دبیر سابق شورای امنیت ملی گفت : دشمن امروز به دنبال تضعیف اعتماد به نفس ملی ماست و می خواهد قدرت و توانمندی های داخلی را از ما بگیرد .

به گزارش مشرق، سعید جلیلی پنجشنبه شب در ' تجمع بزرگ مدافعین حریم ولایت ' که در آستانه مقدس امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان آمل برگزار شد ، افزود : به همین دلیل نباید به وعده هایی که دشمن به عنوان سراب به ما می دهد ، دل ببندیم.
 
وی ادامه داد : دشمن برای ایجاد تفرقه و تضعیف توان داخلی در حوزه اقتصادی کشور ما تدارک وسیعی دیده است و به دنبال آن است تا اقتصاد ما را ضعیت و بیمار معرفی کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : یکی از برنامه های دشمنان در حوزه اقتصاد کشورمان ارائه لیست های سیاه و سفید از برخی افراد ونهادهای ماست .
 
وی افزود : آنها افرادی را که مورد هدفشان هستند در لیست سیاه یا سفید خود قرار می دهند تا به اقتصاد ما ضربه بزند.
 
جلیلی گفت : دشمنان توانمندی جوانان ما را در جنگ هشت ساله فهمیدند و می بینند که آن قدرت و ایستادگی جوانان نسل انقلاب و سال های پس از آن به عنوان الگویی در کشورهای منطقه گسترش یافته است و این را بر نمی تابند و می هراسند .
 
وی افزود : ما در جنگ تحمیلی آموختیم که تفکر اسلام انقلابی می تواند موفقیت ها را برای جمهوری اسلامی در هر مقطعی رقم بزند و سرنوشت کشور و حتی منطقه را تغییر دهد .
 
او با اظهار این که هر حرکتی که مانع توانمندی های ملی برای پیشرفت اقتصادی کشور شود، حرکتی بر اساس تفکرات آمریکاست ، ادامه داد : کشور ما در یک جنگ تمام عیار سیاسی و اقتصادی و تحریم ظالمانه استکبار جهانی قرار دارد ، ولی متاسفانه عده ای همچنان در کشور در توهم هستند و اعلام می کنند که اینها دشمن نیستند.
 
جلیلی گفت : ما باید در عرصه اقتصادی با تکیه بر توانمندی ها واندیشه های دینی و خودباوری ملی که توانستیم به چرخه دانش هسته ای دست پیدا کنیم، با یک همبستگی ملی، حماسه ای را درکشور رقم بزنیم که رزمندگان سلحشور ما در جنگ هشت ساله دفاع مقدس آن را خلق کرده بودند.
 
وی با بیان اینکه دشمن تا دیروز خشمگین بوده و امروز به ما لبخند می زند ، افزود : پشت پرده و روی پرده این لبخند پر از نفرت دشمن کاملا مشخص و آشکار است .
 
او ادامه داد : مهم این است که ملت ایران و مردم لبخند بزنند و بیکاری از چهره جوانان جویاری کار برداشته شود و لبخند بزنند.
 
جلیلی گفت : ما تجربه کردیم که به آمریکا نمی شود اعتماد کرد ، چرا که هشت ماه از سه ماه مدتی که در زمان توافق با ما اعلام کرده بودند، گذشته و حتی دولت آمریکا در عمل به تعهدات خود حتی یک نامه برای فروش هواپیماها به ایران ننوشته است.
 
وی اضافه کرد : در حالی که به گواه مقام های بین المللی آژانس ، ایران در سه ماه به تعهدات خودعمل کرد ولی طرف مقابل به تعهداتش پایبند نبوده و بدعهدی کرده است .
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس