مقصد بعدی، منزل شهیدان منصور و ناصر مهدوی نیاکی است، اما حکایت یکی از این دو برادر جالب تر است چون عکس او بسیار معروف تر از نامش است! همین پارسال بود که انتشار تصویر دستان بسته او دل یک ملت را سوزانده بود؛ همان شهید غواصی که نزدیک به 30 سال دستانش بسته بود.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی اخیرا در سفر خود به آمل با خانواده‌های شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس دیدار کرد که این دیدارها حاشیه‌هایی داشت که در ادامه می‌آید:

دیدار با خانواده شهید مدافع حرم؛ رضا حاجی زاده

عقربه‌های ساعت، 3 بعد از ظهر را نشان می دهد که نزدیک منزل شهید رضا حاجی زاده می‌شویم. شهید مدافع حرمی که اردیبهشت همین امسال در «خان طومان» به شهادت رسید.

پدر شهید به دکتر جلیلی خوش آمد می گوید و سپس  پدر همسر شهید است که شروع به درد و دل با دکتر می کند؛ می گوید شهادت مبارک دامادم باشد اما واقعا در این سن برایش زود بود! 29 سال بیشتر نداشت و دو فرزند کوچک نیز از خود به یادگار گذاشته، فاطمه و محمد طه.

ادامه می دهد که بار اول که به سوریه اعزام شده بود،  مجروح شد و زمانی که به ایران برگشت می گفت به استقبالم نیایید! چون خیلی از خانواده شهدای مدافع حرم هنوز پیکر فرزندانشان را هم ندیده اند!

دیدار با خانواده شهیدان دفاع مقدس؛ منصور و ناصر مهدوی نیاکی

مقصد بعدی، منزل شهیدان منصور و ناصر مهدوی نیاکی است، اما حکایت یکی از این دو برادر جالب تر است چون عکس او بسیار معروف تر از نامش است! همین پارسال بود که انتشار تصویر دستان بسته او دل یک ملت را سوزانده بود؛ همان شهید غواصی که نزدیک به 30 سال دستانش بسته بود تا اینکه خرداد 94 به کشور بازگشت و حماسه تشییع او و دیگر همرزمانش در تاریخ این مرز و  بوم ثبت شد.

وی از غواصان لشکر 25 کربلا بود و در جریان عملیات کربلای ‌4 در منطقه ام‌الرصاص، به شهادت رسید. برادرش ناصر هم 6 ماه بعد در عملیات‌ نصر 4 در آزادسازی‌ شهر ماووت‌ عراق‌ به‌ خیل‌ شهیدان‌ پیوست‌. پدر و مادر شهید سالهاست که به فرزندانشان پیوسته اند و به همین جهت برادران شهید میزبان دکتر جلیلی بودند.

دیدار با خانواده شهید مدافع حرم؛ روح الله صحرایی

منزل شهید روح الله صحرایی، سومین خانه شهیدی است که میزبان دکتر جلیلی است. شهید مدافع حرم که 16 آذر 94 در سوریه به شهادت رسید.

قبل از ورود به منزل شهید، تصاویری از او در کنار شهید رضا حاجی زاده دیده می شود، یکی از اقوام شهید می گوید وقتی روح الله شهید شد، تصاویرش به همراه رضا منتشر شد ولی آن موقع عکس رضا را تیره کرده بودند تا شناسایی نشود اما امروز دیگر چهره هر دویشان شفاف شده! آن قدر به هم علاقه داشتند که پس از شهدات روح الله همه برای شهادت رضا هم لحظه شماری می کردند تا اینکه دقیقا5 ماه بعد در 16 اردیبهشت 95 رضا هم شهید شد.

پدر، مادر و همسر شهید به دکتر جلیلی خوش آمد می گویند، دکتر با دقت خاصی به به تصاویر شهید نگاه می کند و بعد حرفهای پدر و مادر را می شنود.

در ادامه یکی از همرزمان شهید نیز خاطراتی از روح الله را بیان می کند و این چنین سومین دیدار نیز به پایان می رسد.

دیدار با خانواده شهیدان دفاع مقدس؛ علیرضا و غلامرضا مازیار

مقصد بعدی، منزل شهیدان غلامرضا و علیرضا مازیار است. خانه ای قدیمی و باصفا که با حضور مادر شهید نوستالژی اش تکمیل می شود! مادر پیری که دو فرزند خود را در جنگ از دست داده ، یک فرزندش جانباز شده و فرزند دیگرش مدتی اسیر بوده است.

اما حماسه این شیرزن آملی تمامی ندارد چون در حین سخنانش می گوید که همزمان با حضور فرزندانش در جنگ، خودش در جبهه غرب (مریوان) مشغول خدمت به رزمندگان در قالب تدارکات جبهه بوده است، بعد از این سخنان مادر شهید، دکتر جلیلی می گوید واقعا از  بزرگی و عظمت شما احساس کوچکی می کنم، وقتی شما و امثال شما را می بینم به کوچکی خودم پی می‌پبرم.

برادر شهید نیز که در کربلای 5 اسیر شده از خاطرات و نحوه اسیر شدنش می گوید، در همین حین یکی از حضار از دکتر جلیلی می پرسد آقای دکتر شما هم در کربلای 5 مجروح شدید؟ دکتر به نشانه تایید سری تکان می دهد.

در پایان نیز دکتر به سبک تمام دیدارهای قبلی به عکس نصب شده شهدا در اتاق نگاه می کند، شاید خیلی از این تصاویر برای او خاطره است و شاید هم حسرت...

دیدار با خانواده شهید مدافع حرم؛ اسماعیل حیدری

منزل شهید مدافع حرم اسماعیل حیدری مقصدی بعدی است. یکی از اولین مدافعان حرم که همراه با هادی باغبانی در سوریه به شهادت رسید، به لحاظ سن و سال از دیگر مدافعان حرم بزرگتر بود اما به همان میزان مظلوم تر. همان زمان نیز خبر شهادت او بازتاب زیادی در رسانه ها داشت و فیلم کوتاهی که قبل از شهادتش در فضای مجازی منتشر شد نامش را بر سر زبانها انداخت.

پدر و مادر شهید با همان لهجه شیرین آملی به دکتر خوش آمد می گویند و ابراهیم،  برادر دوقلوی شهید نیز با دکتر خوش و بشی می کند. دکتر جلیلی به شوخی می گوید مثل اینکه همیشه این اسماعیل است که باید برای ابراهیم قربانی شود! همه می خندند و برادر شهید خاطراتی از شهید اسماعیل و مظلومیت او حتی در روزهای پس از شهادت بیان می کند.

دیدار با خانواده شهید مدافع حرم؛ مهندس هادی جعفری

مقصد نهایی، منزل شهید مدافع حرم مهندس هادی جعفری است. دانشجوی دانشگاه تهران که در سامرا شهید شد.

پدر شهید برای دکتر توضیح می دهد که دوبار پیکرش را تشییع کردیم و چون بوسیله پهباد امریکایی شهید شده بود، بار اول مقداری گوشت سوخته آوردند و چندی بعد که نیمی دیگر از پیکرش را چند کیلومتر آن طرفتر از محل شهادتش پیدا کردند، برای تشییع به آمل آوردند...

جالب آنکه هادی دقیقا در روز تولدش شهید شد، 3 فروردین 65 به دنیا آمد و 3 فروردین 94 از دنیا رفت.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محمد ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    زبان من که قدرت بیان نداره برای تجلیل.
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    زود شروع کردی ..برادر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس