جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس در مراسم تشییع سه شهید لشکر فاطمیون گفت: تاثیر دفاع مقدس در بیرون از مرزها فراتر از تصور ما است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، صبح یکشنبه 28 مرداد ماه پیکر مطهر سه شهید مدافع حرم افغانستانی از لشکر فاطمیون در پاکدشت تشییع شد. این سه رزمنده در دفاع از حرم آل الله و در نبرد با نیروهای تکفیری وهابی چندی پیش در سوریه به شهادت رسیده بودند.

 در این مراسم که از مقابل دفتر امام جمعه شهرستان پاکدشت واقع در میدان آزادگان به سمت مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد مسئولین، نیروهای نظامی و انتظامی، روحانیون، خانواده شهدا و ایثارگران حضور داشتند.

پیکر شهیدان «حسن خاوری» و «حمید وفایی» پس از تشییع و اقامه نماز میت، در گلزار شهدای امامزاده یعقوب(ع) و پیکر شهید «نعمت احمدی» در گلزار شهدای ده امام به خاک سپرده شدند.

شهرستان پاکدشت تاکنون 37 شهید مدافع حرم (هشت شهید ایرانی و 29 شهید تیپ فاطمیون) را تقدیم جبهه مقاومت اسلام کرده است.

امیر سرتیپ دوم «عزیزمحمد ملایری» از فرماندهان نیروی زمینی ارتش و از جانبازان 70 درصد نابینای دوران هشت سال دفاع مقدس با شرکت در مراسم تشییع سه شهید فاطمیون و در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، با اشاره به تشییع سه شهید مدافع حرم در پاکدشت اظهار داشت: مسئولان، از فرمانده قرارگاه پارچین تا بخشدار، شهردار، امام جمعه و فرماندهان سپاه شهرستان در مراسم تشییع حضور داشتند، من هم از آنجا که بزرگ شده این منطقه و جانباز 8 سال دفاع مقدس هستم عرق خاصی به شهدای شهرستان پاکدشت دارم از این رو اغلب مواقع در مراسم شهدای شهرستان شرکت می کنم.

وی با اشاره به نزدیکی فرهنگ دو ملت ایران و افغانستان بیان کرد: آنچه در تشییع شهدای مدافع حرم افغانستانی مطرح می شود هدف مشترک است. چه شهدای فاطمیون و زینبیون و چه شهدای ایرانی و حیدریون عراق همه با هدف واحد یعنی دفاع از حریم ولایت در باطن یکی هستند و تنها ممکن است در ظاهر باهم متفاوت باشند.

جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی به نفوذ فرهنگ دفاع مقدس در عمق جان ملت های منطقه اشاره کرد و افزود: باید امروز به این واقعیت اعتراف کنیم که تاثیر 8 سال دفاع مقدس را در کشورهای همسایه می بینیم.

امیر ملایری تصریح کرد: با وجود شرایط بحرانی در عراق بسیاری از نیروهای عراقی حاضرند، در کشور ما دوره‌های نظامی ببینند و برای دفاع از حریم ولایت در کشور خود و سوریه بجنگند. از طرف دیگر تاثیر دفاع مقدس در بیرون از مرزها فراتر از تصور ما است. این تاثیر استقامت و ایستادگی ایران در مقابل عراق و 37 کشور پشتیبان صدام است.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس