند؟!
همچنین این فیلم در شرایطی انتخاب شده که علاوه بر محتوای منفی و نمایش تصویری غیرواقعی و ناامن از کشور و مردم ایران، به گفته بسیاری از کارشناسان سینما و حتی برخی از منتقدان رسانه‌های شبه روشنفکری، یکی از ضعیف‌ترین آثار اصغر فرهادی محسوب می‌شود.
همچنین در میان فیلم‌هایی که نامشان به عنوان گزینه معرفی به اسکار مطرح شده بود، «فروشنده» یکی از ضعیف‌ترین گزینه‌ها بود. به طور مثال، از نظر تکنیکی و ساختاری، به هیچ‌وجه نمی‌توان این فیلم را با «ایستاده در غبار» مقایسه کرد. این انتخاب نشان داد که هیئت معرفی فیلم ایرانی نیز همچون اعضای آکادمی اسکار، به جای شاخص‌های هنری، با ملاک‌های باندی و فضاسازی گروه‌های انحصارطلب و تمامیت‌خواه، فیلم‌ها را انتخاب می‌کند و بیشتر اسیر نام‌ها و عناوین هستند تا ارزش‌های فنی و ساختاری.
اما ساده‌انگاری گروه موسوم به «هیئت انتخاب فیلم ایرانی» آنجاست که فیلمی را به عنوان نماینده سینمای ایران به اسکار معرفی کرده‌اند که اساسا یک فیلم ایرانی محسوب نمی‌شود. چرا که فیلم «فروشنده» محصول شرکت ممنتوی فرانسه (وابسته به اتحادیه اروپا) و با سرمایه‌گذاری انستیتوی فیلم دوحه (وابسته به خاندان پادشاهی قطر) است. یعنی اگر اعضای محترم این هیئت اندکی درباره قوانین و مقررات اسکار مطالعه می‌کردند می‌فهمیدند که از نظر آکادمی اسکار، شرکت تولیدکننده یک فیلم، ملیت آن را تعیین می‌کند نه کارگردان و بازیگران.
نکته قابل تامل این است که هیئت مذکور، پیش از این هم تجربه مشابه ناموفقی در این زمینه داشتند و فیلم قبلی اصغر فرهادی با نام «گذشته» که یک فیلم فرانسوی- ایتالیایی بود را به عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی کردند و در نهایت هم هیچ نتیجه‌ای نداشت.
 
 
خراسان
 

تذکر درباره  آیین نامه  پاداش در دستگاه های دولتی
در حالی که بر اساس ماده 41 ضوابط اجرایی بودجه 95 مصوب خردادماه، دستگاه های اجرایی باید در پرداخت پاداش و کمک های رفاهی صرفا در چارچوب ضوابط و دستورالعمل های مصوب که ظرف دو هفته پس از ابلاغ این تصویب نامه توسط مراجع ذی صلاح ابلاغ می شود، اقدام کنند، یک مسئول مهم اجرایی در نامه ای به تعدادی از وزیران اعلام کرده است که با وجود سپری شدن مهلت مذکور، هنوز «تعداد زیادی از دستگاه های دولتی» برای تهیه و صدور دستورالعمل های مذکور اقدام نکرده اند!


12 سال انتظار برای تاسیس یک صندوق ویژه
بر اساس گزارش یک نهاد نظارتی، در حالی که به موجب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مصوب سال 1383، دولت موظف است به منظور ایجاد فرصت های شغلی برای معلولان، تسهیلات اعتباری به آن ها یا به واحدهای تولیدی، خدماتی، عمرانی، صنفی در ازای اشتغال آن ها اعطا و مجوز افتتاح "صندوق فرصت های شغلی معلولان و مددجویان بهزیستی" را دریافت کند، این ساختار حمایتی با گذشت 12 سال و روی کار آمدن چهارمین دولت، هنوز تصویب و ابلاغ نشده است.
 
 
 آرمان
 

موافقت رهبرانقلاب با عفو يا تخفيف مجازات تعدادي از محكومان

به‌مناسبت فرارسيدن اعياد سعيد قربان و غدير خم، رهبر معظم انقلاب اسلامي با پيشنهاد عفو يا تخفيف و تبديل مجازات ۵۸۲ نفر از محكومانِ محاكم عمومي و انقلاب، سازمان قضائي نيروهاي مسلح و سازمان تعزيرات حكومتي موافقت كردند. آيت‌ا... آملي لاريجاني - رئيس قوه قضائيه- در نامه‌اي به رهبر معظم انقلاب اسلامي پيشنهاد عفو يا تخفيف و تبديل مجازات ۵۸۲ نفر از محكوماني كه در كميسيون مركزي عفو و بخشودگي قوه قضائيه واجد شرايط لازم تشخيص داده شده‌اند را ارائه كرد كه اين پيشنهاد در اجراي بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسي، مورد موافقت حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي قرار گرفت.

 

انتصاب رئيس دفتر توليت حرم مطهر امام

آیت‌ا... سید حسن خمینی در حكمي حجت‌الاسلام جوادي‌راد را به عنوان رئيس دفتر توليت حرم مطهر امام خميني و موسسه تنظيم و نشر آثار امام منصوب كرد. متن اين حكم به شرح زير است: بسمه تعالى جناب حجت‌الاسلام والمسلمين آقاى حاج شيخ على جوادى راد (دامت تاييداته) با توجه به تجارب ارزنده جنابعالى و سابقه روشن‌تان در صحنه هاى مختلف انقلاب شكوهمند اسلامى، شما را به رياست دفتر توليت حرم مطهر حضرت امام خمينى (س) و موسسه تنظيم و نشر آثار آن حضرت منصوب مى‌كنم. ايجاد هماهنگى بيشتر در مجموعه اين دو نهاد ارزشمند و تنظيم بهتر روابط با ديگر نهادها در كنار توجه هر چه بيشتر و بهتر به امور فرهنگى و مشكلات زائران و مراجعه‌كنندگان، ان شاء‌ا... سرلوحه فعاليت‌هاى جنابعالى است. توفيقات جنابعالى را از خداى سبحان مسالت دارم.

 

شرايط جديد براي پيوستن به FATF

رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي از وضع شرايط جديد درباره پيوستن ايران به « FATF »خبر داد. كمال خرازي درباره پيوستن ايران به قرارداد « FATF» اظهار داشت: عضويت ايران در اين قرارداد كه روابط ما را با دنيا تسهيل مي‌كند، با توجه به قوانيني كه در گذشته مجلس درباره پولشويي وضع كرده و قانوني كه در حال حاضر در مجلس هست، مشكل نيست. وي با اشاره به توصيه‌اي به مسئولان دست اندركار گفت: در عين حال مسئولان اين حوزه بايد مترصد باشند كه طرف مقابل از نوع نگارش قراردادهايي كه بين ايران و آنها تنظيم مي‌شود، سوءاستفاده نكنند. رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي تصريح كرد: شوراي عالي امنيت ملي به اين مساله رسيدگي كرد و شرايط جديدي را وضع كرده كه ان شا‌ءا... حقوق ملت ايران تامين خواهد شد. خرازي خاطرنشان كرد: در جلسه قبلي شوراي عالي امنيت ملي درباره پيوستن ايران به «FATF» شرايط جديدي گذاشته شد و بحث‌هايي شده است.

 

واكنش سازمان انرژي اتمي به يك ادعا

اداره كل ديپلماسي عمومي و اطلاع‌رساني سازمان انرژي اتمي ايران به دنبال خبرسازي و ايجاد فضاي منفي يكي از رسانه‌هاي بين‌المللي عليه ايران بيانيه‌اي منتشر كرد. در اين بيانيه آمده است: به‌دنبال فضاي مثبت ايجاد شده در نتيجه انتشار سومين گزارش پس از اجراي برجام مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره پايبندي ايران به اجراي تعهدات برجامي خود، در آستانه برگزاري كنفرانس عمومي سالانه آژانس يكي از رسانه‌هاي بين‌المللي كه سابقه خبرسازي عليه جمهوري اسلامي ايران داشته است، با انتشار مطالبي كه آن را به اتحاديه اروپا منتسب كرده، درصدد ايجاد فضاي منفي عليه جمهوري اسلامي ايران برآمده است. باتوجه به سابقه اينگونه رسانه‌هاي بين‌المللي در فضاسازي رسانه‌اي كه معمولا از طريق انتساب برخي موضوعات و مواضع به افراد و سازمان‌هاي موهوم، اهداف خاصي را دنبال مي‌كنند، از رسانه‌هاي داخلي انتظار دارد از بازنشر مطالب فاقد منبع يا منابع معتبر اينگونه رسانه‌هاي بين‌المللي خودداري كنند.

 

معتادان زنداني نمي‌شوند

بخشنامه ساماندهي زندانيان و كاهش جمعيت كيفري زندان‌ها از سوي رئيس قوه قضائيه صادر شد. در ماده ۶ بخشنامه آيت ا... آملي لاريجاني آمده است: با توجه به مواد ۱۵ و ۱۶ قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، معتادان به مواد مخدر بايد در مراكز ترك اعتياد و درمان و اقامت اجباري معتادان نگهداري شوند و عدم تشكيل مراكز مزبور، مجوزي براي دستگيري و معرفي اين افراد به زندان نمي‌باشد. لذا دادستان‌ها دقت و مراقبت نمايند اولا: از اين پس افراد معتاد جز در شرايط مقرر در قانون، تحت هيچ شرايطي به زندان معرفي نشوند. ثانيا: تغيير عنوان اعتياد به استعمال مواد مخدر براي افراد معتاد، مجوز بازداشت و معرفي افراد به زندان نگردد.

 

اتريش خريدار نفت ايران شد

ايران يك محموله يك ميليون بشكه‎اي نفت را به بزرگ‌ترين شركت نفتي اتريش تحويل داد كه اين، نخستين محموله فرخته شده به «او.‌ام. وي» از سال ۲۰۱۲ ميلادي- پس از وضع تحريم‌ها- است. سخنگوي شركت اتريشي «او.‌ام. وي» به خبرگزاري انگليسي «رويترز» اعلام كرد اين شركت يك ميليون بشكه نفت خام را در قالب يك معامله تك محموله در بندر «تريسته» ايتاليا از ايران تحويل گرفته است. وي ادامه داد: اين محموله در دو پالايشگاه اين شركت در اتريش و روماني استفاده مي‌شود. سخنگوي اين شركت افزود: محموله تحويل شده در روز جمعه، شامل هر دو نوع نفت خام سبك و سنگين ايران بود. به گفته وي، اين شركت براي دريافت محموله‎هاي بيشتر در حال مذاكره با ايران است اما هنوز قراردادي ميان دو طرف امضا نشده است.

 

در فراكسيون اميد چه گذشت

سخنگوي فراكسيون اميد با اشاره به برگزاري نشست روز يكشنبه فراكسيون اميد، از بررسي آخرين وضعيت تحقيق‌وتفحص از شهرداري تهران، حواشي ايجاد شده درباره FATF و همچنين نامه عذرخواهي سعيد مرتضوي خبر داد. بهرام پارسايي با اشاره به انتشار نامه عذرخواهي سعيد مرتضوي درباره حوادث كهريزك كه منجربه شهادت سه‌نفر از بازداشت‌شدگان حوادث سال ۸۸ شد، اعلام كرد: علاوه بر اعضاي فراكسيون، همه نمايندگان مسئول هستند كه در قبال مسائل مهم كشور و از جمله اين موضوع اظهارنظر كرده و نبايد نسبت به امور كشور بي‌تفاوت باشند و بايد از مصالح ملت دفاع كنند. وي خاطرنشان كرد: به نظر مي‌رسد، تخلف‌هاي شهرداري صرفا مربوط به واگذاري املاك نيست و اين مساله باعث شده نمايندگان نسبت به وظيفه خود درباره نظارت بر عملكرد دستگاه‌ها ازجمله شهرداري تهران حساس‌تر شوند. پارسايي در پايان يادآور شد: در همين راستا پس از پايان تعطيلات تابستاني، نمايندگان، كميسيون‌هاي تخصصي و فراكسيون‌هاي سياسي و غيرسياسي مجلس بايد نظرات خود را درباره مسائل كلان از جمله تفحص از شهرداري تهران به اطلاع مردم برسانند.


 ایران

کالین پاول: اسرائیل 200 کلاهک هسته‌ای دارد
کالین پاول، وزیر امور خارجه پیشین امریکا سال گذشته در یک تبادل ایمیل خصوصی با یک دوست که این هفته هکرها آن را افشا کرده‌اند، در خصوص قابلیت و توانایی اسرائیل در زمینه تسلیحات هسته‌ای بحث کرده و گفته است: اسرائیل 200 کلاهک هسته‌ای دارد. به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه واشنگتن پست، پاول در ایمیل خود درباره بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل نوشته بود که وی در مذاکرات هسته‌ای به آنچه انتظار دارد، دست نمی‌یابد. وی با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس غرب و امریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران همچنین در ایمیل خود آورده بود که در هر صورت، اگر ایرانی‌ها سرانجام سلاح هسته‌ای بسازند، نمی‌توانند از آن استفاده کنند. آنها در تهران می‌دانند که اسرائیل 200 سلاح هسته‌ای دارد که همه به سوی ایران هدف گرفته شده است و ما نیز هزاران سلاح هسته‌ای داریم. البته روز جمعه یک سخنگوی پاول، گفت که وی به برآوردهای کلی و علنی از تسلیحات هسته‌ای اسرائیل اشاره کرده است.


زنجانی بعد از عمل جراحی روانه زندان اوین شد
وکیل مدافع بابک زنجانی متهم نفتی  از انجام عمل جراحی روی موکلش در یکی از بیمارستان‌های تهران خبر داد. رسول کوهپایه‌زاده به تسنیم گفت موکلش روز پنجشنبه  [25 شهریورماه] به دلیل بیماری گوارشی که از قبل داشت، بدون اطلاع خانواده‌اش در یکی از بیمارستان‌های تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت. کوهپایه‌زاده با بیان اینکه موکلم (بابک زنجانی) از بیمارستان ترخیص و به زندان اوین انتقال یافته است، افزود: مسئولان تصمیم گرفتند وی به زندان منتقل شود و در آنجا از او مراقبت‌های لازم به عمل آید. زنجانی پیش‌تر نیز به دلیل این بیماری بستری شده بود.


اعتراض مرتضوی در دادگاه پذیرفته نشد
اعتراض سعید مرتضوی، متهم پرونده سازمان تأمین اجتماعی به برخی بندهای گزارش کارشناس رسمی دادگستری رد شد. به گزارش تسنیم، مصطفی ترک‌همدانی وکیل مدافع جمعی از کارگران  با بیان اینکه  قاضی پرونده در شرف صدور رأی است، گفت: کارشناس رسمی پرونده، گزارش تکمیلی خود را که سومین گزارش محسوب می‌شود، به دادگاه ارائه داده است. البته این گزارش به استناد مواد قانونی و مستندات پرونده تنظیم شده، اعتراض متهم را رد کرده است.


حکم اعدام  «محمدعلی طاهری» نقض شد
یکی از وکلای مدافع محمدعلی طاهری، سرکرده‌ گروه عرفان حلقه گفت: موکلم درخصوص یکی از اتهامات مطروحه در پرونده، به 5 سال حبس و در رابطه با اتهام افساد فی‌الارض به حکم اعدام محکوم شده بود که پرونده  با اعتراض ما به دیوان عالی کشور ارسال شد و در نهایت دیوان عالی این حکم را  نپذیرفت و آن را نقض کرد. به گزارش ایسنا، سیدمحمود علیزاده ‌طباطبایی افزود: از آنجا که در پرونده موکلم درخصوص اتهام افساد فی‌الارض قرار بازداشت موقت صادر شده بود و الان حکم وی نقض شده، دلیلی بر ادامه بازداشت موقت وجود ندارد.
 
 
جمهوری اسلامی
 
دختر صدام قصد نامزدی در انتخابات عراق را دارد!
 
* دختر بزرگ صدام دیکتاتور معدوم عراق قصد دارد با راه‌اندازی یک ائتلاف جدید قبایلی، برای انتخابات سال 1397 مجلس این کشور نامزد شود.روزنامه بحرینی «نیوز آو بحرین» درگزارشی دراین خصوص نوشت: رغد صدام که 48 سال سن دارد، در حال حاضر در اردن زندگی می‌کند، اما پس از تصویب قانون جنجالی عفو عمومی در مجلس عراق، می‌تواند به کشورش بازگردد. خاندان سلطنتی اردن چند سال پیش درخواست وزارت خارجه عراق برای استرداد رغد و دیگر چهره‌های رژیم صدام به بغداد را رد کرد.
 
حمایت شهردار لندن از کلینتون

* شهردار لندن ضمن حمایت از هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از مواضع ترامپ درباره مسلمانان به شدت انتقاد کرد. صادق خان شهردار لندن هشدار داد: افکار ضد مسلمانان مانند آنچه «دونالد ترامپ» مطرح می‌کند، به سود داعش خواهد بود. «صادق خان» که عنوان نخستین شهردار مسلمان لندن را به خود اختصاص داده، در نخستین سفر خود به آمریکا پس از انتخاب شدن به عنوان شهردار لندن، در شیکاگو به سخنرانی پرداخت و ضمن معرفی خود به عنوان طرفدار «کلینتون» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در مورد وی گفت: او بدون شک با تجربه‌ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. وی همچنین با انتقاد از وضعیت مسلمانان در آمریکا گفت: من فکر می‌کنم مسلمانان به نوعی، در آمریکا پذیرفته شده نیستند و انگار مسلمان بودن با غربی بودن در تناقض است و این مساله به سود داعش خواهد بود.
 
انتقاد شدید از ضعف اطلاع رسانی دولت

* ضعف دولت یازدهم در انتشار عمومی میزان موفقیت‌هایش در سه سال گذشته، به مخالفان در سیاه‌نمایی اقدامات دولت در ابعاد مختلف کمک کرده است. مهندس رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با گفتن این مطلب در یک نشست خبری ضمن حمایت از عملکرد و تلاش‌های دولت به جهت بهبود وضعیت اقتصادی و رفع مشکلات به جای مانده از دولت قبلی و انتقاد شدید از ضعف اطلاع رسانی دولت گفت: این ضعف به اعضای کابینه روحانی نیز تسری یافته و برخی وزرا آنگونه که باید از عملکرد خود و دولت دفاع نمی‌کنند و ضعف رسانه‌ای و کابینه آقای روحانی باعث شده در مقابل هر ده شایعه‌ای که مخالفان دولت ایجاد می‌کنند، شاهد یک واکنش هستیم. این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است بعضی از اعضای هیات دولت، دکان دو نبش باز کرده‌اند و رئیس‌جمهور باید تکلیف اعضایی که به دنبال دکان دو نبش در سیاست هستند را در کابینه مشخص کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    کلا اصلاح طلبان و طرفدارانشون عادت دارن بقیه رو مقصر خطای اصلاحات اعلام کنن
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    فقط تو این هیری بیری دنیا دختر صدامو کم داشتیم
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    بستگی دار کی از چراغ رد کنه اگه اصولگراباشه که ذنب لایغفره اما اگر اصلاح طلب باشه روشنفکریه
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    اسکار اسب تراوای سینماست
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    دم حضرت اقا گرم من اگر پول داشتم سعی می کردم هر ماه یه عده از بدهکاران زندانی رو ازاد کنم خیلی سخته خدا بهشون صبرو گشایش بده
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    زنجانی حالا که گیر افتاده همه مریضیهاش زده بیرون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس